Moderator: Lizzy
Doedels schreef: Mag ik nog even meedenken met Laura? Ziggy heeft nogal wat problemen met de huid en met de ontlasting. Dus elk chemisch ingrijpen is af te raden. Dus nu wachten tot de echo en dan ontdekken dat ze niet drachtig is en dan netjes wachten tot de beste tijd om te castreren is zo ongeveer het droomcenario in deze nachtmerrie. Maar er bestaat ook een kans dat ze wel drachtig is. Dan wordt het dus een spuit en daarna nog een keer een castratie. Twee keer een aanslag op haar kwetsbare lijfje. De laatste optie is nu castreren. Dat is dus één ingreep. Dat je voor de castratie kiest is al zeker. Dus die ingreep gaat ze zowiezo ondergaan. De da is tegen een castratie tijdens de loopsheid. Je kunt hem ook niet dwingen om een risicovolle operatie uit te voeren. Ik zit even hardop te denken, hoor. Ik denk dat ik zelf nog een keer zou overleggen met deze da of hij toch nu wil opereren. En anders zou ik informeren bij andere da's of die zich prettig voelen bij nu opereren. Het aller belangrijkste is natuurlijk waar Laura zich prettig bij voelt. Dit soort beslissingen is altijd rampzaligIk zit ook heel erg te twijfelen, want ik wil ook het liefst geen chemische troep in haar lichaam stoppen.![]()
Laura2004 schreef: Ik zit ook heel erg te twijfelen, want ik wil ook het liefst geen chemische troep in haar lichaam stoppen.Is het operatierisico eigenlijk even groot als je nu zou opereren of over drie weken? Ik weet niet hoe veel groter de baarmoeder is over 3 weken.
Ik ga maandag weer even bellen om nog een keer te overleggen met de DA, want ik wil haar het liefst gewoon laten castreren, maar ik wil Ziggy's leven niet op het spel zetten.
Laura2004 schreef: Wordt de baarmoeder dan juist groter? Ik dacht juist kleiner. Je ziet wel dat ik er totaal geen verstand van heb.De baarmoeder groeit natuurlijk doordat de pups groter worden. Maar ik vraag me af of de doorbloeding het zelfde blijft of juist een beetje afneemt waardoor het risico op bloedingen kleiner wordt. Mocht ze niet drachtig zijn, dan wordt de baarmoeder i.d.d. kleiner.
Ik ga maandag in ieder geval bellen om het weer te bespreken.
Doedels schreef: De baarmoeder groeit natuurlijk doordat de pups groter worden.Oeps
Laura2004 schreef: Heeft iemand van jullie wel eens een teef laten steriliseren vlak na de loopsheid? En hoe is dat gegaan?ikke, Bess had baarmoederontsteking, ik was er erg snel bij, dit was ongeveer twee weken na de loopsheid.
Jolly schreef: en hoe is het nu met de beide dames? dus Ziggy en Nina?Nina heeft gister een spuit gehad en morgen spuit ik haar zelf.
Laura2004 schreef: Heeft iemand van jullie wel eens een teef laten steriliseren vlak na de loopsheid? En hoe is dat gegaan?
ine schreef: Nina heeft gister een spuit gehad en morgen spuit ik haar zelf.En nu dan maar hopen dat het aanslaat. Sterkte ermee, het blijven moeilijke situaties.
Verder houden we haar goed in de gaten en zijn we er wel achter, dat zij op haar dekrijpe periode zat/zit, dus het was echt nodig.
Castreren willen we voorkomen, omdat ze nu al de neiging heeft tot dik worden en met haar 29 kilo, net 200 gram eten krijgt.
En die beslissing was echt moelijk. Heb er met veel lab-mensen over gesproken gister en sta nu achter mijn besluit. Maar we zullen in de toekomst veel scherper zijn in het gescheiden houden, tijdens de loopsheid.
![]()
Angelique schreef: Mijn een na oudste teef is laatst tijdens de loopsheid geopereerd. Ze had een hele vieze uitvloeiing en die eerst behandelen en dan na 3 maanden castreren werd als onzinning weggewuifd. Niks aan het handje ook verder, gewone operatie, gewoon hersteld. (er ging later wel wat mis, maar dat had niks met deze operatie op zich te doen)Dit geeft me wel een beetje hoop. Ik ga haar denk toch gewoon over drie weken laten steriliseren.
Laura2004 schreef: Dit geeft me wel een beetje hoop. Ik ga haar denk toch gewoon over drie weken laten steriliseren.nou dat begrijp ik wel hoor, los van de dekking, gezien hoeveel last zij heb van haar loopsheid, ik denk dat ik dan ook wel die kant op was gegaan als zij van mij was.