Misschien is dit iets om hem mee in te sprayen?
Moderator: Lizzy
Border Bandit schreef:Nou, het wil dus voor geen meter.Ik zou geen Advantix geven.... Bij sommige honden escaleert de jeuk daarmee alleen maar![]()
Mijn huis is brandschoon, hond is brandschoon (gedoucht) en toch blijft hij jeuk hebben.
Aan zijn voeding e.d. is niks veranderd.
Hij blijft onder zijn keel krabben en af en toe bijt hij even intens bij zijn kont, staart of lies. Dat laatste zou op een vlo kunnen duiden?
Maar ik heb hem goed gewassen en controleer hem zo vaak. Hij is brandschoon. Geen poepjes, geen beestjes, helemaal niks.
Toch maar preventief advantix geven?
Toch die mix van appelcider-azijn, groene thee en gedestilleerd water proberen?
Dat laatste spuit je OP de vacht en Bandit heeft best lange haren. En hoe goed werkt dat spul?
Echt, ik weet het niet meer.
Het is 3 weken geleden begonnen.
Border Bandit schreef:Bedankt Lizzy!Bij natuurvoedingswinkels hebben ze altijd appelazijn. En bij de AH verkopen ze het ook, biologisch zelfs, maar daar zit niet meer "de moeder in" zoals ze dat zo mooi zeggen (oftewel, die is gefilterd).
Advantix heeft Bandit vaker gehad (vakantie met veel teken). Hij heeft daar nooit verkeerd op gereageerd.
Met 'vaker' bedoel ik hooguit 3 pipetjes in zijn hele leven bij mij.
Ik ben op zoek geweest naar appelcider azijn, maar heb het niet kunnen vinden.![]()
Dat via jouw link lijkt heel veel op wat ik gekregen had na Bandit's castratie. En nou kan ik het toch niet meer vinden!?
Misschien toch weggedaan met de verhuizing vorig jaar.
Dat mengsel met appelcider-azijn of de spray uit Lizzy's link moet gespoten worden. Bandit heeft lange haren. Dat spul komt dan toch niet op zijn huid?
Ik kan zijn haren opzij doen en dan spuiten, maar dan zit er maar een klein beetje op zijn huid. En dan een paar cm verder wéér haren opzij en spuiten, etc.
Weet je, ik weet het even echt niet meer.
Mijn gevoel neigt toch naar 1 pipetje advantix. Het is gif en ik houd er niet van, maar stel dat dat het is en de jeuk over is?
Of ik moet tot maandag wachten en met de dierenarts overleggen...
Het lastige wat erbij komt is dat ik vanaf vanochtend kwartelkarkas geef. Al het andere bot was op. Met bestellen was ik er helemaal vanuit gegaan dat na het insprayen voor mijten de jeuk weg zou zijn (zoals al 2 jaar het geval is).
Zijn huid is zó schoon, nog geen korreltje zand. Ik begrijp er deze keer echt niks van.![]()
Het is echt vanuit rust/slapen opeens heel kort en hevig krabben onder zijn keel/nek óf heel kort vel bijten ergens rond zijn kont/bovenbenen.
Border Bandit schreef:Ik heb Bandit nog geen advantix gegeven hoor.Ik duim enorm met je mee dat dit inderdaad de oorzaak blijkt te zijn!
Gedacht om eerst bv Tannetje te mailen.
Nou stond Bandit vanochtend naar buiten te kijken, leunend op een staande kunststof matras. Hij springt daar met zijn voorpoten op en kan dan net naar buiten kijken. Hierbij ligt precies zijn keel OP die matras.
Opeens ging er een lichtje branden: zou dit het zijn!?
Ik kan de boel niet verplaatsen (niet mijn eigendom), maar ik kan er natuurlijk wel iets overheen hangen.
Sinds een paar weken 'hangt' hij zo naar buiten te kijken.
Oh, ik hoop dat dit het is!!!
dinky89 schreef:Dat zou zo de oorzaak kunnen zijn wat mijt betreft natuurlijk!
Ik duim enorm met je mee dat dit inderdaad de oorzaak blijkt te zijn!:duimen::duimen:
Border Bandit schreef:Ik had bij de AH gekeken voor die appelcider-azijn.Wat gek joh, dat ze het niet hebben... Dus je hebt nu geen spray kunnen maken? Of wel, maar dat helpt niet?![]()
Bedankt voor je lieve berichtjes en het meedenken.![]()
Tot nu toe merk ik nog weinig verbetering.
Ik denk dat de beste stap is om Tannetje te mailen. Hopelijk mag ik komen met Bandit. Ik heb begrepen dat ze geen nieuwe patiënten meer aanneemt.