Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Border Bandit
Dank je wel voor het meedenken! :)

Ik heb meteen die website (dogs naturally) opgezocht. Daar staan interessante dingen op zeg!

Ik onthoud het!
Gister heb ik Bandit toch gedoucht en heb hem tot nu toe nog niet onder zijn keel zien krabben! :groupwave2:
Hopelijk blijft het zo! :)

Ik probeer hem ook uit het gras te houden, wellicht dat dat meegespeeld heeft? Je weet maar nooit. hihi.
Het gras staat hier heel hoog, met allemaal wilde bloemen erin en zo. Met het rennen komen die als eerste tegen zijn keel/borst. Maar als hij daar last van zou hebben, had hij het ook onder zijn buik moeten hebben. Bovendien had hij geen rode vlekjes of zo.
En hij had alleen jeuk tijdens of na het slapen.

Maar goed. Even afwachten of het nu goed blijft gaan! :duimen:
Door Border Bandit
Nou, het wil dus voor geen meter. :(

Mijn huis is brandschoon, hond is brandschoon (gedoucht) en toch blijft hij jeuk hebben.
Aan zijn voeding e.d. is niks veranderd.

Hij blijft onder zijn keel krabben en af en toe bijt hij even intens bij zijn kont, staart of lies. Dat laatste zou op een vlo kunnen duiden?
Maar ik heb hem goed gewassen en controleer hem zo vaak. Hij is brandschoon. Geen poepjes, geen beestjes, helemaal niks.

Toch maar preventief advantix geven?
Toch die mix van appelcider-azijn, groene thee en gedestilleerd water proberen?

Dat laatste spuit je OP de vacht en Bandit heeft best lange haren. En hoe goed werkt dat spul?

Echt, ik weet het niet meer.
Het is 3 weken geleden begonnen.
Door Lizzy
Border Bandit schreef:Nou, het wil dus voor geen meter. :(

Mijn huis is brandschoon, hond is brandschoon (gedoucht) en toch blijft hij jeuk hebben.
Aan zijn voeding e.d. is niks veranderd.

Hij blijft onder zijn keel krabben en af en toe bijt hij even intens bij zijn kont, staart of lies. Dat laatste zou op een vlo kunnen duiden?
Maar ik heb hem goed gewassen en controleer hem zo vaak. Hij is brandschoon. Geen poepjes, geen beestjes, helemaal niks.

Toch maar preventief advantix geven?
Toch die mix van appelcider-azijn, groene thee en gedestilleerd water proberen?

Dat laatste spuit je OP de vacht en Bandit heeft best lange haren. En hoe goed werkt dat spul?

Echt, ik weet het niet meer.
Het is 3 weken geleden begonnen.
Ik zou geen Advantix geven.... Bij sommige honden escaleert de jeuk daarmee alleen maar :-\

Ik zou wel de spray proberen. En anders een middel bij de dierenarts halen waardoor je de vicieuze cirkel kunt doorbreken. Dat is wel rotzooi maar ja, jeuk is ook echt wel heel rot :-\

En dit bijv: https://www.virbac.nl/producten/hond/hu ... ance-spray komt nauwelijks in het bloed terecht maar werkt wel goed jeuk stillend.
Door Border Bandit
Bedankt Lizzy! :)

Advantix heeft Bandit vaker gehad (vakantie met veel teken). Hij heeft daar nooit verkeerd op gereageerd. ;)
Met 'vaker' bedoel ik hooguit 3 pipetjes in zijn hele leven bij mij.

Ik ben op zoek geweest naar appelcider azijn, maar heb het niet kunnen vinden. :(

Dat via jouw link lijkt heel veel op wat ik gekregen had na Bandit's castratie. En nou kan ik het toch niet meer vinden!?
Misschien toch weggedaan met de verhuizing vorig jaar. :(

Dat mengsel met appelcider-azijn of de spray uit Lizzy's link moet gespoten worden. Bandit heeft lange haren. Dat spul komt dan toch niet op zijn huid?
Ik kan zijn haren opzij doen en dan spuiten, maar dan zit er maar een klein beetje op zijn huid. En dan een paar cm verder wéér haren opzij en spuiten, etc.

Weet je, ik weet het even echt niet meer.
Mijn gevoel neigt toch naar 1 pipetje advantix. Het is gif en ik houd er niet van, maar stel dat dat het is en de jeuk over is?
Of ik moet tot maandag wachten en met de dierenarts overleggen...

Het lastige wat erbij komt is dat ik vanaf vanochtend kwartelkarkas geef. Al het andere bot was op. Met bestellen was ik er helemaal vanuit gegaan dat na het insprayen voor mijten de jeuk weg zou zijn (zoals al 2 jaar het geval is).

Zijn huid is zó schoon, nog geen korreltje zand. Ik begrijp er deze keer echt niks van. :-\

Het is echt vanuit rust/slapen opeens heel kort en hevig krabben onder zijn keel/nek óf heel kort vel bijten ergens rond zijn kont/bovenbenen.
Door Border Bandit
Ik heb Bandit nog geen advantix gegeven hoor. ;)

Gedacht om eerst bv Tannetje te mailen.
Nou stond Bandit vanochtend naar buiten te kijken, leunend op een staande kunststof matras. Hij springt daar met zijn voorpoten op en kan dan net naar buiten kijken. Hierbij ligt precies zijn keel OP die matras.

Opeens ging er een lichtje branden: zou dit het zijn!?
Ik kan de boel niet verplaatsen (niet mijn eigendom), maar ik kan er natuurlijk wel iets overheen hangen.
Sinds een paar weken 'hangt' hij zo naar buiten te kijken.

Oh, ik hoop dat dit het is!!! :duimen:
Door Lizzy
Border Bandit schreef:Bedankt Lizzy! :)

Advantix heeft Bandit vaker gehad (vakantie met veel teken). Hij heeft daar nooit verkeerd op gereageerd. ;)
Met 'vaker' bedoel ik hooguit 3 pipetjes in zijn hele leven bij mij.

Ik ben op zoek geweest naar appelcider azijn, maar heb het niet kunnen vinden. :(

Dat via jouw link lijkt heel veel op wat ik gekregen had na Bandit's castratie. En nou kan ik het toch niet meer vinden!?
Misschien toch weggedaan met de verhuizing vorig jaar. :(

Dat mengsel met appelcider-azijn of de spray uit Lizzy's link moet gespoten worden. Bandit heeft lange haren. Dat spul komt dan toch niet op zijn huid?
Ik kan zijn haren opzij doen en dan spuiten, maar dan zit er maar een klein beetje op zijn huid. En dan een paar cm verder wéér haren opzij en spuiten, etc.

Weet je, ik weet het even echt niet meer.
Mijn gevoel neigt toch naar 1 pipetje advantix. Het is gif en ik houd er niet van, maar stel dat dat het is en de jeuk over is?
Of ik moet tot maandag wachten en met de dierenarts overleggen...

Het lastige wat erbij komt is dat ik vanaf vanochtend kwartelkarkas geef. Al het andere bot was op. Met bestellen was ik er helemaal vanuit gegaan dat na het insprayen voor mijten de jeuk weg zou zijn (zoals al 2 jaar het geval is).

Zijn huid is zó schoon, nog geen korreltje zand. Ik begrijp er deze keer echt niks van. :-\

Het is echt vanuit rust/slapen opeens heel kort en hevig krabben onder zijn keel/nek óf heel kort vel bijten ergens rond zijn kont/bovenbenen.
Bij natuurvoedingswinkels hebben ze altijd appelazijn. En bij de AH verkopen ze het ook, biologisch zelfs, maar daar zit niet meer "de moeder in" zoals ze dat zo mooi zeggen (oftewel, die is gefilterd).

Je moet zijn vacht inderdaad echt opzij doen en inmasseren.

Je moet natuurlijk doet wat je gevoel je ingeeft! Maar ik zou inderdaad niet teveel tegelijkertijd veranderen want dan weet je bij God niet meer wat geholpen heeft als het beter gaat!
Door dinky89
Border Bandit schreef:Ik heb Bandit nog geen advantix gegeven hoor. ;)

Gedacht om eerst bv Tannetje te mailen.
Nou stond Bandit vanochtend naar buiten te kijken, leunend op een staande kunststof matras. Hij springt daar met zijn voorpoten op en kan dan net naar buiten kijken. Hierbij ligt precies zijn keel OP die matras.

Opeens ging er een lichtje branden: zou dit het zijn!?
Ik kan de boel niet verplaatsen (niet mijn eigendom), maar ik kan er natuurlijk wel iets overheen hangen.
Sinds een paar weken 'hangt' hij zo naar buiten te kijken.

Oh, ik hoop dat dit het is!!! :duimen:
Ik duim enorm met je mee dat dit inderdaad de oorzaak blijkt te zijn! :duimen::duimen::duimen:
Door constance.blokzijl
dinky89 schreef:
Ik duim enorm met je mee dat dit inderdaad de oorzaak blijkt te zijn! :duimen::duimen::duimen:
Dat zou zo de oorzaak kunnen zijn wat mijt betreft natuurlijk!

Kun je het niet behandelen? Wassen gaat niet dat snap ik Afbeelding
Ach als iets erover heen voldoende helpt is het ook prima natuurlijk!
Door Border Bandit
Ik had bij de AH gekeken voor die appelcider-azijn. :-\

Bedankt voor je lieve berichtjes en het meedenken. :)
Tot nu toe merk ik nog weinig verbetering.
Ik denk dat de beste stap is om Tannetje te mailen. Hopelijk mag ik komen met Bandit. Ik heb begrepen dat ze geen nieuwe patiënten meer aanneemt. :-\
Door Lizzy
Border Bandit schreef:Ik had bij de AH gekeken voor die appelcider-azijn. :-\

Bedankt voor je lieve berichtjes en het meedenken. :)
Tot nu toe merk ik nog weinig verbetering.
Ik denk dat de beste stap is om Tannetje te mailen. Hopelijk mag ik komen met Bandit. Ik heb begrepen dat ze geen nieuwe patiënten meer aanneemt. :-\
Wat gek joh, dat ze het niet hebben... Dus je hebt nu geen spray kunnen maken? Of wel, maar dat helpt niet?

Tannetje heeft of had een patientenstop. Maar ik zou haar als ik jou was wel even vragen of dat nog steeds zo is. En als je bij Tannetje niet terecht kan zijn er nog wel een paar andere goede praktijken. Of dat voor je aan te rijden is weet ik natuurlijk niet....
Door Border Bandit
Tja, waarschijnlijk is onze AH niet groot genoeg? Ik weet het niet.
Ik heb dus nog geen spray gemaakt.

Over die matras ligt nu een mijt-vrije handdoek en sinds 2 dagen heb ik Bandit niet meer onder zijn keel zien krabben! :circle:
Dan is dat het misschien toch geweest.

Het is zo'n ziekenhuismatras zeg maar, met een buitenkant van plastic. Ik durf die niet in te sprayen, stel je voor dat het vlekjes geeft of zo!
Gelukkig lijkt die handdoek nu goed te werken! :)
Dinky89, bedankt voor het duimen, het heeft gewerkt! :)

Lizzy, nou ben ik benieuwd naar de andere goede DA-praktijken. ;)
Het kan ongeveer een uur rijden rondom Arnhem zijn. Anders is het écht niet te doen voor mij.
Door Border Bandit
Ja, echt super dat het beter gaat! :)

Zo, de Bilt is inderdaad een heel eind verder zeg!
In geval van nood is het te doen. :)

Bedankt voor het uitzoeken!! :)
Door Border Bandit
Even een update.

Ik had een soort sollicitatiebrief voor Bandit geschreven aan Tannetje Koning, met op 1 A4-tje dingen die wellicht van belang zijn.
Ik kreeg een heel fijn bericht terug dat ze wel naar Bandit wilt kijken omdat ze nog mogelijkheden zag, maar dat ze officieel geen nieuwe dieren meer aanneemt.
Dat ik toch een keer mocht komen en dat ze nog mogelijkheden zag, gaf me al hoop! :)

Vorige week ben ik geweest.
Wat een fijne vrouw zeg!?
Om te beginnen al, dat ze zegt, maak je hond maar los, dan kan hij lekker snuffelen/ontdekken.

Nou, ik heb alles verteld en Tannetje heeft nog veel gevraagd.
Daarna Bandit zijn hartslag gevoeld en zijn buik en tong bekeken.

En toen kwam de conclusie: zijn lever werkt niet optimaal. (met een hele uitleg erbij ;))
Als ik het goed begrepen heb, zorgt de lever voor het transport van het bloed. Als deze onvoldoende werkt, ontstaan er aan de buitenkant van het lichaam (het verst van de lever af) problemen.
Dit veroorzaakt de plots optredende jeuk, snel slijten van nagels en onzekerheid.

Ik stond echt verbaast. Ik ben al bij meerdere dierenartsen geweest en niemand is hierop gekomen!
Ik ben zo blij.

Bandit krijgt kruiden die de lever gaan ondersteunen. Die waren op, dus ik moet eventjes wachten tot ze weer binnen zijn.

Goh, ik ben zo blij!!!

Ze heeft Bandit ook getiterd (voor mij voor de 1e keer). Nog voor het staafje de fixeer in ging, zei ze al: dat is ruim voldoende, die hoeft zijn hele leven niet meer geënt te worden!
Voor de zekerheid stelde ze voor om over 3 jaar nog eens te titeren, maar dat is alleen nodig voor hondenscholen en-pensions. Haar ervaring zei haar dat deze titer voldoende is voor de rest van zijn leven.

Echt, ik ben zo blij! Ik heb duidelijkheid en hoop gekregen. Ik vertrouw Tannetje. Ik kan niet wachten tot ik met de kruiden kan beginnen en kijk echt uit naar de verbeteringen. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door