Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Xerox
Sorry, mijn fout, ik zag het woord 'huid' staan en koppel dat automatisch aan 'jeuk'  :-X Maargoed, geen kriebels dus. Toch zou ik zonder toevoegingen beginnen. Dan maak je de beste start die je kunt maken. Succes!!
Door eelke
Gossie...arme Keetje!
Ik zou ook starten met alleen konijn. Dat heb ik zelf ook gedaan, en ik geef er nog steeds niks bij, alleen af en toe probiotica, wat ik ben gaan geven toen hij diarree had.
Hier gaf dat ook al snel verlichting, dus daar zou ik eerder voor kiezen. Ieder ding moet je gaan elimineren, dus niet alleen de diersoorten, maar ook de suplementen, zelf schoonmaakmiddelen, shampoo etc.
Vandaar dat ik nog zou wachten, als je nu met clorella wilt beginnen, moet je nog langer wachten met konijn.
Door keetje
eelke schreef: Gossie...arme Keetje!
Ik zou ook starten met alleen konijn. Dat heb ik zelf ook gedaan, en ik geef er nog steeds niks bij, alleen af en toe probiotica, wat ik ben gaan geven toen hij diarree had.
Hier gaf dat ook al snel verlichting, dus daar zou ik eerder voor kiezen. Ieder ding moet je gaan elimineren, dus niet alleen de diersoorten, maar ook de suplementen, zelf schoonmaakmiddelen, shampoo etc.
Vandaar dat ik nog zou wachten, als je nu met clorella wilt beginnen, moet je nog langer wachten met konijn.
Gossie,...arme Luna! ;)

Ze krijgt alleen al een tijdje puur pollen maar dat is dus voor het 'van buiten'probleem. Probiotica heb ik eventueel in huis.

Verder wassen we de dekens al met neutral, dat deden we voor Keet ook altijd al omdat die huidproblemen had. Ik stofzuig iedere dag, ook haar kussen, en dweil om de dag.
Verder kan ik hier in huis weinig doen. Ik houd haar buiten op het ogenblik zo veel mogelijik weg van gras, even plas/poep en dan verder wandelen over steen. Wel krijgt ze sinds eergisteren na iedere wandeling olie op haar poten.
Door keetje
Xerox schreef: Tijdens het elimineren zou ik ook de puur pollen en de olie weglaten.
Zou je zo denken?

Die puur pollen is toch tegen haar, zeg maar hooikoorts/schimmels en mijten, van buiten af dus.
Het elimineren is vanwege de reactie's van binnenuit, oa haar kip/rund allergie?

Die olie,...Ballistol-olie is tegen haar grasallergie, ze heeft zere poten en loopt nu erg moeilijk met 1 voorpoot. Haar kussentjes beginnen kapot te gaan en die olie houdt de boel oa soepel, ik merk wat dat betreft wel verbetering,...ook maar mee stoppen dan? Dan loopt ze niet meer,.................
Door Xerox
tt-tjes schreef: Met de olie zou ik niet stoppen als het haar helpt. Dat geef je tenslotte niet inwendig.
O ja, wakker worden Sonja  ::) Ik ben een beetje té enthousiast...
Door tt-tjes
Jammer dat je niet dichter in de buurt woont, anders zou je eens een beetje stop'n' itch van mij kunnen proberen om op haar voetjes te spuiten. Dit smaakt vies maar helpt wel bij kapotte voetjes. Zit ook aloe vera in geloof ik.
Ik gebruik dat ook altijd bij hotspots. Heb het bij Balou ook wel eens gebruikt toen hij zijn voetzooltjes kapot had nadat hij over de stoep geschraapt had.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door