Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hier nog een in overleg met tannetje, nu 4weken glutamine en een week probiotica, terwijl ze eerst probiotica niet meer kon verdragen.
En het gaat stukken beter met mollie, minder last van haar buik en maagzuur duidelijk fitter en meer ontspannen.
We zijn in januari begonnen met probiotica van Puur, toen van Phytonics. Maar toen ik ging kijken naar de verschillende bacteriestammen in deze probiotica waren ze geloof ik bijna identiek. Ik kon alleen niet terugvinden of er ook evenveel bacteriën in zouden zitten per gram. Omdat deze probiotica weinig deed, ben ik gaan zoeken naar probiotica met meer verschillende stammen en een hogere dosering per gram. En zo kwam ik op die van Bio-Kult, advanced formula uit, die voor mensen ook in de markt wordt gezet voor Candida en herstel van lekkende darmen.

We hebben ook Solgar 40+ geprobeerd, maar dat is alweer lang geleden, voor we met de L-glutamine begonnen zijn. Die laat ik dus even buiten beschouwing, want daar werd Julius toen erg ziek van (wat natuurlijk te verklaren is door zijn lekkende darmen). Ik heb bewust niet opnieuw voor Solgar gekozen omdat mijn onderbuikgevoel een probioticum wilde met meer verschillende bacteriestammen.
Inderdaad jammer Lizzy!!!  :o Die wil ik!

Ik heb nu 2 dagen wat KVV door zijn Renske gemengd en zie dat er nu aan het eind van zijn drolletje een klein beetje zachtere ontlasting meekomt met wat stukjes bot erin. Zou dat de KVV zijn die eruit komt? Jammer dat dat nog niet echt een vaste structuur heeft. Maar ik blijf gewoon op 1 eetlepel KVV per maaltijd tot het wel vast is denk ik...
Roosjes3 schreef: Inderdaad jammer Lizzy!!!  :o Die wil ik!

Ik heb nu 2 dagen wat KVV door zijn Renske gemengd en zie dat er nu aan het eind van zijn drolletje een klein beetje zachtere ontlasting meekomt met wat stukjes bot erin. Zou dat de KVV zijn die eruit komt? Jammer dat dat nog niet echt een vaste structuur heeft. Maar ik blijf gewoon op 1 eetlepel KVV per maaltijd tot het wel vast is denk ik...
Dat zou kunnen. Kennelijk heeft je hond toch nog wat moeite met het verteren van bot. Ik zou persoonlijk weer even stoppen of terug gaan naar een halve eetlepel.

Ja, die probiotica wil ik ook wel.... :g:
:'( :'( :'( :'( :'(

Vandaag weer enorme zululippen, echt mega opgezwollen en ook gele stinkdiarree. Precies zoals het vorige keren ook verliep als ik weer vers vlees introduceerde. Maar het gebeurt dus zelfs met een klein eetlepeltje vers bovenop 300gr Renske.  :'( :-\

Ik weet het even niet meer.
Roosjes3 schreef: :'( :'( :'( :'( :'(

Vandaag weer enorme zululippen, echt mega opgezwollen en ook gele stinkdiarree. Precies zoals het vorige keren ook verliep als ik weer vers vlees introduceerde. Maar het gebeurt dus zelfs met een klein eetlepeltje vers bovenop 300gr Renske.  :'( :-\

Ik weet het even niet meer.
:( Dan zou ik het ook bij Renske houden!
Kennelijk is het te snel. Ik zou dus terug gaan en het over een paar weken weer proberen. Maar dan eerst even een paar seconden de kook erover. En dan dat weer langzaam af gaan bouwen.

Het is wel heel raar, dat rauwe voeding kennelijk deze reactie oproept....
Vandaag naar de dierenarts met Julius want de zwelling heeft plaatsgemaakt voor een grote etterende pusplek op de wang boven zijn mondhoek. Het is flink geïnfecteerd (het stinkt ook vreselijk!) en we gaan nu 6 weken antibiotica geven  :-X :'( . Probiotica blijf ik gewoon geven... en dan hopen dat al het werk tot nu toe niet vergeefs is geweest.  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door