Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Dank je voor de tip! Als de jeuk van Reus zo blijft dan ga ik volgende week weer even met hem bij de Hol DA langs denk ik, ik zag net dat hij weer wat rode plekjes heeft van het knabbelen en dat zit me niet lekker, net nu het zo goed ging. Zal dan aan hem L-Glutamine voorleggen, omdat Reus al zoveel verschillende dingen krijgt wil ik er niet zomaar zelf iets in stoppen. bedankt voor de  tip!
graag gedaan, als Reus maar van de jeuk afkomt ! jeuk is erger dan pijn. Weet niet of de hol da dit weet. In de Bilt had Mischelle het nog niet gehoord, maar Jana Kalenda (gedragstherapeute en voedingsdeskundige) wist dit weer wel. Anders gewoon de da in Houten bellen en raad vragen. Zitten op de donsvlinderberm en ze zijn heel aardig. Ze gaf mij deze raad aan de foon, terwijl ik niet eens klant ben. Wilde alleen Carnivoer halen en zij gaf mij telefonisch advies omdat ik vragen had.
Zij gaf aan dat bij honden die jeukklachten houden, dit heel goed werkt, dus je zou het zo denk ik kunnen zien. Ik heb ook al ergens op internet gelezen, dat het pas zin heeft om probiotica bijv. te geven als de L-Glutamine zijn werk heeft gedaan. Eerst de darmwand herstellen en dan de darmflora goed opbouwen. Heb het zelf niet gebruikt, dus weet het niet. Wilde het gaan gebruiken, maar toen werd er dus roet in het eten gegooid en nu met de pred is de jeuk logischerwijs weg.
Kom net van de DA met Reus, de jeuk aan de pootjes leek maar erger te worden dus het zat me niet helemaal lekker.

Na Reus uitvoerig op vlooien te hebben gecontroleerd, kwam ook de da tot de conclusie dat Reus waarschijnlijk reageert op de bollen e.d. die nu aan het op komen zijn. Pollen dus. Aangezien dat, als het zo is, alleen maar erger zal worden in de loop van het seizoen, beginnen we nu alvast met Puur Pollen. Hopelijk helpt dat Reus genoeg.

Aangezien allergische reacties een weerstand probleem zijn, doe ik weer even een kuur van 10 dagen Immo Boost (Phytonics), om zijn afweer een beetje te helpen.

Ook een volgende stap in de bloesems: Regenboog, Komkommerkruid, Hondsdraf en Terra Extra.

Qua eten gaat het nu met Konijn (nu 10 weken), Eend (4 weken) en Hert (2 weken) goed. Reus mag er nu vis bij, eerst zalm en daarna kabbeljauw. (als de zalm goed gaat, snel opzoek naar een visboer die mij een kop kan verkopen!)

Helaas is lam/schaap dus een 'warme' diersoort, en aangezien Reus zijn (lever)energie nog steeds te heet is, is het voorlopig geen goed idee lam te gaan geven. als de vis goed gaat is de volgende stap evt. ander gevogelte, daarna rund en kip. Hopelijk gaat dat allemaal goed en kan ik Reus uiteindelijk een gevarieerd (en iets goedkoper) menu voor gaan zetten.

Tot zover deze update! iemand ervaring met de Puur Pollen druppels?
Wij zijn vorig jaar met de puur pollen druppels begonnen maar pas toen het seizoen al vollop aan de gang was.  Ik kan niet zeggen dat er verbetering was maar dat kan ook zijn omdat we te laat opgestart zijn.  Nu  na de winterstop zijn we ook  opnieuw gestart zodat het allemaal in haar systeem zit voor de grasperiode begint.  Ik ben dus ook benieuwd of het iets gaat doen dit jaar.
Had je nog een overzicht gekregen van welke diersoorten warm en koud waren of is het niet helemaal ter sprake gekomen?
Reus heeft nu dus 2 keer de Puur Pollen druppels gehad, weet niet of het daar aan ligt maar het geknabbel aan de pootjes is een stuk minder.

Hij heeft nu echter wel 3 plekjes die toch echt wel kaal beginnen te worden. begon met 1 plekje op zijn rechterheup, was eerst (week geleden) minimaal zicht baar, maar nu is het dit:

Afbeelding
zo'n anderhalve cm in doorsnee.

eenzelfde plekje aan de zijkant van de staartaanzet:

Afbeelding
is in de lengte zo'n 2 cm in doorsnee.

hij knabbelt redelijk wat in zijn vacht de laatste tijd, maar ik zie hem dat niet opvallend vaak op deze plekken doen. op zijn linker heup lijkt een zelfde plekje te ontstaan. De rechter en zijn staart worden groter, maar niet heel snel. mocht het niet gelijk blijven of kleiner worden, dan ga ik maar weer met hem naar de dierenarts.

herkent iemand dit? tips, ideeën, verhalen, middeltjes? alles is welkom, ben zo blij dat het beter gaat met Reus zijn jeuk hoor (de jeuk waar het allemaal mee begon (continu krabben aan de nek en oren) is bijna verwaarloosbaar nu), maar nu dit weer! vraag me af of ik en de DA iets over het hoofd zien? Reus is immers nooit ergens op getest, zou ik zo'n allergie test of iets van onderzoek toch maar gaan overwegen?

alvast bedankt!
nienk schreef: Reus heeft de laatste week weer wat meer jeuk, het is alleen wel hele andere jeuk als eerder. Hij zit nu veel aan de boven en achter kant van zijn pootjes te knabbelen (zo met de voortanden in zijn vacht.). Ik denk dus niet dat het het hert is waar hij op reageert, maar dat het iets anders is.Eerste waar ik aan dacht was het feit dat het een beetje voorjaar begint te worden en dat hier in de stad er al flink wat bollen boven de grond zijn. Waar ik hem vaak uitlaat staan de krokussen al in bloei en op het renveldje staat een strook bolgroen al hoog, ik denk dat dat narcissen zijn.

Iemand ervaring met jeuk van dergelijke dingen? en een tip wat ik er aan kan doen? de bollen ontwijken en pootjes afspoelen als we thuis komen denk ik, iemand nog een ander idee?

Verder gaat het goed qua eten, hij is nog steeds wel wat aan de  magere kant, geef hem al flink meer, maar de ribbetjes zijn nog steeds zichtbaar. Hij krijgt nu meer eend dan konijn, daar dat lekker  vet is. geef hem zo'n 170 gram per dag, hij kreeg eerst 100, en weegt 6 kilo.
Het kan alles zijn hoor, dat als eerste.
Maar zo reageert bubba bv op geit, maar op rund reageert hij weer anders, dus sluit t niet uit.
Als hij wil eten mag je hem wel meer geven hoor, Bubba krijgt met zijn 2.9 kilo 120 gram per dag.
Dus als hij eet en mager blijft gewoon t portie omhoog schroeven, ik heb zelfs tijden Bubba 180 gram gegeven.
Als reus 6 kilo is dan is 5% van zijn lichaamsgewicht 300 gram, dus je zal makkelijk meer dan 200 gram kunnen geven.
Ik vind 100 gram wel weinig voor een hond van 6 kilo eigenlijk en hij krijgt al vet eten.
Veerle-scrappyToo schreef: Wij zijn vorig jaar met de puur pollen druppels begonnen maar pas toen het seizoen al vollop aan de gang was.  Ik kan niet zeggen dat er verbetering was maar dat kan ook zijn omdat we te laat opgestart zijn.  Nu  na de winterstop zijn we ook  opnieuw gestart zodat het allemaal in haar systeem zit voor de grasperiode begint.  Ik ben dus ook benieuwd of het iets gaat doen dit jaar.
Had je nog een overzicht gekregen van welke diersoorten warm en koud waren of is het niet helemaal ter sprake gekomen?
Daarom ben ik in december al begonnen.
Ze hebben het over alleen het seizoen, maar ik dacht ik begin verrrrrrr van te voren.
Maar de vraag blijft dus nog of het voor Bub gaat werken.
nienk schreef: Reus heeft nu dus 2 keer de Puur Pollen druppels gehad, weet niet of het daar aan ligt maar het geknabbel aan de pootjes is een stuk minder.

Hij heeft nu echter wel 3 plekjes die toch echt wel kaal beginnen te worden. begon met 1 plekje op zijn rechterheup, was eerst (week geleden) minimaal zicht baar, maar nu is het dit:

Afbeelding
zo'n anderhalve cm in doorsnee.

eenzelfde plekje aan de zijkant van de staartaanzet:

Afbeelding
is in de lengte zo'n 2 cm in doorsnee.

hij knabbelt redelijk wat in zijn vacht de laatste tijd, maar ik zie hem dat niet opvallend vaak op deze plekken doen. op zijn linker heup lijkt een zelfde plekje te ontstaan. De rechter en zijn staart worden groter, maar niet heel snel. mocht het niet gelijk blijven of kleiner worden, dan ga ik maar weer met hem naar de dierenarts.

herkent iemand dit? tips, ideeën, verhalen, middeltjes? alles is welkom, ben zo blij dat het beter gaat met Reus zijn jeuk hoor (de jeuk waar het allemaal mee begon (continu krabben aan de nek en oren) is bijna verwaarloosbaar nu), maar nu dit weer! vraag me af of ik en de DA iets over het hoofd zien? Reus is immers nooit ergens op getest, zou ik zo'n allergie test of iets van onderzoek toch maar gaan overwegen?

alvast bedankt!

Ik denk niet dat puur pollen zo snel werkt, maar t zou kunnen.
Ik zou toch eens heel erg gaan denken om toch de hert eens weg te laten.
Bubba reageert op eend bv heel goed, maar geheit als ik met zulke diersoorten aan ga komen dat t mis gaat.
Ik snap niet waarom je denkt waarom dat niet van de hert kan komen.
Het kan natuurlijk wat anders zijn, grote kans, allergische honden zijn vaak voor heeeel veel dingen allergisch.
Maar ik zou er absoluut GEEN risico mee nemen, dat kan je je gewoon niet veroorloven vind ik.

Ik zou nu idd toch maar eens sterk gaan nadenken over ene allergietest.
Ik weet iig dat IK er wel wijzer van ben geworden.
Het is daarnaast nog een heel uitgezoek waar nog meer voor hij allergisch zou kunnen zijn, maar het zou echt verheldering kunnen geven.
Zoals Bubba met meelmijt en de alternaria schimmel  ;)
nienk schreef: tjah, ik begin nu wel aan alles te twijfelen ja!

waarom ik zo zeker wist dat het niet door het hert komt, dan weet ik eigenlijk niet goed meer.

als ze een allergie test doen, zijn daar ook allergieën voor dierlijke eiwitten mee op te sporen?
Niks niet twijvelen, maar bij deze dingen echt t zekere voor t onzekere nemen!!!
Ik heb er van geleerd iig.
Ik zou echt geen risico nemen.

Nee ze kunnen niks van dieren in het bloed onderzoeken.
Alleen pollen, mijten, vlooien, schimmels dat soort dingen, alleen is het dan nog een klein gedeelte wat ze testen.
Vaak is het wel zo als je voor 1 mijt allergisch bent bv ook voor meerdere dat bent.
Maar ik vind het wel de moeite waard.
Ik heb de artuvetrin test gedaan bij Bubba.
Maar Bubba heeft allergieen voor bepaalde diersoorten EN ook nog een atopische allergieen.
Dus dat is helemaal moeilijk na te gaan.
Daarom is het juist zo fijn dat ik in dit seizoen kan zien met een eliminatie dieet wat hij wel kan hebben, zomers kan ik dat niet helaas.
Ik weet iig dat hij haas en eend kan verdragen, dus daar ben ik heel blij mee.

Ik weet het het is een drama het uit te zoeken, maar echt de belangrijkste tip van mij voor jou is, ga niet zomaar denken het komt bv niet van hert.
Neem geen risico, 1 foutje en je bent verder dan huis, dat is mijn ervaring.
Ik ben na 3 jaar nog steeds bezig met het uit te vogelen  ;) ookal kom ik steeds wel een heeeeel klein stapje vooruit.
Ik ga dus ook streng zijn met deze dingen, beetje jeuk, laat ik gelijk dat diersoort achterwege.
Laatst gewijzigd door BubbaBling op za 05 mar 2011, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
BubbaBling schreef:
Ik ben na 3 jaar nog steeds bezig met het uit te vogelen  ;) ook al kom ik steeds wel een heeeeel klein stapje vooruit.
Ik ga dus ook streng zijn met deze dingen, beetje jeuk, laat ik gelijk dat diersoort achterwege.
Dat vind ik dus het  aller allermoeilijkste aan een eliminatie dieet.
Voordat ik er erg in heb, slagen ze hier erin om een stuk brood te vinden, paardevijgen of koeievlaaien.
Of hoe dan ook, iets eetbaars wat niet in dat dieet thuis hoort.
Weg alle moeite  :-\
Ik kom niet om een muilkorf heen  in zo een periode  :-\ :-\ .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door