Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Jeetje, ik lees net je hele topic. Het gaat waarschijnlijk inmiddels al weer de goede kant op, anders had ik je de tip nog willen geven om arnica te gebruiken (inwendig)! Ze raden het bij mensen ook aan in de plastische chirurgie, tegen zwellingen, blauwe plekken, bloeduitstortingen enz. Ik heb het Joey ook gegeven, ben al een week voor zn castratie begonnen.. Op zn lege zakkie heb ik erna ook wel met hydrocortiderm gesmeerd, maar het viel allemaal erg mee met de blauwe plekken gelukkig. Hij had juist weer meer gedonder met het wondje, zn lichaam werkte tegen de inwendige hechtingen dus dat bleef maar ontsteken :-\
Jojo schreef: Jeetje, ik lees net je hele topic. Het gaat waarschijnlijk inmiddels al weer de goede kant op, anders had ik je de tip nog willen geven om arnica te gebruiken (inwendig)! Ze raden het bij mensen ook aan in de plastische chirurgie, tegen zwellingen, blauwe plekken, bloeduitstortingen enz. Ik heb het Joey ook gegeven, ben al een week voor zn castratie begonnen.. Op zn lege zakkie heb ik erna ook wel met hydrocortiderm gesmeerd, maar het viel allemaal erg mee met de blauwe plekken gelukkig. Hij had juist weer meer gedonder met het wondje, zn lichaam werkte tegen de inwendige hechtingen dus dat bleef maar ontsteken :-\
arnica krijgt hij al (zit in Traumeel) maar in elk geval bedankt  :-*
Femke schreef: arnica krijgt hij al (zit in Traumeel) maar in elk geval bedankt  :-*
Ow, sorry, dat wist ik eigenlijk niet, dacht dat traumeel een opzichzelf staand 'iets'was :-[ ::)
Maar gaat het ondertussen al wel weer de goede kant op met Loebas?!
Mijn eerste grote paard Union werd in het weiland gecastreerd en kreeg meteen hierna een zeer ernstige bloeding,was net 2 jaar en zeker geen trailer gewend.
Het begon met wat lekken maar uiteindelijk spoot het bloed uit de wond!
Veearts erbij en hij moest meteen geopereerd worden.
Omdat het heel erg spoed was en wij geen vervoer hadden kwam de brandweer van Rotterdam naar het Kralingse bos waar hij in een weitje stond en nadat hij op de grote trailer van de politie (die ook aanwezig was)op de laadklep viel, omdat hij er niet in wilde en hij gewoon leegliep is hij er door aardig wat mensen ingetild met banden om zijn buik,dit was erop of eronder.
De rit naar Utrecht duurde even en hij heeft het ternauwernood overleefd door de goede zorgen van iedereen,heeft een paar uur op de operatietafel gelegen en was net niet leeggebloed volgens de artsen.
Hij heeft precies 3 weken in Utrecht moeten verblijven...en heeft heel veel pijn gehad.
Door de veearts was er iets geraakt volgens de Medische Faculteit.
tieneke schreef:
Door de veearts was er iets geraakt volgens de Medische Faculteit.
Was niet gewoon de ligatuur, waarmee de zaadstreng en bloedvaten onderbonden worden, afgegleden? Dat gebeurt incidenteel en dan moeten ze met spoed doogestuurd worden en moet het bloedvat opnieuw afgebonden worden.
Tegenwoordig gebeurt dat gelukkig laparoscopisch en hoeft niet de hele buik meer open.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door