Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Siberienne schreef:Het rommelt nog wat, het leek goed te gaan, nu weer twee dagen zachte poep. Ik denk dat de makreel te zwaar valt, te vet is. Zalm gaat beter, dus die maar weer van stal gehaald. Ik ben wel heel blij dat ik nu gewoon elke keer weeg en opschrijf wat ik precies geef, dat maakt het toch wel makkelijker om te zien wat er gebeurt. Morgen weer wegen & de internist mailen.

Ik merk dat ik heel huiverig ben om iets nieuws te voeren. Wel al pompoen gehaald en zoete aardappel (ook voor onszelf) . Ga morgen maar eens pompoensoep maken en kijken of dat lukt erbij.

ik ken het......je moet ook niet te snel willen gaan.....echt een paar weken alleen DAT wat wel goed gaat zodat je zeker bent en dan in kleine hoeveelheden iets nieuws bijvoegen. 't duurt imens lang maar als je een basis hebt waarop het weken goed ging heb je een veilig iets om naar terug te keren als het misgaat en kan je steeds opnieuw met goede moed starten. ;)
Spot vandaag gewogen: nog steeds 25 kilo! En de vorige keer was het vlak na het eten (en dat was een maaltijd van 550 gram) terwijl we nu vlak voor het eten waren. Dus stiekum denk ik dat hij iets aangekomen is.

Helaas had hij wel een 'rare' poep: eerst brei, toen wat vast maat er leek een snufje bloed bij te zitten. Daar was ik dan weer minder blij mee. Ik heb vandaag de internist gemaild, eens zien wat zij zegt. Meteen gevraagd of de pompoen toevoegen evt ok is.
Een beetje goed en een beetje minder nieuws......Dat wisselen van ontlasting ken ik ook...op net hetzelfde, net evenveel en toch niet altijd dezelfde vertering. Ik zou nog een week doorgaan en niks nieuws geven.......lastig hé....ik kan het niet onderbouwen en weet ook niet hoelang het duurt vooraleer er tekorten komen want, wat nemen zieke darmen nog op? maar een stevige bouwplaat zeg maar (rust in de darmen, rust in baasjes hart en hoofd) en tegelijk iets om op terug te keren, is toch ook wat waard naar mijn gevoel. Ik hoop dat het vandaag weer beter gaat.
inni schreef:Een beetje goed en een beetje minder nieuws......Dat wisselen van ontlasting ken ik ook...op net hetzelfde, net evenveel en toch niet altijd dezelfde vertering. Ik zou nog een week doorgaan en niks nieuws geven.......lastig hé....ik kan het niet onderbouwen en weet ook niet hoelang het duurt vooraleer er tekorten komen want, wat nemen zieke darmen nog op? maar een stevige bouwplaat zeg maar (rust in de darmen, rust in baasjes hart en hoofd) en tegelijk iets om op terug te keren, is toch ook wat waard naar mijn gevoel. Ik hoop dat het vandaag weer beter gaat.
Ja, vandaag was weer beter. Ik ben nu aantal maaltijden aan het klaarmaken in gelijke verhoudingen. Niet meer dan 500 gram per portie ong en met dezelfde verhoudingen.
Hele tijd geleden alweer dat ik gepost heb.
Vandaag gewogen: meneer zit op 26 kilo!

Heb toch besloten om een brok te gaan proberen: kom internist besloten tot Trovet Konijn. Langzaam toegevoegd aan de zelfgemaakte prak en dat gaat goed. We zijn nu een week bezig: ik ben een paar vingers kwijt want het is blijkbaar lekker, zijn poep is mooi vast nog 2x per dag en hij is dus weer op gewicht. Actief, vrolijk en volgens manlief opgelucht dat hij eindelijk weer eens wat anders kreeg dan die slappe vishap.

Hij heeft afgelopen weekend een worteltje gescoord en dat gaf ook geen problemen. Dat is fijn want dat heeft hij iets te knagen ook nog af en toe.

Ik heb ook nog natvoer met konijn besteld, zodat ik dat af kan wisselen met de brok. Hopelijk kunnen we zo de komende 6 weken vooruit. Prednison kan nu denk ik ook wel verder afgebouwd. Al met al: :) :) optimistisch !
inni schreef:Hoe gaat het ondertussen met Spot?

Volgens mij heb je m'n update net gemist: staat boven de reactie van Parelridder

Goed, is de korte samenvatting. ;D

En in aanvulling: vanaf volgende week de prednison afbouwen naar om de dag 5 mg en dan over 2 weken stop.
Parelridder schreef:Poeh wat een zware bevalling, om te komen tot en normale drol en lekker op gewicht, maar al je overwegingen, het zoeken en de goede zorgen gaan vruchten afwerpen. Heerlijk!!! Hopelijk nu gauw in rustig vaarwater :bigarmhug:

Dank je! Dat hoop ik voor jou ook...
Siberienne schreef:Volgens mij heb je m'n update net gemist: staat boven de reactie van Parelridder

Hé wat raar...Ik kon gisteren wel de reactie van Parelridder zien maar niet jou update....... :-\ Maar héél fijn dat het nog steeds goed gaat.
inni schreef:Hé wat raar...Ik kon gisteren wel de reactie van Parelridder zien maar niet jou update....... :-\ Maar héél fijn dat het nog steeds goed gaat.

Internet spookt soms he?
Maar hier gaat het nog steeds goed. Heel raar, Shadow was een paar dagen niet helemaal lekker, ook wat dunne poep en ik dacht echt "virus". Spot heeft het 1 dagje gehad, met gerommel in de buik en een keer 's nachts poepen en toen was het weer over. En dat terwijl hij nog prednison krijgt.

Spot krijgt nu 's ochtends en 's middags dieet brok en 's avonds natvoer met rijst en wat olijfolie. Verder wat biogarde voor de darmflora, af en toe een worteltje en vandaag zijn eerste gedroogde konijnenoortje. We houden het even bij konijn: hij heeft nog twee weken prednison, daarna hebben we vakantie en ik wil nu gewoon rust in de tent houden. Eventueel proberen we nog of hij nog steeds zalm verdraagt als de prednison gestopt is. Na onze vakantie gaan we dan kijken naar toevoegen van een andere diersoort.

Hij is vrolijk, actief en zit lekker in zijn vel. Ik ben wel nog met hem bij de chiropracter geweest (controle na eerder behandelingen voor zijn rug / bekken) en die heeft wat kleine dingen gedaan maar was eigenlijk ook best tevreden.

Als het af gaat koelen, kunnen we hopelijk weer eens wat met de step gaan doen: kan hij weer even wat energie kwijt. ;)
inni schreef:ik ken het......je moet ook niet te snel willen gaan.....echt een paar weken alleen DAT wat wel goed gaat zodat je zeker bent en dan in kleine hoeveelheden iets nieuws bijvoegen. 't duurt imens lang maar als je een basis hebt waarop het weken goed ging heb je een veilig iets om naar terug te keren als het misgaat en kan je steeds opnieuw met goede moed starten. ;)
Een week of 3 geleden had Shadow een dag met vieze slijm poep. Eigenlijk niet eens echt diarree in de zin van vaak poepen maar geen normale drol.
Ok effe 1 dag daarna beter.
Anderhalve week later weer. Ik had het zo gehad, heb hem over gezet op het voer van Spot, want die doet het goed. Dacht ik.
Vorige week Shadow weer en nu deed Spot de dag erna gezellig ook weer mee. De dag ervoor hadden ze gezwommen in de maas en water binnen gekregen maar dat deden we wel vaker. We zaten in de laatste week prednison, om de dag 5 mg. voor Spot.
van beiden verzameld, na laten kijken bij de DA : geen parasieten, geen wormen. Bij Spot is de prednison opgehoogd. Beiden 3 dagen finidiar. Vannacht is er voor het eerst niet in de tuin gepoept. Spot heeft er geen slijm meer bij. Shadow ook niet maar het is nog iets dunnetjes.

Ik baal. Weet niet goed wat nu te doen. Spot staat nog steeds op de Trovet konijn, deels brok, deels kuipjes.
Shadow krijgt die nu ook maar. Morgen hoor ik of de rest van de poep-kweek nog wat oplevert. Maar ik vrees dat ik nu twee honden met een intolerantie voor iets heb. En joost mag even weten wat....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door