Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2506050
dank je..  :-*


meneer spreeuw is gaan zoeken naar de bijsluiter van de phenoral.. hij schrok nogal van de risico's met name mbt de lever.
wat de d.a. ook vergeten was te vertellen dat er over een week of 2 a 3 een test gedaan moet worden om de spiegel te meten.
en in de bijsluiter stond ook dat de arts de eigenaren "op het hart moest drukken"  dat het medicijn op gezette tijden gegeven moet worden.
ik maakte me zorgen omdat de d.a. daarover niks gezegd heeft.. dus word je onzeker.. (maar goed dat meneer spreeuw zo stipt is).

nu zegt de d.a. dat die gezette tijden wel meevallen.
ik dacht aan insuline spuiten.. om de 12 uur stipt. vroeger met mijn kattenkind ook moeten doen.
maar zij zegt dat er minstens 7 a 8 uur tussen moet zitten..

voor de mensen die dit aan de hondjes geven.. hoe doen jullie dit?
#2506387
spreeuwtje schreef: dank je..  :-*


meneer spreeuw is gaan zoeken naar de bijsluiter van de phenoral.. hij schrok nogal van de risico's met name mbt de lever.
wat de d.a. ook vergeten was te vertellen dat er over een week of 2 a 3 een test gedaan moet worden om de spiegel te meten.
en in de bijsluiter stond ook dat de arts de eigenaren "op het hart moest drukken"  dat het medicijn op gezette tijden gegeven moet worden.
ik maakte me zorgen omdat de d.a. daarover niks gezegd heeft.. dus word je onzeker.. (maar goed dat meneer spreeuw zo stipt is).

nu zegt de d.a. dat die gezette tijden wel meevallen.
ik dacht aan insuline spuiten.. om de 12 uur stipt. vroeger met mijn kattenkind ook moeten doen.
maar zij zegt dat er minstens 7 a 8 uur tussen moet zitten..

voor de mensen die dit aan de hondjes geven.. hoe doen jullie dit?
Je kunt giften geven om de 8 uur, de klokslag, wekkertje zetten. Ik heb Prudence ooit Oxasepam gegeven omdat ze niet meer uit een cluster van aanvallen kwam, dit moest ik ook precies op de klok doen, 10 minuten te laat en daar kwam een aanval. De dosering verdelen in drieën en dan om de acht uur geven.

Phenoral is geen prettig medicijn idd voor de lever, je zal dan ook geregeld de leverwaarden moeten gaan meten. Dit is de reden voor mij dat ik Phenoral ook niet wil geven, nu blijkt dan achteraf dat mijn dames er ook geen baat bij gehad zouden hebben. Ik denk altijd dat het verstandig is eerst uit te zoeken wat er aan de hand is en daarna pas medicijnen geven.
#2506546
Moet je 3 x per dag geven? Ik hield echt wel 'n schema aan...
Dan b.v 7 uur s'morgen, 3 uur s'middags ,11 uur s'avonds
Ik had zo'n pillendoos waar je 7 losse doosjes in 1 doos hebt,met voor elke dag 3 of 4 klepjes had zodat je weet wanneer je de meds hebt gegeven.
Afbeelding
en Maria distel help met ondersteuning van de lever.
spreeuwtje schreef: dank je..  :-*


meneer spreeuw is gaan zoeken naar de bijsluiter van de phenoral.. hij schrok nogal van de risico's met name mbt de lever.
wat de d.a. ook vergeten was te vertellen dat er over een week of 2 a 3 een test gedaan moet worden om de spiegel te meten.
en in de bijsluiter stond ook dat de arts de eigenaren "op het hart moest drukken"  dat het medicijn op gezette tijden gegeven moet worden.
ik maakte me zorgen omdat de d.a. daarover niks gezegd heeft.. dus word je onzeker.. (maar goed dat meneer spreeuw zo stipt is).

nu zegt de d.a. dat die gezette tijden wel meevallen.
ik dacht aan insuline spuiten.. om de 12 uur stipt. vroeger met mijn kattenkind ook moeten doen.
maar zij zegt dat er minstens 7 a 8 uur tussen moet zitten..

voor de mensen die dit aan de hondjes geven.. hoe doen jullie dit?
#2506619
Nee het is 2x daags een halfje. Ik heb wel de welles gezet voor mezelf. Ik wil er niet te veel van afwijken. Maar de d.a. Deed en nogal laconiek over. Ik zal meneer spreeuw zeggen dat we gewoon een vaste tijd gaan aan houden. Maar nu nog geen meds geven vind ik toch een beetje eng.
#2506646
Ik geef hier om de 12 uur een gift. Maar omdat phenoral een behoorlijke halfwaardetijd heeft komt het idd niet op een uurtje aan. De bijwerkingen zijn niet leuk, maar op een lage dosering zul je daar niet teveel van merken. Ligt ook aan de hond. Hier loopt er eentje die al ruim 7 jaar een pittige dosering krijgt, maar geen problemen met haar lever heeft.
Ik heb ooit 1x het bloed laten controleren om de spiegel te bepalen en daarna niet meer. Volgens de spiegel kon de medicatie namelijk nog wel omhoog, maar volgens mijn waarnemingen op de patiënt niet. Toxisch kon deze dosering niet worden, dus daarna niet meer laten controleren, aangezien ik met de uitslag toch weinig kan.

Voor geen meds is het veels te vroeg. 3 maanden aanvalsvrij is op zijn vroegst om aan minderen van de medicatie te denken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door