Moderator: Lizzy
Lizetta schreef: Bij een echte allergie is een heel klein beetje al genoeg.... heb ik ook met mijn voedselallergie.Dat blijkt wel ja.
Lizetta schreef: In het bos liep ik te denken: als hij zo'n uitslag krijgt van één koekje, dan is het allergie.Dat het een allergie is weet Hope allang!
Eten jullie brood/pasta etc? En waar maak je Nelsons eten klaar? Want dat moet dan echt gescheiden. Handen wassen na het bereiden van iets met granen etc. Dat helpt echt, net als bij iemand met coeliaki.
Lazy Garfield schreef: Dat het een allergie is weet Hope allang!Ja weet ik, ik heb alles gelezen. 8)
Heb je het hele topic wel gelezen?![]()
Lizetta schreef: Ja weet ik, ik heb alles gelezen. 8)Ik vind het super dat je meedenkt!
Maar ik bedoelde meer het handen wassen na brood smeren etc. Daar denken veel mensen niet over na bij iemand met bijvoorbeeld glutenallergie. Bij notenallergie is dat al veel gewoner. Vandaar mijn hersenspinsel. Ik wordt namelijk ook al ziek van een heel klein beetje...
miekjevdv schreef: Misschien heb ik nog een ideetje voor als je met Nelson op stap gaat.Geweldig!
Een vriendin van mij, die haar hond heeft een allergie voor granen. Hij krijgt hier enorme jeuk van, krijgt diarree en moet overgeven. En het duurt dan altijd een paar dagen voor het terug hersteld is.
Maar elke keer bleek het een beetje erger te zijn.
Omdat het ook verschillende keren gebeurde dat er iemand een koekje gaf.
Heeft zij toen zo een honden vestje laten bedrukken bij een drukkerij (die t-shirten en jassen enz... bedrukken)
En zij heeft toen op dat vestje het volgende laten zetten:
"Ik heb een allergie en word héél ziek van koekjes"
En toen hij het vestje aan had werd er niets meer gegeven.
En voor de mensen of meestal kinderen (want hij ging altijd mee naar school, de kinderen ophalen) die toch iets wilde geven had zij ook altijd snackjes bij.
Hope schreef: Update:
Sinds drie dagen brandgans toegevoegd en sinds twee dagen hevige jeuk.
Ik word er soms wel moedeloos van
Hij is allergisch voor kip, eend, fazant en gans.
Paard, lama, zalm en konijn gaan goed.