Bedankt voor je lieve berichtjes en steun.
Net terug, het moet allemaal nog even zakken.
Dr. Mandigers heeft alleen in de maag en dunne darm gekeken en overal biopten genomen.
Hij heeft het over dunne-darm-diarree.
De dierenarts had het over chronische dikke-darm-diarree.
Dr. Mandigers zei dat hij alle verslagen gelezen had en een scopie een goed iets vond in de volgorde van onderzoeken/behandelingen.
De uitslag van de biopten wordt pas in januari verwacht.
In de tussentijd moet ik het eten stomen. Ik moet nog even uitzoeken hoe dat moet.
Het idee erachter klinkt wel logisch: hij heeft diarree omdat er ergens iets ontstoken is. In rauw eten zitten meer bacteriën, dat is nu onhandig i.v.m. die ontsteking/diarree.
Door die bacteriën in het vlees te doden, kan de ontsteking overgaan en dus de diarree. Dat krijgt nu geen kans om te genezen.
Zoiets heb ik begrepen.
Dit allemaal in afwachting op de uitslag van de biopten.
Dan moet hij er ook pshllium husk en kurkuma bij geven. Dat eerste zit wel in de Puur Digest, maar ook toevoegingen en die konden beter niet om het zo zuiver mogelijk te houden.
Bandit ging heel onrustig onder narcose en kwam ook weer erg onrustig bij. Dat vond ik wel vervelend. Ze zeiden dat ze honden normaal langzaam wakker laten worden, maar collie's echt zo kort mogelijk onder narcose willen houden en hem daarom zo snel wakker lieten worden.
Ik heb daar nog ruim 2 uur gewacht tot de (deel)taxi ons naar huis bracht. En nog was hij niet helemaal wakker. Thuis meteen ondergestopt en mag hij fijn verder slapen.
Man, wat een dag! Van 13.00 tot nu weggeweest... (ik zoek een hele moeë emoticon, maar die kan ik even niet vinden.

)