toch blijf ik het vreemd vinden dat de idarree zo stinks......vaak is dat toch een of andere infectie/bacterie, maar toch was ze "schoon" op giardia, toch ???
weet t verder ook niet.............sterkte er mee...........
Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Al met al lijkt het er dus wel op dat ze reageert op voedsel. Heb je al geprobeerd om haar eens een tijdje een goed probiotica product te geven?Wat is een goede probiotica en waar kan ik dat kopen, want dan ga ik haar dat meteen geven. Ze heeft al een tijdje iedere dag probiotica gehad, maar dat hielp niet echt
Spuit de ontlasting (als ze diarree heeft) eruit Laura?
Ik vind het allemaal wel vreemd hoor.... vreemd dat het ook na het eliminatie dieet is gekomen. Ik weet ook niet meer zo goed wat je nou met haar aan moet. Aan de ene kant heb ik zoiets "spaar geld en laat haar binneste buiten keren", aan de andere kant vraag ik me oprecht af hoe groot de kans is dat daar wat uit komt....
crutz schreef: toch blijf ik het vreemd vinden dat de idarree zo stinks......vaak is dat toch een of andere infectie/bacterie, maar toch was ze "schoon" op giardia, toch ???Ze had geen giardia.
weet t verder ook niet.............sterkte er mee...........
Laura2004 schreef: Wat is een goede probiotica en waar kan ik dat kopen, want dan ga ik haar dat meteen geven. Ze heeft al een tijdje iedere dag probiotica gehad, maar dat hielp niet echtSolgar of Akropharma zou ik nemen.
Ik zou het hier op BP even op moeten zoeken waneer het is begonnen, want ik weet het niet meer zeker, maar ik meende me ineens te herinneren dat het tijdens het eliminatie dieet was, maar dat weet ik dus niet meer zeker. Denk je dat dat nog te vinden is met de zoek functie?
Ze had vanochtend in ieder geval perfecte ontlasting en gisteren heeft ze kale kalfsribben gegeten met half om half gehakt, dus daar reageert ze in ieder geval goed op.
Lizzy schreef: Solgar of Akropharma zou ik nemen.Ik heb het al opgezocht, maar zo ver kan ik het niet meer terug vinden. Het gaat maar tot een berichtje van 2005 (Het lijkt beter te gaan, heette het topic), maar wat ik dus ook was vergeten is dat ze toen wel kotste, dat wist ik eigenlijk niet meer
Je zou ook al je eigen berichten even door kunnen spitten (door naar je profiel te gaan en daar "laat de laatste berichten zien" op "allemaal" te zetten. Of door bij ZOEKEN haar naam in te tikken ofzo.
Qua diarree: spuit het er echt uit?
Laura2004 schreef: Ze had geen giardia.oke, is ze daar recent ook nog op getest, ik heb nl wel eens begrepen dat t vrij moeilijk in een beginfase te ontdekken is en daardoor (zelfs met geschikte testen) nog wel eens over t hoofd gezien wordt
Boefke schreef: Ik weet niet wat je allemaal in het verleden al hebt laten onderzoeken en ik weet ook niet of wat ik zeg zinnig is, maar ik gooi het gewoon neer.Ik denk dat een dierenarts uitstekend kan bepalen of het dunne of dikke darm diarree is. Want zo simpel als jij het hier stelt is het absoluut niet.
Ik vind het eigenlijk vreemd dat de DA er vanuit gaat dat het niet de dikke darm is. Spuitende diarre is een indicatie voor de dunne darm en dat heeft ze niet toch? Een sterkere aandrang is een indicatie voor de dikke darm en dat heeft ze wel toch? Niet dat het zo eenvoudig in elkaar steekt, maar waarom beslist die DA dat het de dunne darm is? En waarom heeft ze volgens de DA vroeger een ernstige ontsteking daar gehad want haar ontlastingproblemen zijn toch juist later begonnen?
Kun je misschien kiezen voor een endoscopie ipv operatie, is minder belastend? Of iig een foto om dingen als knoop in darm of voorwerpen uit te sluiten (heb je misschien allang gedaan hoor!).
En wat ook in me opkomt is een rigoreuze schoonmaakactie. Een kuur dus en dan met licht verteerbaar voedsel helemaal opnieuw beginnen. Goed alles bijhouden. Hoe zo'n kuur eruit zou moeten zien weet ik overigens niet.
Iig zou ik me niet laten ontmoedigen! Alles goed op een rijtje blijven zetten.
Na, pffff... jij en Ziggy hebben het er maar zwaar mee zeg!! Maar een betere baas kan ze zich niet wensen.
Helen schreef: Ik denk dat een dierenarts uitstekend kan bepalen of het dunne of dikke darm diarree is. Want zo simpel als jij het hier stelt is het absoluut niet.
Boefke schreef:Niet dat het zo eenvoudig in elkaar steekt,