Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
Nitus schreef: Och Helen, ik lees dit hele verhaal nu pas :o, wat een ellende voor jullie én voor Kuma natuurlijk :'(. Ik weet hoe moeilijk het is om een jonge hond rustig te moeten houden, Gitte is nl toen ze 5 maanden oud was geopereerd aan haar linker elleboog (ernstige incongruentie) ik heb op een gegeven moment zelfs rustgevende medicijnen geprobeerd want ze werd kompleet geflipt :'(.
Ik hoop dat je dat bij Kuma niet hoeft te doen, en dat een operatie bij haar straks helemaal niet nodig is.
Heel veel sterkte en geef Kuma maar een paar lekker knuffels :-* :-*.
Dank je :) Ze trekte het redelijk. Al snapt ze niet waarom we zo streng tegen haar zijn. Zodra ze een beetje begint te stuiteren buiten, krijgt ze al een brul naar haar hoofd geslingerd en we ontwijken alle andere honden (niet iedereen houdt zijn hond hier aan de lijn) wat ze ook raar vindt. Ze kijkt echt naar ons met zo'n blik van "van doen de baasjes raar". Zolang het warm is en ze wat slomer is dan normaal, lukt het nog. Mocht het nodig zijn, dan zullen we ook kalmeringsmiddelen gebruiken. Deze rustperiode is haar laatste hoop op genezing vd elleboog.

Ze heeft zoveel pech gehad. Ik krijg bijna de neiging om een anti-voodoo dans oid met volle maan te doen om haar bad luck af te wenden......Zo erg is het met mij iig gesteld :-\
Laatst gewijzigd door Helen op wo 22 jun 2005, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
Ik heb toch zoiets onwijs vreemds....Sicco heeft de foto's meegenomen naar zijn werk en het daar aan de hoofd van radiologie laten zien met het verhaal erbij. En de goede man keek verbaasd naar de foto's en zei dat hij links en rechts volledig identiek vond. Hij zei dat de incongruentie ook kon komen door de hoek waardoor de foto geschoten was. En dat hij met de beste wil van de wereld geen los kraakbeenstukje, botstukje of zelfs maar een breuklijntje kon ontdekken.....Hij vond allebei de ellebogen er perfect uitzien.... ??? ??? ???Snappen jullie dit nou?
Goed hij is een mensen radioloog, hij is geen hondenellebogen gewend. Dus je weet maar nooit. Maar dit is zo gek....Wat moet ik nou weer...Waarom loopt die hond dan nog steeds af en toe onregelmatig? Toch groeipijnen? Ziet die radioloog het toch verkeerd? Ziet Schukking het verkeerd?
Mag ze toch wat meer lopen? Aargh, kon ik maar eerder naar de orthopeed toe.....
Tja, ik zou het ook niet meer weten in jouw geval. Heb een beetje eenzelfde situatie meegemaakt met rontgens van een paard, voor de verzekering. De verzekering kon de foto`s niet beoordelen en kon dus onmogelijk zien of er iets mis was. Ik naar een prof met die foto`s, helemaal niks gezegd, en die beoordeelde de foto`s gewoon allemaal positief ???

Kan je misschien een 3de opinie vragen, maar dan de foto`s laten zien, vragen naar beoordeling, maar NIET VAN TE VOREN zeggen waarover het gaat. Dan kan deze derde volledig objectief (of is het subjectief ??? oh, ik kan die 2 niet uit elkaar houden :-[) beoordelen.
Is maar een idee, he ;)

Succes nog
isabel debacker schreef: Tja, ik zou het ook niet meer weten in jouw geval. Heb een beetje eenzelfde situatie meegemaakt met rontgens van een paard, voor de verzekering. De verzekering kon de foto`s niet beoordelen en kon dus onmogelijk zien of er iets mis was. Ik naar een prof met die foto`s, helemaal niks gezegd, en die beoordeelde de foto`s gewoon allemaal positief ???

Kan je misschien een 3de opinie vragen, maar dan de foto`s laten zien, vragen naar beoordeling, maar NIET VAN TE VOREN zeggen waarover het gaat. Dan kan deze derde volledig objectief (of is het subjectief ??? oh, ik kan die 2 niet uit elkaar houden :-[) beoordelen.
Is maar een idee, he ;)

Succes nog
Ik ga over anderhalve week naar een orthopeed met haar. Maar zij kent de klachten al. Al denk ik wel dat zij in staat moet zijn om de foto's objectief te beoordelen en desnoods de foto's opnieuw te nemen.
isabel debacker schreef: Tja, ik zou het ook niet meer weten in jouw geval. Heb een beetje eenzelfde situatie meegemaakt met rontgens van een paard, voor de verzekering. De verzekering kon de foto`s niet beoordelen en kon dus onmogelijk zien of er iets mis was. Ik naar een prof met die foto`s, helemaal niks gezegd, en die beoordeelde de foto`s gewoon allemaal positief ???

Is maar een idee, he ;)

Succes nog
Staat de naam van Steven op de foto's?
Zo niet, bel Dijkshoorn in Zeist eens op en vraag hem even de foto's te bekijken! Hij is geen orthopeed volgens velen, maar heeft wel heel veel ervaring.
Zeist is ook niet zo ver weg voor jou, toch?
Lizzy schreef: Ik heb wel eens het idee (en het klinkt negatief, ik weet het....) dat als je 10 (dieren)artsen naar een rontgenfoto laat kijken, je tenminste 3 of 4 verschillende ideeen/meningen krijgt.....
Dat weet ik wel zeker. Het is allemaal zo subjectief. Maar feit is dat Steven beweert dat de kop van het processus coronoideus afgeplat is en dat wij dat niet kunnen zien en die radioloog ook de linker en rechter elleboog identiek vond....

Ik wacht nu gewoon op de orthopeed over anderhalve week. En geef haar tot dan rust. Dan zien we wel verder.
[quote="ine"]
Staat de naam van Steven op de foto's?
Zo niet, bel Dijkshoorn in Zeist eens op en vraag hem even de foto's te bekijken! Hij is geen orthopeed volgens velen, maar heeft wel heel veel ervaring.
Zeist is ook niet zo ver weg voor jou, toch?
[/quote]

Ja, zijn naam staat op de foto's, maar dat is niet erg. Maar Dijkshoorn is de laatste waar ik ooit ook maar een levend wezen naar toe zou brengen. Ik ken mensen die hem en zijn werkwijze goed kennen en daar absoluut niet heen zouden gaan. Hij is ook idd geen orthopeed. Diegene waar ik 4 juli heen ga wel. Dus daar wacht ik maar op.

Maar bedenkt voor het meedenken Ine :-*
[quote="Helen"]
Maar Dijkshoorn is de laatste waar ik ooit ook maar een levend wezen naar toe zou brengen. Ik ken mensen die hem en zijn werkwijze goed kennen en daar absoluut niet heen zouden gaan. [/quote]

Je kan niet op de mening van een ander afgaan, zolang je zelf geen ervaring met hem hebt ........
Ik kan dan ook wel zeggen, dat ik hem WEL (en met mij VELEN) zeer kundig vind.
Feit is wel, dat hij nogal "recht voor zijn raap" is en dat sommige mensen daar problemen mee hebben..............
Persoonlijk heb ik dat liever, dan al die "mooi weer" praatjes ...
[quote="Karin & Pyrs"]
Je kan niet op de mening van een ander afgaan, zolang je zelf geen ervaring met hem hebt ........
Ik kan dan ook wel zeggen, dat ik hem WEL (en met mij VELEN) zeer kundig vind.
Feit is wel, dat hij nogal "recht voor zijn raap" is en dat sommige mensen daar problemen mee hebben..............
Persoonlijk heb ik dat liever, dan al die "mooi weer" praatjes ...
[/quote]

Zo heb je altijd meerdere partijen en hij zal ook ongetwijfeld fans hebben. Het gaat niet om zijn "recht voor zijn raapheid"maar om de manier waarop hij met dieren omgaat als de eigenaar er niet bij is, maar collega's en assistenten wel ;) Daar heb ik dus geen persoonlijke ervaringen mee, maar andere (professionele)mensen wel. En dat zijn mensen wiens mening ik vertrouw en mijn hond daar dus niet heen durf te brengen. Ik kan het ook verkeerd hebben, maar dat risico durf ik niet te nemen met mijn hond.
Laatst gewijzigd door Helen op do 23 jun 2005, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="Lupa"]
ik snap niet wat het probleem is met dijkshoorn?
hij is duidelijk, je weet precies waar je aan toe bent en hij doet het goed met de honden, Lupa is daar naar toe gegaan voor hd foto,s en hij was heel gewoon tegen haar, gewoon zonder narcose fotos gemaakt en hij naam gewoon de tijd voor.
[/quote]

Als je wilt weten wat ik over hem gehoord heb kan ik het je pb-en. Maar verder doet het er niet toe. Het is een persoonlijke mening van mensen die ik vertrouw en Kuma gaat over anderhalve week naar een orthopeed, dus Dijkshoorn doet eigenlijk helemaal niet ter zake.
Het enige wat ik als opmerking gaf, was om de foto's door hem te laten beoordelen, NIET om Kuma door hem te laten behandelen.
Maar ik vind, dat jij altijd je mening snel klaar hebt over anderen Helen, ook over die Homeopathisch da, die later weer meeviel!
Misschien is het verstandig om eerts eens zelf de dingen te onderzoeken en niet altijd op andermans verhalen af te gaan, hoeveel vertrouwen je daar ook in hebt.
[quote="ine"]
Het enige wat ik als opmerking gaf, was om de foto's door hem te laten beoordelen, NIET om Kuma door hem te laten behandelen.
Maar ik vind, dat jij altijd je mening snel klaar hebt over anderen Helen, ook over die Homeopathisch da, die later weer meeviel!
Misschien is het verstandig om eerts eens zelf de dingen te onderzoeken en niet altijd op andermans verhalen af te gaan, hoeveel vertrouwen je daar ook in hebt.

[/quote]

Ik ben heel selectief waar ik met mijn honden naar toe ga. En ik heb geen mening over Dijkshoorn. Ik ben er nog nooit geweest. Maar ik ken de mening van andere mensen die ik vertrouw en dus ga ik daar niet heen. Misschien vind ik hem wel fantastisch, ik weet het niet. Maar ga het ook niet proberen.

Ine, vind jij 20 euri voor een korreltje of 25 niet ook heel erg veel als je er 200 voor 9.95 euri kunt halen ??? Ik wel namelijk....En ja, ik noem dat opgelicht worden. Gelukkig vond die vrouw dat ook. En kregen we ons geld terug.
Laatst gewijzigd door Helen op do 23 jun 2005, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="Helen"]
Ik ben heel selectief waar ik met mijn honden naar toe ga. En ik heb geen mening over Dijkshoorn. Ik ben er nog nooit geweest. Maar ik ken de mening van andere mensen die ik vertrouw en dus ga ik daar niet heen. Misschien vind ik hem wel fantastisch, ik weet het niet. Maar ga het ook niet proberen.

Ine, vind jij 20 euri voor een korreltje of 25 niet ook heel erg veel als je er 200 voor 9.95 euri kunt halen ??? Ik wel namelijk....En ja, ik noem dat opgelicht worden. Gelukkig vond die vrouw dat ook. En kregen we ons geld terug.

[/quote]

Het gaat mij erom, dat je die mevrouw hier al bijna zwart maakte, terwijl, als je direct met haar gesproken had, je direct gezien had, dat ze het niet expres gedaan had.
Er zijn mensen, die maar een deel van een topic lezen en dan zo iemand al veroordelen.
Je had geen naam genoemd, dat weet ik wel, maar toch, je had je oordeel klaar, voor je het met haar uitgesproken had.
Eerst samen praten, als iets je verbaast of tegenvalt, dan pas erover schrijven.
Snap je, wat ik bedoel?
Al meer dan 10 jaar komen wij bij Dijkshoorn en net als Karin vind ik hem erg kundig en ook erg begaan. Hij verricht fantastisch werk op het gebied van doofheid en nog nooit heb ik een slechte ervaring met hem gehad.

Hij is recht voor zijn raap maar daar hou ik wel van. Ik ken de verhalen over hem ook maar hoge bomen vangen veel wind en half Nederland komt nu eenmaal bij hem voor HD foto's.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door