Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hope
Lizzy schreef: Ik zou met een halve per dag beginnen. Kun je ze makkelijk breken? Anders wil met een schaar doorknippen wel werken. En op dagen dat het erger is, zou ik er gewoon 1 geven.
Lang leven de pillensnijder!
Prima, ik begin met een halve, dank je!  :-*
Door Hope
inni schreef: Hoe gaat het met Nelson ondertussen?? en met jou?
Met Nelson niet zo goed. De plek waar de allergietest is gedaan is volledig ontstoken.
Hij heeft er ontzettend veel last van. Ik denk dat ik hem een paar dagen een kap om moet doen om te voorkomen dat hij het steeds kapot bijt. En hij moet aan de ab, want het wordt steeds erger ipv beter.

Met mij goed!  :-*
Door inni
bah wat een ellende alweer, is er niet iets dat je kan smeren om de last van die plek te verzachten?? Sterkte maar weer. (Wat is hij toch een bofkont bij baasjes te mogen wonen die zooo goed voor hem zorgen. Ik weet zeker dat hij bij sommige geen kans kreeg)
Door Lil
Een optie om cortisonenzalf te gebruiken of is dat vanwege zijn leeftijd evenmin een optie als tabletten? Mijn (volwassen!) hond kon niet tegen tabletten, maar wel tegen de zalf.
Door Hope
Nee, Vroom en ik zitten op één lijn en willen zolang mogelijk ab uitstellen.
Ik was het nu twee maal daags om de korsten zo week mogelijk te houden en smeer met dermiel wondzalf.
Zou hydrocortiderm iets zijn?

Een kap zit er niet om. Ik durf dat eigenlijk niet zo goed, ben bang dat hij door stress meer jeuk krijgt.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hope op do 11 dec 2014, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Ziet er kl*te uit. Maar ik geloof toch dat ik nog niet voor AB zou gaan. Het lijkt er op de foto op alsof het al een beetje aan het indrogen is. Ik vind zilverwater niet zo gek hoor. En honingzalf ook niet. Alleen is de vraag; blijft hij daar af? Als ik bij mijn honden honingzalf opsmeer MOET het eraf......
Door inni
Is dat gelige echt etter? is het ergens open? ik heb hier Hexomedine tegen ontstekingen van bv een ingegroeide teennagel. een watje of gaasje met de vloeistof gedurende 10min op de ontsteking en het gaat weg of is toch snel minder. Ik weet natuurlijk niet hoe erg zijn huid beschadigt is en op kapotte huid zou ik 't niet doen. Overgieten met zuurstofwater, een laag honingzalf en een shirt? Veel sterkte, een knuf voor jullie en een krabbel voor Nelson.
Laatst gewijzigd door inni op vr 12 dec 2014, 05:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hope
inni schreef: Is dat gelige echt etter? is het ergens open? ik heb hier Hexomedine tegen ontstekingen van bv een ingegroeide teennagel. een watje of gaasje met de vloeistof gedurende 10min op de ontsteking en het gaat weg of is toch snel minder. Ik weet natuurlijk niet hoe erg zijn huid beschadicht is en op kapotte huid zou ik 't niet doen. Overgieten met zuurstofwater, een laag honingzalf en een shirt? Veel sterkte, een knuf voor jullie en een krabbel voor Nelson.
Dat gelige zijn korsten. Hij bijt het steeds kapot.
Een shirt verdraagd hij er niet op.

Ik heb het net opnieuw schoongemaakt en er lavendelwater opgedaan. Dat vind hij in elk geval geen smakelijk tussendoortje  ;D
Lil schreef: hydrocortiderm mag niet op open wonden. nu krijg je het alleen op recept dus zal de da daar wel naar kijken of het wel of niet kan.
Ik kan de foto niet zien maar bij Boomer op haar jeukplekken werkte het super!
En dat waren wel aangedane plekken maar niet echt een open wond. Maar dicht was de huid ook niet.
Goeie uitleg he....
Door Hope
MarijeEnBoomer schreef: Ik kan de foto niet zien maar bij Boomer op haar jeukplekken werkte het super!
En dat waren wel aangedane plekken maar niet echt een open wond. Maar dicht was de huid ook niet.
Goeie uitleg he....
Ja, heel goed, want dat is dus precies wat Nelson heeft.
Wij snappen elkaar  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door