Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
Lizetta schreef: Bij een echte allergie is een heel klein beetje al genoeg.... heb ik ook met mijn voedselallergie.
Dat blijkt wel ja.
Gelukkig trekt het relatief snel weg. Het is nu niet meer rood en ook de jeuk is weer veijwel op het niveau van voor het koekje, met het recept van Lizzy.

Ik ga dus alleen, als hij mee op stap gaat, kijken wat ik kan verzinnen om dit te voorkomen. Desnoods een muilkorfje om, maar als ik op bezoek ga bij iemand met een andere hond vind ik dat niet fijn.
Ik heb wel een koektrommel gemaakt. Als iemand hem iets wil geven dan kan dat, maar uit zijn eigen trommel.
Door Lizetta
In het bos liep ik te denken: als hij zo'n uitslag krijgt van één koekje, dan is het allergie.
Eten jullie brood/pasta etc? En waar maak je Nelsons eten klaar? Want dat moet dan echt gescheiden. Handen wassen na het bereiden van iets met granen etc. Dat helpt echt, net als bij iemand met coeliaki.
Lizetta schreef: In het bos liep ik te denken: als hij zo'n uitslag krijgt van één koekje, dan is het allergie.
Eten jullie brood/pasta etc? En waar maak je Nelsons eten klaar? Want dat moet dan echt gescheiden. Handen wassen na het bereiden van iets met granen etc. Dat helpt echt, net als bij iemand met coeliaki.
Dat het een allergie is weet Hope allang!
Heb je het hele topic wel gelezen?  ;)
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op za 17 jan 2015, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizetta
Lazy Garfield schreef: Dat het een allergie is weet Hope allang!
Heb je het hele topic wel gelezen?  ;)
Ja weet ik, ik heb alles gelezen.  8)
Maar ik bedoelde meer het handen wassen na brood smeren etc. Daar denken veel mensen niet over na bij iemand met bijvoorbeeld glutenallergie. Bij notenallergie is dat al veel gewoner. Vandaar mijn hersenspinsel. Ik wordt namelijk ook al ziek van een heel klein beetje...
Door Hope
Lizetta schreef: Ja weet ik, ik heb alles gelezen.  8)
Maar ik bedoelde meer het handen wassen na brood smeren etc. Daar denken veel mensen niet over na bij iemand met bijvoorbeeld glutenallergie. Bij notenallergie is dat al veel gewoner. Vandaar mijn hersenspinsel. Ik wordt namelijk ook al ziek van een heel klein beetje...
Ik vind het super dat je meedenkt!

Nelson heeft een eigen aanrecht in de bijkeuken waar zijn eten op wordt bereid. Broodkruimels gaan met de stofzuiger van tafel en we herbruiken geen plastic zakken meer.
Maar handen wassen deed ik niet en is een kleine moeite dus ga ik zeker proberen!
Door Jantina
Ik had dat ook hoor,altijd snackjes bij me voor Bas. Helemaal mijn moeder was daar vreselijk mee, die moest hem altijd wat geven en wij vervolgens een hele nacht op omdat Bas aan de race was... dus toen maar zo opgelost.
Door miekjevdv
Misschien heb ik nog een ideetje voor als je met Nelson op stap gaat.

Een vriendin van mij, die haar hond heeft een allergie voor granen. Hij krijgt hier enorme jeuk van, krijgt diarree en moet overgeven. En het duurt dan altijd een paar dagen voor het terug hersteld is.
Maar elke keer bleek het een beetje erger te zijn.
Omdat het ook verschillende keren gebeurde dat er iemand een koekje gaf.

Heeft zij toen zo een honden vestje laten bedrukken bij een drukkerij (die t-shirten en jassen enz... bedrukken)

En zij heeft toen op dat vestje het volgende laten zetten:

"Ik heb een allergie en word héél ziek van koekjes"

En toen hij het vestje aan had werd er niets meer gegeven.
En voor de mensen of meestal kinderen (want hij ging altijd mee naar school, de kinderen ophalen) die toch iets wilde geven had zij ook altijd snackjes bij.
Door Hope
miekjevdv schreef: Misschien heb ik nog een ideetje voor als je met Nelson op stap gaat.

Een vriendin van mij, die haar hond heeft een allergie voor granen. Hij krijgt hier enorme jeuk van, krijgt diarree en moet overgeven. En het duurt dan altijd een paar dagen voor het terug hersteld is.
Maar elke keer bleek het een beetje erger te zijn.
Omdat het ook verschillende keren gebeurde dat er iemand een koekje gaf.

Heeft zij toen zo een honden vestje laten bedrukken bij een drukkerij (die t-shirten en jassen enz... bedrukken)

En zij heeft toen op dat vestje het volgende laten zetten:

"Ik heb een allergie en word héél ziek van koekjes"

En toen hij het vestje aan had werd er niets meer gegeven.
En voor de mensen of meestal kinderen (want hij ging altijd mee naar school, de kinderen ophalen) die toch iets wilde geven had zij ook altijd snackjes bij.
Geweldig!
Ik ga meteen zoeken waar ik zo iets kan laten maken!  :-*
Door Hope
Update:

Sinds drie dagen brandgans toegevoegd en sinds twee dagen hevige jeuk.
Ik word er soms wel moedeloos van  :-\

Hij is allergisch voor kip, eend, fazant en gans.
Paard, lama, zalm en konijn gaan goed.
Laatst gewijzigd door Hope op do 29 jan 2015, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kaio
He bah nee.

Als ik je lijstje zo zie he, ik zou zeggen helemaal geen gevogelte meer dus. Best wel lastig want gevogelte heeft nou eenmaal mooiere niet te harde karkassen en is redelijk goed te krijgen :-\
Door Fenixjuh
Hope schreef: Update:

Sinds drie dagen brandgans toegevoegd en sinds twee dagen hevige jeuk.
Ik word er soms wel moedeloos van  :-\

Hij is allergisch voor kip, eend, fazant en gans.
Paard, lama, zalm en konijn gaan goed.
:circle:
Hoewel lama natuurlijk erg duur is..  :-\
Je zit toch weer op 4 diersoorten, dat gaat wel vlug.. Zou geit een leuk vervolg zijn, of anders haas?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door