Moderator: Lizzy
nienk schreef: Reus heeft de laatste week weer wat meer jeuk, het is alleen wel hele andere jeuk als eerder. Hij zit nu veel aan de boven en achter kant van zijn pootjes te knabbelen (zo met de voortanden in zijn vacht.). Ik denk dus niet dat het het hert is waar hij op reageert, maar dat het iets anders is.Eerste waar ik aan dacht was het feit dat het een beetje voorjaar begint te worden en dat hier in de stad er al flink wat bollen boven de grond zijn. Waar ik hem vaak uitlaat staan de krokussen al in bloei en op het renveldje staat een strook bolgroen al hoog, ik denk dat dat narcissen zijn.Het kan alles zijn hoor, dat als eerste.
Iemand ervaring met jeuk van dergelijke dingen? en een tip wat ik er aan kan doen? de bollen ontwijken en pootjes afspoelen als we thuis komen denk ik, iemand nog een ander idee?
Verder gaat het goed qua eten, hij is nog steeds wel wat aan de magere kant, geef hem al flink meer, maar de ribbetjes zijn nog steeds zichtbaar. Hij krijgt nu meer eend dan konijn, daar dat lekker vet is. geef hem zo'n 170 gram per dag, hij kreeg eerst 100, en weegt 6 kilo.
Veerle-scrappyToo schreef: Wij zijn vorig jaar met de puur pollen druppels begonnen maar pas toen het seizoen al vollop aan de gang was. Ik kan niet zeggen dat er verbetering was maar dat kan ook zijn omdat we te laat opgestart zijn. Nu na de winterstop zijn we ook opnieuw gestart zodat het allemaal in haar systeem zit voor de grasperiode begint. Ik ben dus ook benieuwd of het iets gaat doen dit jaar.Daarom ben ik in december al begonnen.
Had je nog een overzicht gekregen van welke diersoorten warm en koud waren of is het niet helemaal ter sprake gekomen?
nienk schreef: Reus heeft nu dus 2 keer de Puur Pollen druppels gehad, weet niet of het daar aan ligt maar het geknabbel aan de pootjes is een stuk minder.Ik denk niet dat puur pollen zo snel werkt, maar t zou kunnen.
Hij heeft nu echter wel 3 plekjes die toch echt wel kaal beginnen te worden. begon met 1 plekje op zijn rechterheup, was eerst (week geleden) minimaal zicht baar, maar nu is het dit:
zo'n anderhalve cm in doorsnee.
eenzelfde plekje aan de zijkant van de staartaanzet:
![]()
is in de lengte zo'n 2 cm in doorsnee.
hij knabbelt redelijk wat in zijn vacht de laatste tijd, maar ik zie hem dat niet opvallend vaak op deze plekken doen. op zijn linker heup lijkt een zelfde plekje te ontstaan. De rechter en zijn staart worden groter, maar niet heel snel. mocht het niet gelijk blijven of kleiner worden, dan ga ik maar weer met hem naar de dierenarts.
herkent iemand dit? tips, ideeën, verhalen, middeltjes? alles is welkom, ben zo blij dat het beter gaat met Reus zijn jeuk hoor (de jeuk waar het allemaal mee begon (continu krabben aan de nek en oren) is bijna verwaarloosbaar nu), maar nu dit weer! vraag me af of ik en de DA iets over het hoofd zien? Reus is immers nooit ergens op getest, zou ik zo'n allergie test of iets van onderzoek toch maar gaan overwegen?
alvast bedankt!
nienk schreef: tjah, ik begin nu wel aan alles te twijfelen ja!Niks niet twijvelen, maar bij deze dingen echt t zekere voor t onzekere nemen!!!
waarom ik zo zeker wist dat het niet door het hert komt, dan weet ik eigenlijk niet goed meer.
als ze een allergie test doen, zijn daar ook allergieën voor dierlijke eiwitten mee op te sporen?
BubbaBling schreef:Dat vind ik dus het aller allermoeilijkste aan een eliminatie dieet.
Ik ben na 3 jaar nog steeds bezig met het uit te vogelen ;) ook al kom ik steeds wel een heeeeel klein stapje vooruit.
Ik ga dus ook streng zijn met deze dingen, beetje jeuk, laat ik gelijk dat diersoort achterwege.