Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Karin & Pyrs schreef: Ja en .................... ??
Wat is daar het probleem van ?
Als ze een kilo per week aankomen dan is het toch goed ?
Dan hebben ze gewoon minder nodig om te groeien.
De honden/puppen van mij hebben eigenlijk nooit veel meer dan een kg per dag gehad op deze jonge leeftijd .........
Later als ze een maand of 9 a 10 zijn dan aten ze maximaal 1500 gram per dag.
Waarom wil jij ze perse zoveel voeren dan ?
Misschien ligt daar wel het probleem, dat jij de puppen veels te veel te eten geeft en dat ze daar niet tegen kunnen.
Pyrs hebben in verhouding veel minder nodig dan andere rassen van dezelfde grootte.
Je moet niet kijken naar de hoeveelheid die je ze per dag WILT geven.
Je moet kijken hoeveel de PUPPEN per week groeien en daar je voeding aan aanpassen.
nee geen probleem mee hoor, ze kregen pas een kilo sinds ze ziek waren en omdat het nu light is iets meer.
eerst zei je namelijk meer voeren om aan te komen, maar minder maakt me helemaal niet uit hoor.
maar daarom had ik je gemailt met alle vragen ;)

dan gaan we gewoon minder voeren nu, eerst 1 kilo per dag en anders nog minder, ik zal ze wel even wat vaker gaan wegen.
de gewichten van de pups zijn nu 26 kilo en 25 kilo.
dat betekend dat bo is afgevallen en shane en kaylee 2 kilo in 1 week zijn gegroeit :(
op zich ben ik tevreden met de gewichten, ze wegen nog maar 5 kilo lichter dan broers en zussen.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 17 mar 2005, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Helen schreef: Hoi Danielle,

Wat fijn om te horen dat het beter gaat met de pups!! Ontzettend rot dat ze zo lang ziek zijn geweest...Ik ben dit weekend trouwens weer in Alphen. Als je thuis bent kom ik ff langs. Ben heel benieuwd hoe groot ze zijn geworden!!
Ik begrijp dus dat het niets besmettelijks is? Anders is het natuurlijk niet verstandig om met Kuma langs te komen. Bij haar merk ik trouwens dat ze nu ze bijna een half jaar is juist langzamer gaat groeien. Van de 700 a 800 gram per week naar ongeveer de helft.

groetjes Helen
nou ik denk dat het niet besmettelijk is, essie en minx zijn niet ziek.
en we zijn gewoon na overleg naar de trainen met de pups geweest en geen andere hond is verder ziek geworden.
maar als je helemaal geen risico wilt nemen moet je niet komen.
ik ben int weekend wel thuis.
zaterdag na 17.00 en zondag ook wel geloof ik ;)
Karin & Pyrs schreef: Ja en .................... ??
Wat is daar het probleem van ?
Als ze een kilo per week aankomen dan is het toch goed ?
Dan hebben ze gewoon minder nodig om te groeien.
De honden/puppen van mij hebben eigenlijk nooit veel meer dan een kg per dag gehad op deze jonge leeftijd .........
Later als ze een maand of 9 a 10 zijn dan aten ze maximaal 1500 gram per dag.
Waarom wil jij ze perse zoveel voeren dan ?
Misschien ligt daar wel het probleem, dat jij de puppen veels te veel te eten geeft en dat ze daar niet tegen kunnen.
Pyrs hebben in verhouding veel minder nodig dan andere rassen van dezelfde grootte.
Je moet niet kijken naar de hoeveelheid die je ze per dag WILT geven.
Je moet kijken hoeveel de PUPPEN per week groeien en daar je voeding aan aanpassen.
Mag ik het helemaal met je eens zijn, Karin!!
Ook bij labradors laten we de puppen max. 1 kilo per week aankomen. Komen ze meer aan? Dan geven we minder eten!
Dit doen we tot ongeveer een half jaar, daarna moeten ze minder aankomen per week.
ine schreef:
Dit doen we tot ongeveer een half jaar, daarna moeten ze minder aankomen per week.
Precies, dat is wat ik nu dus zie bij Kuma. Bij haar hoef ik ook niet meer omhoog te gaan qua hoeveelheid voer sinds een paar weken. :)
danielle1980 schreef: nee geen probleem mee hoor, ze kregen pas een kilo sinds ze ziek waren en omdat het nu light is iets meer.
eerst zei je namelijk meer voeren om aan te komen, maar minder maakt me helemaal niet uit hoor.
Ja, als ze te weinig aankomen (en dat deden ze toen) , DAN moet je meer gaan voeren !!!
Daarom is het zo belangrijk om ze iedere week te wegen !!
Het komt echt niet op de gram precies, maar GEMIDDELD een kg is het beste.
De ene week kan het dan iets meer zijn en de andere week weer iets minder, maar niet steeds weken achter elkaar te veel of achterelkaar te weining.
Karin & Pyrs schreef: Ja, als ze te weinig aankomen (en dat deden ze toen) , DAN moet je meer gaan voeren !!!
Daarom is het zo belangrijk om ze iedere week te wegen !!
Het komt echt niet op de gram precies, maar GEMIDDELD een kg is het beste.
De ene week kan het dan iets meer zijn en de andere week weer iets minder, maar niet steeds weken achter elkaar te veel of achterelkaar te weining.
nee toen ze echt zo ziek waren, gingen ze om de 2 dagen op de weegschaal.
nu 2 keer in de week. ;)

echt ongelooflijk zeg dat ze zo goed herstellen op de cb. :D
danielle1980 schreef: maar een maand diarree en spugen is niet geweldig he :(
ze zijn ook bijna 10 kilo te licht. :(

danielle1980 schreef: de gewichten van de pups zijn nu 26 kilo en 25 kilo.
dat betekend dat bo is afgevallen en shane en kaylee 2 kilo in 1 week zijn gegroeit :(
op zich ben ik tevreden met de gewichten, ze wegen nog maar 5 kilo lichter dan broers en zussen.
Is het nu 10, of 5 kilo? :-\
ine schreef: Is het nu 10, of 5 kilo? :-\
nou toen ik dus vanochtend hier poste had ik ze al een paar dagen niet gewogen, sinds zondagochtend dus niet meer.
toen waren ze dus bijna 10 kilo lichter dan de andere pups.
nu zijn ze dus ong 5/6 kilo lichter dan de andere pups.
snap je t nog ;)
al hadden ze wel net ervoor gegeten, dus kan zijn dat ze daardoor iets zwaarder zijn.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 17 mar 2005, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lupa schreef: ik niet :-\ dat betekent dat ze in een paar dagen 5 kilo aangekomen zijn?
nou gemiddeld over een week verdeeld ong 2 kilo zoals ik al zei.
maar omdat ik eerst om de 2 dagen woog was t wel eens verschillend, soms waren ze in 2 dagen 1 kilo aangekomen, dan een dag weer bijna niet enz.
ik denk dat als ik 1 keer per week weeg dat ik een beter beeld krijg hoeveel ze echt zijn aangekomen.
en dat ik ze ALTIJD moet wegen voor ze weer moeten eten.
danielle1980 schreef: nou gemiddeld over een week verdeeld ong 2 kilo zoals ik al zei.
maar omdat ik eerst om de 2 dagen woog was t wel eens verschillend, soms waren ze in 2 dagen 1 kilo aangekomen, dan een dag weer bijna niet enz.
ik denk dat als ik 1 keer per week weeg dat ik een beter beeld krijg hoeveel ze echt zijn aangekomen.
en dat ik ze ALTIJD moet wegen voor ze weer moeten eten.
In 2 dagen 1 kilo??? :o :o :o
Ik begin een beetje te begrijpen, waarom het niet zo lekker ging met ze, geloof ik.
ine schreef: In 2 dagen 1 kilo??? :o :o :o
Ik begin een beetje te begrijpen, waarom het niet zo lekker ging met ze, geloof ik.
ja en toen aten ze dus helemaal niets :'(
alleen maar boullion en gekookte kip en vis omdat dat moest :(
dr eigen eten wilde ze gewoon niet hebben omdat ze ziek waren.
ik denk dat ze ook zo zwaar wogen omdat er zoveel lucht/gas in hun maag zat dat ze helemaal opgezwollen waren.
toen naar de da weer geweest,
prikje daartegen en 2 dagen later wogen ze dan dus weer minder dan voor ze de 2 kilo waren aangekomen :'(
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 17 mar 2005, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
danielle1980 schreef: ik denk dat ze ook zo zwaar wogen omdat er zoveel lucht/gas in hun maag zat dat ze helemaal opgezwollen waren.
??? ??? ??? ???

Nooit geweten dat lucht zoveel weegt ............
Danielle DENK TOCH EENS NA !!!!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door