Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Hope schreef: Ja, heel goed, want dat is dus precies wat Nelson heeft.
Wij snappen elkaar  :)
Met de zalf kon ik de cirkel doorbreken.
Ja het is zooi maar jeuk is zo verschrikkelijk!!
Je weet wat je aan moet pakken ( de bron van de allergie) en dat is al zo'n groot begin!
Vanaf dat ik wist waar B allergisch voor was ging het berg opwaarts.
Maar soms donderde we weer even naar beneden en dan hielp hydrocortiderm ons weer op pad.
Ik was me toen wel veel minder bewust van de zooi die het was, maar in zeker de helft van de gevallen waarbij ik het gebruikt heb bij B zou ik het nu weer inzetten!
Ik moet Mees zijn pootjes iedere dag insmeren met honingzalf, vindt hij erg lekker...nu mix ik er een behoorlijke hoop Tea Tree Oil druppels door, en dat vindt hij smerig, dus de zalf blijft er nu redelijk opzitten  :biggrin2:

Misschien is dit een mogelijkheid?

Heel heel veel sterkte!! 
Door inni
Ik denk dat je om 't ergste te overwinnen toch naar een (foute?) corti-hehandeling zal moeten gaan. jeuk van zoiets is echt ..... :-X. Zit het echt over heel de geschoren plaats of enkel op de plaats van de allergische reactie. Ik weet uit ondervinding dat je wanneer je iets op zo'n reactie plek smeert de boel even nog erger kan gaan jeuken en branden. Ken je (of iemand in je omgeving) toevallig geen apotheker die iets jeukstillend kan samenstellen zonder veel andere toepassingen zodat de huid kan herstellen.
Door Lil
MarijeEnBoomer schreef: Ik kan de foto niet zien maar bij Boomer op haar jeukplekken werkte het super!
En dat waren wel aangedane plekken maar niet echt een open wond. Maar dicht was de huid ook niet.
Goeie uitleg he....
Het was alleen een waarschuwing  ;) Hier was de huid ook stuk. Was die niet stuk dan hoefde ik ook geen zooi te gebruiken. Maar ik heb wel eens per ongeluk een tandgat (ze beet zichzelf echt heel ernstig soms) gemist en toen kwam daar zalf in. We hebben beiden geweten waarom dat spul niet in open wonden mag.  :-[ :-X
Zij schreeuwde en ik had ook een bijtgaatje.
Door Hope
Ik blijf vandaag even sprayen met lavendelwater, dat lijkt in elk geval goed te verzachten.

Overigens is de luchtvochtigheid hier flink gedaald, ondanks het natte weer.
Met stoken met de ramen op een kier en het gebruik van de Dry-Bags is de luchtvochtigheid gedaald van 74 naar 51.
We gaan nog even door!
Door Lizzy
Hope schreef: Ik blijf vandaag even sprayen met lavendelwater, dat lijkt in elk geval goed te verzachten.

Overigens is de luchtvochtigheid hier flink gedaald, ondanks het natte weer.
Met stoken met de ramen op een kier en het gebruik van de Dry-Bags is de luchtvochtigheid gedaald van 74 naar 51.
We gaan nog even door!
Dat is mooi, dat de luchtvochtigheid is gedaald! Hoeveel dry bags heb jij op hoeveel m2?
Door Hope
Lizzy schreef: Dat is mooi, dat de luchtvochtigheid is gedaald! Hoeveel dry bags heb jij op hoeveel m2?
Nou, ik heb het een tikkie anders gedaan. Eerst met hygrometers de afzonderlijke ruimtes gemeten. Het blijkt dat de huiskamer hoger zat (71) dan de keuken (69), en de bijkeuken zat op 74.
In de bijkeuken staan er twee, hoewel die kleiner is dan de keuken. Maar in de keuken kan ik beter ventileren en ook gebruik maken van de afzuigkap. In de bijkeuken staat de droger dus daar heb je soms gewoon meer vocht.
Ik heb er nu 1 in de keuken, 2 in de huiskamer en 2 in de bijkeuken.
Grappig is dat de bijkeuken nu is gezakt tot 51 en de huiskamer en de keuken zitten op 53. Nou heb ik de droger nog niet gebruikt deze week, dus even kijken hoe het dan gaat.
Door Hope
tt-tjes schreef: Dan zal cortavance spray ook geen optie zijn, daar zit alcohol in. Is sudocreme geen optie?
Het reageerd goed op het lavendelwater gelukkig.
Het is mooi droog, nog wel heel gevoelig, maar niet meer rood.
Door Ruisje
Hope schreef: Het reageerd goed op het lavendelwater gelukkig.
Het is mooi droog, nog wel heel gevoelig, maar niet meer rood.
Dat is goed nieuws! Heb je toch mooi zonder 'zooi' onder controle gekregen. :) Ik kan de foto ook niet zien, maar kan me er iets bij voorstellen. De wonden/jes zijn dicht en droog, maar daaronder nog niet genezen, dat heeft meer tijd nodig en is daardoor natuurlijk gevoelig. Als Nelson er met zijn 'snavel' vanaf blijft komt dat helemaal goed.

Verder las ik dat je ook de luchtvochtigheid in huis echt behoorlijk omlaag hebt weten te krijgen. Super! Of het genoeg is voor die vervelende mijten, weet ik niet, maar het zal allicht helpen. Ook voor jullie eigen gezondheid is deze lagere luchtvochtigheid beter. :)
Door Hope
Zo! Tijd voor wat goed nieuws!

Het gaat beter hier. Nelson heeft minder jeuk en zichtbaar meer rust. Je ziet (en hoort) hem weer dromen en snurken. Hij is vrolijk en alert en niet meer steeds ontzettend aan het krabben.
Is hij jeukvrij? Nee. Maar hij krabt minder vaak en áls hij krabt doet hij dat minder heftig. Eerder krabde hij in de avond tussen 19.00 en 22.00 om de tien minuten gemiddeld. Nu nog een keer of twee, drie op een avond.

De Dry-Bags werken super. Ondanks de regen en mist van de afgelopen dagen en het gebruik van de droger is de luchtvochtigheid verder gedaald tot 49%.

De plek van de huidtest wordt langzaam maar zeker kleiner. Het lavendelwater werkt goed, verder blijf ik er zoveel mogelijk af. Zijn huid is mooi wit van kleur, ook de huid van liezen en oksels.
Sinds drie dagen krijgt hij naast konijn ook spiervlees van lama (eigenwijs? Ik? Hoe kom je er bij?  ::) ) en dit geeft tot op heden niet meer jeuk of andere klachten.
Ik ga dit een ruime twee weken volhouden en dan toch weer een diersoort (of een vette vis) toevoegen.
Zo lang onvolledig voeren voelt inuitief niet goed, en die intuitie volg ik maar gewoon.

Het is een heel werk momenteel. De dagen bestaan uit zorgen voor Nelson, of beter gezegd zorgen voor zo min mogelijk mijten, maar omdat het resultaat er naar is houden we het prima vol.
Door Anne in Zweden
O kind, wat heerlijk dat de oorzaak gevonden is en dat je nu gericht kunt werken aan oplossingen! Natuurlijk is het veel werk, maar het is werk dat resultaat geeft, in tegenstelling tot al je eerdere harde werk voor Nelson, waar je ook geestelijk nooit rust bij kreeg. Ben heel blij dat het goed gaat zo!
Door Lizzy
Hope schreef: Zo! Tijd voor wat goed nieuws!

Het gaat beter hier. Nelson heeft minder jeuk en zichtbaar meer rust. Je ziet (en hoort) hem weer dromen en snurken. Hij is vrolijk en alert en niet meer steeds ontzettend aan het krabben.
Is hij jeukvrij? Nee. Maar hij krabt minder vaak en áls hij krabt doet hij dat minder heftig. Eerder krabde hij in de avond tussen 19.00 en 22.00 om de tien minuten gemiddeld. Nu nog een keer of twee, drie op een avond.

De Dry-Bags werken super. Ondanks de regen en mist van de afgelopen dagen en het gebruik van de droger is de luchtvochtigheid verder gedaald tot 49%.

De plek van de huidtest wordt langzaam maar zeker kleiner. Het lavendelwater werkt goed, verder blijf ik er zoveel mogelijk af. Zijn huid is mooi wit van kleur, ook de huid van liezen en oksels.
Sinds drie dagen krijgt hij naast konijn ook spiervlees van lama (eigenwijs? Ik? Hoe kom je er bij?  ::) ) en dit geeft tot op heden niet meer jeuk of andere klachten.
Ik ga dit een ruime twee weken volhouden en dan toch weer een diersoort (of een vette vis) toevoegen.
Zo lang onvolledig voeren voelt inuitief niet goed, en die intuitie volg ik maar gewoon.

Het is een heel werk momenteel. De dagen bestaan uit zorgen voor Nelson, of beter gezegd zorgen voor zo min mogelijk mijten, maar omdat het resultaat er naar is houden we het prima vol.
Jeetje Hope, wat ben ik blij om dit te lezen! Wat heerlijk om te merken dat al je geploeter en gezweet z'n vruchten af begint te werpen! Ik kan er niks aan doen maar ik moet het gewoon nog een keer zeggen: ik vind je een kanjer :-*
Door Hope
Lizzy schreef: Jeetje Hope, wat ben ik blij om dit te lezen! Wat heerlijk om te merken dat al je geploeter en gezweet z'n vruchten af begint te werpen! Ik kan er niks aan doen maar ik moet het gewoon nog een keer zeggen: ik vind je een kanjer :-*
Haha, dank je.

Ik zat trouwens nog eens te denken. Tijdens de allergietest is Nelson ook getest op paard en konijn. Dit gaf geen reactie.
Kan je dan ook aannemen dat dit gegeten kan worden, of is het gewoon toevallig dat konijn goed gaat? Want dan zou ik ook paard kunnen gaan toevoegen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door