Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
gemmaa schreef: Als wij zo ziek waren geweest en zo weinig gegeten hadden hadden we ook geen puf en wilden we alleen maar slapen :). En ik snap jouw reaktie heel goed, als onze prutser iets zou gebeuren na onze ervaringen zou ik er geloof ik niet meer overheen komen. Ik vind jouw reaktie en hoe iedereen meeleeft eigenlijk geweldig na al de verhalen die ik de laatste tijd hoor over mensen die hun hond zo maar weg doen of om een stomme reden laten inslapen >:(
Doe allebei maar rustig aan!!!

Je hebt tenslotte de laatste tijd nogal wat voor je kiezen gekregen ;).
Ja, letterlijk en figuurlijk voor de kiezen.... ;D

Ik geef hem vandaag nog wat rust en ga morgen langzaam met eten beginnen. Gewoon een paar keer kleine beetjes (de soep zoals Femke beschreef) en dan langzaam opbouwen... Als hij trek heeft, gaat hij vanzelf weer energieker worden, is dat niet het geval of wil hij uberhaupt niet eten, dan ga ik contact met da opnemen... Maar ik ga er van uit dat hij morgen wel gaat eten....

Rachel.
Door Mevroi Kruim
Wow, gelukkig, wat een opluchting! He, wat fijn joh!
En nee, je bent helemaal geen muts! Met dit soort dingen moet je echt voorzichtig zijn. Voor hetzelfde geld was het wel degelijk een verstopping geweest en was je er tenminste bijtijds bij.
Door avalon
Ik weet ff niet hoe lang hij niet gegeten heeft, maar Angie begint nu dus weer om eten te schooien ze heeft in de afgelopen 6 dagen niet meer op dan 1 klein lapje pens en 1 kipfilet, dus logisch dat ze geen fut heeft. Ik hoop dat het snel beter gaat bij jullie (en hier natuurlijk ook ;)). Angie is nu uit ik hoop dat ze poept, dan ben ik in iedergeval een stuk geruster
Door Borke
Natuurlijk is hij verslapt, dagen lang niet gegeten en buikpijn gehad....
Als je hem morgen voorzichtig een paar maal per dag wat 'soep' geeft dan knapt hij vast wel weer snel op :)
Door Malamoods
Ik heb Ikijok gisteravond een klein beetje yoghurt met honing gegeven. Dat lebberde meneer voorzichtigjes, maar met smaak op... Vanochtend weer het eerste vaste voedsel: 100 gr carnibest. Eerst effe ruiken, likken, voorzichtig proeven en uiteindelijk toch met smaak, maar zeer rustig zijn bakkie leeg gegeten. Heel voorzichtig peuzelen, dat wel. Hij kauwt zelfs op de harde stukjes in de cb! Net zijn tweede kleine portie gegeven. Dat ging al ietsje sneller naar binnen, maar nog steeds heel beheerst en voorzichtig...

Rachel.
Door Malamoods
Ja, met de stapjes vooruit ben ik heel blij, maar ik ben pas helemaal gerust als ie weer helemaal mijn oude stuitersnuit wordt... Hij is nog erg tam...

Rachel.
Door Malamoods
Sja, de zorgen blijven toch hangen hier... Ikijok eet wel, maar niet met het gebruikelijke enthousiasme. Hij is nog steeds mat en na een rondje van zo'n 10 min. lijkt hij echt te moeten rusten, dan kakt hij helemaal in... Een cb-maaltijd van zo'n 180 gr. gehad net en het lijkt alsof hij daar nu gewoon echt vol van zit, terwijl hij anders het in zijn holle kies stopt en het slechts als voorafje lijkt te beschouwen... Vanochtend eindelijk wel ontlasting gehad. Eerst een mega dikke drol (herfstblad rood) en daarna kleine hele donkere drollen... Bloed? Ik kon het niet zien, heeft volgens mij wel bot in zijn ontlasting gehad, maar ook dat durf ik niet met zekerheid te zeggen... Op de kleine oplevingen na, is ie mak, tam, lusteloos en slaapt zo'n 20 tot 22 uur per dag. Geloof me, da's niets voor hem... Ben ik nu gewoon ongeduldig? Moet ik hem meer tijd gunnen? Ik weet het niet... :-\ Het is niet de Ikijok, zoals ik hem ken. Maar echt mijn vinger kan ik er niet opleggen. Ik ga zo toch maar even de da bellen denk ik....

Rachel.
Door avalon
Nou Rachel ik hoop voor jou dat het met ikijok ook weer snel goed gaat hoor. :-* Angie heeft hier vanmorgen ook weer gepoept. Wel hard en zwart, maar ze heeft gepoept. Erg veel heeft ze nog niet gegeten (in totaal 1 kipfilet en 500gr carnibest sinds woensdag). Maar we gaan de goede kant op. Sterkte met ikijok en geef hem een stevige knuffel. Oja ik had gisteren avond Angie haar buik gemasseerd, vond ze zalig mss helpt het?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door