Zo! Tijd voor wat goed nieuws!
Het gaat beter hier. Nelson heeft minder jeuk en zichtbaar meer rust. Je ziet (en hoort) hem weer dromen en snurken. Hij is vrolijk en alert en niet meer steeds ontzettend aan het krabben.
Is hij jeukvrij? Nee. Maar hij krabt minder vaak en áls hij krabt doet hij dat minder heftig. Eerder krabde hij in de avond tussen 19.00 en 22.00 om de tien minuten gemiddeld. Nu nog een keer of twee, drie op een avond.
De Dry-Bags werken super. Ondanks de regen en mist van de afgelopen dagen en het gebruik van de droger is de luchtvochtigheid verder gedaald tot 49%.
De plek van de huidtest wordt langzaam maar zeker kleiner. Het lavendelwater werkt goed, verder blijf ik er zoveel mogelijk af. Zijn huid is mooi wit van kleur, ook de huid van liezen en oksels.
Sinds drie dagen krijgt hij naast konijn ook spiervlees van lama (eigenwijs? Ik? Hoe kom je er bij?

) en dit geeft tot op heden niet meer jeuk of andere klachten.
Ik ga dit een ruime twee weken volhouden en dan toch weer een diersoort (of een vette vis) toevoegen.
Zo lang onvolledig voeren voelt inuitief niet goed, en die intuitie volg ik maar gewoon.
Het is een heel werk momenteel. De dagen bestaan uit zorgen voor Nelson, of beter gezegd zorgen voor zo min mogelijk mijten, maar omdat het resultaat er naar is houden we het prima vol.