Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202Spots
Ons ventje is weer thuis!!
Heeft bij de DA geen andere seizures gehad vandaag, dus dat was goed bericht!
Ik wilde net met de DA over eventueel wel of niet pheno gaan praten, en toen kwam er mensen met 'n spoedgeval binnen hollen die gelijk geholpen moest worden...dus misschien 'n makkie voor mij...want ik hoefde niet te besluiten wat ik wilde doen....nu maar hopen dat Tor zich in ieder geval tot Maandag rustig houd, en dan kunnen we verder besluiten..
Hij drinkt wel heel veel,maar dat mag..en hoewel hij maar 'n paar uurtjes is weg geweest vond hij dat alles weer opnieuw besnuffeld moest worden, en nu ligt ie heerlijk relaxed 'n tukkie te doen.
Maar toch goed dat het bloedonderzoek geen abnormale dingen toonde. Laat ons hopen dat het éénmalig was!
Ja..ergens wel fijn dat alles normaal is...maar wanneer de lever of nierwaardes erg afwijkend waren geweest, dan had DAT dus 'n aanleiding van de seizures kunnen zijn...nu toont het bloed niks vreemds. maar er is toch ergens in 't lichaam iets dat de kortsluiting veroorzaakt..maar wat?

IK kan alleen maar 1 dag tegelijk nemen, en elke dag zonder 'n seizure is 'n goeie..
Ik hoop ook echt dat er geen andere meer zullen komen,maar ik kan niet garanderen..alleen maar afwachten..
Maar ik ben allang blij om Tor weer thuis te hebben, en hij is NU op DIT moment gewoon dezelfde dondersteen als 'n paar dagen geleden!
Door sylvia
Dory is er niet ergens bij jullie of langs de route waar je wel een loopt met Tor een plantengif gebruikt, dat kan namelijk ook epileptische aanvallen triggeren
Door 202Spots
sylvia schreef: Dory is er niet ergens bij jullie of langs de route waar je wel een loopt met Tor een plantengif gebruikt, dat kan namelijk ook epileptische aanvallen triggeren
Ja,ben ik met je eens...maar wanneer er iets van gif in de hond zou zitten, dan beschadigd dat meestal de lever en/of nieren en wanneer die niet goed functioneren dan geeft dat 'n afwijkende waarde bij de bloedonderzoek...dus als er iets giftigs naar binnen was gegaan dan hadden ze 't met de bloedwaardes kunnen zien...en omdat alles perfect was..is het dus uitgesloten dat er sprake van vergifteging is :-\
Door Ine
202spots schreef: Ja,ben ik met je eens...maar wanneer er iets van gif in de hond zou zitten, dan beschadigd dat meestal de lever en/of nieren en wanneer die niet goed functioneren dan geeft dat 'n afwijkende waarde bij de bloedonderzoek...dus als er iets giftigs naar binnen was gegaan dan hadden ze 't met de bloedwaardes kunnen zien...en omdat alles perfect was..is het dus uitgesloten dat er sprake van vergifteging is :-\
Dan hoop en bid ik, dat het nu wegblijft! :-*
Die machteloosheid is echt verschrikkelijk, zeker, als je dan ook nog steeds weet/denkt, dat het weer kan gebeuren! :-\
Moeilijk hè meis, dat je zo weinig kunt doen :'(
Maar we blijven de hoop houden, dat hij heel oud mag worden! :-* :-* :-*
Verdikkeme, ik zou je zo graag een dikke knuffel willen geven! :-*
Door sylvia
202spots schreef: Ja,ben ik met je eens...maar wanneer er iets van gif in de hond zou zitten, dan beschadigd dat meestal de lever en/of nieren en wanneer die niet goed functioneren dan geeft dat 'n afwijkende waarde bij de bloedonderzoek...dus als er iets giftigs naar binnen was gegaan dan hadden ze 't met de bloedwaardes kunnen zien...en omdat alles perfect was..is het dus uitgesloten dat er sprake van vergifteging is :-\
Ja dat is ook weer zo, ik duim in iedergeval dat het een eenmalige actie was .
Door Lizzy
Pfff, blij dat hij weer thuis is Dory! En nou maar hopen dat hij geen aanval meer krijgt..... Ik blijf hier ook duimen voor jullie :-*!
Door Netty
machteloos, wat voel je je machteloos in zo'n situatie.
wat een uitermate vervelende toestand met die spikkel, ik hoop dat het hierbij blijft en er verder niks meer gebeurd, een soort nare droom, sterkte Dory :-*
Door 202Spots
Alles gelukkig rustig gebleven tijdens de nacht!
We hadden de slaapkamer deur dicht gedaan zodat Tor er niet uit kon om ergens anders te gaan slapen.
Ik zelf heb met 1 oog en 1 oor open geslapen,en bij elke zucht was het gelijk beide oren open....maar we zijn al blij dat er vannacht niks gebeurd is!

Ja Netty...het is meer 'n nightmare dan 'n nare droom, en het niet weten wat of wanneer er eventueel weer wat of niet zal komen is niet zo'n lekker gevoel...maar wanneer er in de volgende paar dagen niks meer gebeurd dan zal 't wel effe makkelijker worden...hoop ik... :-\
Bedankt voor de goeie gedachtes.
Door Malamoods
Ik duim voor je dat die vervelende aanvallen voorgoed verdwijnen en nooooooooit meer terugkomen. Sterkte, want die onzekerheid lijkt me verschrikkelijk moeilijk!

Rachel.
Door Sennaruby
Hoi Dory,

Tjee, wat een gedoe allemaal... Gelukkig dat Tor weer thuis is nu en dat alles rustig gebleven is. Is er naast de lever- en nierwaarden nog meer onderzocht zoals de schildklierwerking. Dit kan namelijk ook aanvallen veroorzaken. Dit wordt in Nederland nog vaak niet standaard getest, maar in Amerika wel dacht ik. Dus misschien is dit ook wel al gebeurd, maar anders zou ik dit ook nog laten testen. Het zou zeker niet het eerste geval zijn... Helaas kan niet alles wat een aanval veroorzaakt gemakkelijk getest en vastgesteld worden, ook niet via een (MRI)scan. Dat is erg jammer. Maar misschien is zo'n scan ook nog het overwegen waard... Maar dat kan nog wel wachten natuurlijk! Wie weet gebeurt dit nooit meer en daar ga ik voor duimen. Misschien was het een reactie of weet-jij-veel-wat wat een cluster veroorzaakt heeft.

Groetjes en een knuffel voor Tor!

Fieke
Door roefus
Wat fijn dat het vannacht rustig is gebleven :D
Maar ik kan me je spanning goed voorstellen, hoor.
Het 'onverwachte' van zo'n aanval is zenuwslopend.
Ik duim dat het nu rustig zal blijven.
Veel sterkte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door