Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Juul
Weet je, als jullie in een hotel overnacht hebben, kan ze dan niet een niet opgezogen op de grond gevallen nerofen tablet of iets dergelijk opgevreten hebben. Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat die in een hotelkamer incidenteel onder het bed of onder de bank liggen, en Linga lijkt me ondernemend genoeg om die dan net te vinden....  Maar misschien kan de dierentolk er enig licht op werpen.
Door Lizzy
jalukrifa schreef: Weet je, als jullie in een hotel overnacht hebben, kan ze dan niet een niet opgezogen op de grond gevallen nerofen tablet of iets dergelijk opgevreten hebben. Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat die in een hotelkamer incidenteel onder het bed of onder de bank liggen, en Linga lijkt me ondernemend genoeg om die dan net te vinden....  Maar misschien kan de dierentolk er enig licht op werpen.
Ja, dat was ook een beetje mijn idee, om te kijken of een dierentolk daar bij kan helpen. Is misschien dan toch zo gek nog niet :g:. Heb jij daar zelf ervaring mee, met dit soort situaties?
Door Erna
Vanwege de klote internet verbinding hier reageer ik aldoor als mosterd na de maaltijd. Maar om een indicatie te geven van wat de honden hier drinken.

Iedere ochtend wordt er een 10 liter emmer met water gevuld in de kennel waar op dit moment 13 honden samen lopen. (uiteraard hebben ze ;s nachts ook water maar het wordt 's ochtends ververst). De emmer is voor de nacht leeg. Ze drinken dus met zijn allen ongeveer 10 liter water in 15 uur tijd.

De honden in huis ( 5 stuks) drinken nog niet eens een halve emmer water in die periode op.
Door Lizzy
Erna schreef: Vanwege de klote internet verbinding hier reageer ik aldoor als mosterd na de maaltijd. Maar om een indicatie te geven van wat de honden hier drinken.

Iedere ochtend wordt er een 10 liter emmer met water gevuld in de kennel waar op dit moment 13 honden samen lopen. (uiteraard hebben ze ;s nachts ook water maar het wordt 's ochtends ververst). De emmer is voor de nacht leeg. Ze drinken dus met zijn allen ongeveer 10 liter water in 15 uur tijd.

De honden in huis ( 5 stuks) drinken nog niet eens een halve emmer water in die periode op.
Dank je voor je reactie Erna! Da's dus ongeveer 700 ml per hond per 15 uur. De oudere honden zullen vast wat meer drinken, de jongere wat minder. Vermoed ik. Maar dat is dus ongeveer ala hier. Hier drinken ze met z'n 4'en een bak van 2.5 liter leeg. En die kleine Bisq tettert al lekker mee hoor :biggrin2:. Is dat bij jou ook, dat de pups best meer drinken, vast ook doordat ze zo spelen?
Door Erna
Lizzy schreef: Dank je voor je reactie Erna! Da's dus ongeveer 700 ml per hond per 15 uur. De oudere honden zullen vast wat meer drinken, de jongere wat minder. Vermoed ik. Maar dat is dus ongeveer ala hier. Hier drinken ze met z'n 4'en een bak van 2.5 liter leeg. En die kleine Bisq tettert al lekker mee hoor :biggrin2:. Is dat bij jou ook, dat de pups best meer drinken, vast ook doordat ze zo spelen?
ja klopt maar ik heb ook het idee dat de pups hun maat nog niet echt weten te vinden. Zo drinken ze uren lang niets en dan ineens moet die emmer leeg.

En ze lopen tegenwoordig de hele dag buiten waardoor ze ook meer drinken dan wanneer ze meer in hun mandje liggen. 's nachts wordt er ook gedronken maar niet door de kleintjes omdat die in hun bench zitten. (evenals de bassen). De grote puppies en de oudere honden liggen gewoon in een mand en die drinken dan ook in de nacht maar eigenlijk is die hoeveelheid wel te verwaarlozen.
Door Lizzy
Bedankt voor het vragen :-*!
Klinisch gaat het nog steeds hartstikke goed met haar. Ze drinkt ook niet echt veel meer. Ze lekt nog steeds wel urine. En na Dorothea's vakantie laten we weer bloed prikken.
Door Sella
Kan er niet een blokkade op haar ruggie zitten?
Ik weet dat zelfs mijn lekkende kerel weer droog is als hij weer naar de osteopaat is geweest.
Door Lizzy
Gisteren heeft Dorothea bloed onderzocht van Linga.

Ureum 8.3  (2.5-9.6)
Creatinine  160  (44-159)

Tja...... Ureum is nu goed. Maar CREA is weer hoger dan de vorige keer. Hoewel niet heel veel. De CREA is wel vaker hoog geweest. Nou ja, we blijven het gewoon maar in de gaten houden. Klinisch is zij nog steeds helemaal goed. Ze drinkt niet meer overmatig. Sterker nog, er zijn nu wel eens dagen dat ik niet eens weet of ze gedronken heeft of niet. Zoals vroeger.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door