Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

We zijn een kleine week onderweg met lama, Xerox heeft het de afgelopen week 3x gekregen en niks geen klachten. De eerste keer boerde hij wel flink na zijn maal en had hij de ochtend erna iets dunnere ontlasting, maar de 2de en 3de keer niet. Zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat hij ruim 4 maanden alleen konijn heeft gegeten en zijn maag dus moet schakelen?

De komende week voer ik de lama op van om de 2 dagen naar om de dag, kijken hoe hij dat oppakt. In de tussentijd begin ik stiekem al na te denken over een derde diersoort, die ik volgend weekend zou willen introduceren. Dan zit ik op 3 diersoorten voor ik chlorella toevoeg.

Maarrr welke diersoort? Het liefst wil ik een diersoort die veilig én zeer voedzaam is, dus ik zit te denken aan haas of hert (heb ik beide in de vriezer, alleen van hert maar 1 kg). Of is zalm ook een goede optie?
Xerox gaat as. weekend toch eerst beginnen met een groente, wortel of courgette. Hij heeft op dit moment meer jeuk, maar ik heb niet het idee dat dit van de lama komt (vorige week had hij het namelijk niet). Ik verdenk het natte weer, als we terugkomen en zijn pootjes zijn nat, begint hij er steeds op te knagen. Daarom nog maar geen nieuwe diersoort, maar iets veiligers.
als je zeker wilt weten of het aan de lama ligt of aan het weer, moet je helaas weer stoppen met de lama.

Dat heb ik met hert moeten doen. Etterpuisten onder de buik (en normaal alleen atopie aan de poten en de bek). Het was tijd voor Cay voor een nieuw spuitje en op dat moment was er pollenalarm. Hoofdverdachte waren dus de pollen. Maar toch van de da moeten stoppen met het hert. Dit mag ik pas weer in oktober gaan uittesten. Daarna geen klachten meer gehad, dus nu is hert wel weer verdachte. Daar kom ik alleen maar achter door het nog eens keer uit te proberen op een moment dat er zeker geen jeukklachten zijn.
Ooo Sonja ik zou toch ook uit kijken met de groente sorrry maar ook groente kan weer wat te weeg brengen. Ik zou er voor kiezen of even door te blijven gaan zoals je doet niets er aan toe voeren. Xerox iedere keer als je thuis komt even goed afdrogen dat doe ik hier ook altijd dat hebt wel weer iets ;)

Als de jeuk toch blijft moet je waarschijnlijk toch weer even een stapje terug. Dus weer stoppen met de lama tot het weer stabiel is en dan weer op nieuw iets proberen. Ik hoe lastig het is, maar het het beste voor Xerox

Mocht je nog vragen kunnen we natuurlijk ook ff bellen  ;)
Jullie hebben gelijk  :'( Maar wat ik helemaal vergeten was, daar werd ik gisteravond door mijn wandelmaatje op geattendeerd... We hebben zondag een flink stuk gelopen met de honden en Xerox heeft toen 1 of 2 keer aan poep gelikt. Het leek mij hondenpoep. Zou het ook goed kunnen dat hij hier een reactie op geeft?

Ik zit nu even te denken over een plan van aanpak... Iets nieuws toevoegen lijkt me sowieso niet verstandig op dit moment dus dat idee moet ik maar laten gaan. Dan kan ik 2 dingen doen: of doorgaan met de lama om te kijken of de jeuk blijft of weggaat, omdat het misschien aan het likken aan de poep kan liggen. Of stoppen met lama en kijken of de klachten dan overgaan.

Wat zouden jullie doen?

Conny, voetjes afdrogen ben ik ook mee begonnen deze week, dat helpt wel iets!

Lil, die schoenen, zeiden mijn ouders ook al, ik had toen mijn twijfels omdat ik hem hond wil laten zijn en schoenen, passen die daarbij? Maar misschien is het slim om te proberen en scheelt het veel jeuk.

Iemand tips voor goede schoentjes? Het gaat er dan vooral om dat de voetjes droog blijven...
Als je denk dat het de hondenpoep is, zou ik gewoon even zo doorgaan.  ;) Dan moet het volgens mij met een week toch wel beter zijn.

Schoentjes zou je natuurlijk kunnen proberen. Ik ben het met je eens dat het niet echt honds is, maar ja als hij er baat bij heeft wie zijn wij dan ;)

Helaas kan ik je niet adviseren over de soort schoentjes. :( Hopelijk kan iemand anders dat wel.

Succes er mee
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door