Moderator: Lizzy
LilianR schreef: Want van Carnibest gaat op een gegeven moment de jeuk weg he? Iig minder.Dat kun je zo niet zeggen hoor. Waar het om gaat is dat brokken geen geschikte voeding is voor honden. Dwz het bevat vrnl. graan, terwijl een hond een vleeseter is. Hoewel stad en land brokken voert en ook DA's vaak brokken aanraden (de meeste DA's staan niet positief tegenover vers vlees voeren) is een hond een vleeseter en eet ultiem rauw vlees, botten, orgaan enz. Dit kun je zelf samenstellen (barf genaamd), maar er bestaan ook kant en klare verse voedingen, waaronder Carnibest.
LilianR schreef: Wat kan ik er buiten naar de DA gaan en voer veranderen nu zelf aan doen?Heb je een mail gestuurd
LilianR schreef: Wat kan ik er buiten naar de DA gaan en voer veranderen nu zelf aan doen?Iig hier lezen en vragen stellen als je die hebt en ondertussen die arme donder van je met knuffels overladen
Lupa schreef: ik zou met 500 gr beginnen, niet meteen met 800Overigens denk ik dat Lupa hier wel een goed punt heeft! Idd beter rustig beginnen met 500 gram en kijken hoe je hond erop reageert.En pas als het goed gaat de hoeveelheid opvoeren om aan te komen.
de hond is denk ik te zwak voor zo een grote hoevheid in een keer
LilianR schreef: borage olie en visolie he:Domme vragen/reacties bestaan niet. Elke vraag is een goede vraag. Liever een paar keer dezelfde vraag te vaak gesteld, dan helemaal geen vragen stellen en maar wat doen.
O jeehhh, nu ga ik héél dom overkomen. Dit moet hij over z'n voer heen hebben denk ik? Niet over z'n kale plekken he? Nee, ik denk zelf toch maar voeren, sorry voor de wat domme reactie, maarja.
LilianR schreef: Wat kan ik er buiten naar de DA gaan en voer veranderen nu zelf aan doen?de enige wat ik kan verzinnen is, de eerste de beste spreekuur van een dierenartsen praktijk binnen lopen en vragen om hulp, al is het alleen symptoom bestrijding. Zelf dingen doen zal niet veel helpen, daarvoor is de probleem te uitgebreid, is de jeuk en de rauwe plekken onder bedwang, dan kan je als er opnieuw jeuk plekken ontstaan wel deppen en smeren, maar niet als het zo uitgebreid is.
LilianR schreef: Via andere fora's werd ik hierheen gewezen, wat is dit precies ect?Ik heb ook één foto bekeken en verder niet :'(.
Mijn verhaal dat ik had gezet op de andere fora:
Hallo,
Als een jaar of vijf heeft onze hond gruwelijke last van jeuk. Er is met alle soorten voer getest, atans de meeste, hij heeft 'anti-jeuk' prikken gehad, ook dit werkte niet. Hij heeft zéker geen vlooien. Vanalles is er geprobeerd, nu hebben we 2 á 3 mogelijkheden:
- Prednison prikken (hoe je het ook schrijft) Hier beschadigen de nieren van ect. ect. en gaat hij daar als nog van dood.
- Onderzoeken op allergie. Er bestaan ontelbaar veel allergieën, en het is maar de vraag of ze erachter komen welke allergie het is, en of je er iets aan kunt doen. IEDER onderzoek (1 onderzoek, onderzoekt ÉÉN allergie) kost meer dan 100 euro per keer.
- Inslapen, en áls hij lijdt, dus van zn lijden verlossen.
Hij krabt aan één stuk door, hij doet letterlijk niet anders, de hele dag door. Hij is zowat helemaal kaal door het gekrab, het bloed, het jeukt nog meer, korstjes ect.
Daarbij stinkt hij verschrikkelijk, niet dat ik daar wakker van lig, maar goed.
Dáárboven op is hij héél aggresief tegen alles en iedereen, en dan niet zo'n beetje ook. Hier heb je van 20 sec. loopafstand een hondenveld, maarja meneer kan daar toch niet lopen, hij valt alle honden ed. aan. Hij staat dan ook bekent als dat kreng van een hond, en daar zijn wij de baasjes van... Hij kan daar dus niet meer los lopen, hij grijpt alle honden. Sinds vorige week hadden we hem maar meegenomen naar de wei van mn paard, en kan hij daar los lopen en zn behoeftes doen, maar ook hier kan hij niet meer heen. Hij valt de paarden aan, en bovendien ook de mensen die langs lopen, vandaag of morgen bijt hij echt hard door ofzo. Het is níet meer normaal. Thuis valt hij ook aan, voornamelijk mn broertje, hij springt dan met zn lippen opgetrokken en brommen en blaffen, tanden laten zien bovenop Joost (broertje, 11 jr.) en bijt hem in zn oor ofzo, niet dat hij echt doorbijt volgens mij, maar dit kan zo niet langer.
Laska (hond dus) wordt ook steeds magerder, terwijl hij voldoende voedsel krijgt. Hij is nu 9 jr, en dan vind ik niet heel oud voor een Heidewachtel.
Ik weet het echt niet meer, hij is gevaarlijk, heeft alleen maar jeuk. Hij wordt van de jeuk gevaarlijk, denk ik, daarvan wordt hij shaggerijnig en reageerd hij duidelijk af. Hij wil de hele dag in de gang liggen onder de kapstok, of in de garage (waar hij 's nachts ook slaapt, ehhhh krabt)
Ik vind het heeel moeilijk als we het besluit moeten nemen hem in te slapen, echt heel moeilijk.
Weten jullie iets/het?
Gr. Lilian
Fido schreef:Heb haar al wat adressen gegeven per e-mail en dit gaat ze gelukkig opvolgen want hier kom je alleen niet uit.
Ga van de brok af! en ga rauwe voeding geven. En ga alsjeblieft naar Tannetje of naar ons (ben niet zo om mensen naar ons toe te praten via een forum maar die foto's van je hond doet me huilen). Neem de moeite van het reizen, doe het voor je hond!
tieneke schreef: Heb haar al wat adressen gegeven per e-mail en dit gaat ze gelukkig opvolgen want hier kom je alleen niet uit.Al vijf !!! jaar
En die oude Da zou ik persoonlijk wel iets willen zeggen....schande! om zo'n zielig hoopje hond letterlijk en figuurlijk aan zijn kassa te willen binden!