Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sella
Ik ben heel allergisch voor huisstofmijt en Buffel dus ook. Ik was gewoon elke 4 weken mijn overgordijnen in het hele huis. Beddengoed was ik op 90 graden, honden slapen op kussens met kunstleer overtrokken. Erbij katoenen plaids en haddoeken die ook iedere week 90 graden voor de kiezen krijgen.
Ook heb ik beneden plavuizen, de keuken betegeld van vloer tot plavond, geen vitrage, boven alles zeil ipv tapijt en 2 keer per dag met de swiffer erdoor heen en iedere avond de stofzuiger.
Buffel is gedesensibeld omdat het niet meer houdbaar was. Maar nu ik nog strikter ben met wassen gaat het prima.
Ik heb amper last, maar ik heb dus wel overal vochtvreters staan. Die ontvochtigen prima en ik koop navulling zoveel mogelijk in de zomer als iedereen opruimt ;)
Door Papalou
Hope schreef:

Wat ik me nog steeds afvraag is of het immuumsysteem niet gewoon op zijn gat ligt door de entingen. Ik blijf het namelijk raar vinden dat hij zo kort na die enting is begonnen met jeuken. Ik ben dus ook erg benieuwd naar al jullie tips om dat immuumsysteem een boost te geven. Supplementen zijn ook welkom. Eigenlijk alles  :biggrin2:
fijn dat je nu iets weet, en enorm balen van je spullen...niet grappig...
over dat immuunsysteem: zowel de acupuncturist waar ik loop als de holistische DA die met bioresonantie werkt zeggen dat entingen voor veel problemen zorgen met het immuunsysteem..dat daar de oorzaak van allergieen ed vaak kan liggen....en dat het ook weer over kan gaan..maarja...dat zal tijd nodig hebben...wel een raar idee, dat we enten om ziektes te voorkomen maar tegelijk er blijjkbaar ook een hoop honden ziek van kunnen worden...
succes met je verdere tocht!
Door Hope
Vraagje.
Onze paarden eten al een een omega 3-6-9 mix. Het hoofdbestanddeel is kokosolie. Verdere ingrediënten zijn soja-olie en lijnzaad-olie. De verhouding 3-6-9 is optimaal en alle oliën zijn amper bewerkt.

Zou dit ook wat voor Nelson kunnen zijn, met name vanwege zijn uitgebalanceerde verhouding en weinige bewerking?
Door Lizzy
Hope schreef: Vraagje.
Onze paarden eten al een een omega 3-6-9 mix. Het hoofdbestanddeel is kokosolie. Verdere ingrediënten zijn soja-olie en lijnzaad-olie. De verhouding 3-6-9 is optimaal en alle oliën zijn amper bewerkt.

Zou dit ook wat voor Nelson kunnen zijn, met name vanwege zijn uitgebalanceerde verhouding en weinige bewerking?
Nee.

Deze olieen geven bij honden juist ontzettend vaak vette problemen. Sojaolie is eigenlijk echt wel een dikke no no. En lijnzaadolie ook. Als je al omega 3 en 6 vetzuren wilt geven aan Nelson, zou ik je een goede visolie en borage olie aan willen raden.

Ach Hope, als je nog een keer tijd hebt, wil je mij dan meer vertellen over dat bio-luchtontvochtig-ding van je zus?
Door Hope
Kijk, dat zocht ik dus, een duidelijk antwoord. Dank jullie wel!
Is het voor de paarden wel goed dan?  :-\

Ik ga er vandaag voor op pad Lizzy! Het schijnt super te werken.
Je hebt verschillende, de Dry-Egg, de Dry-Bag en de Pingi.
Dry-egg is voor kleine ruimtes als kledingkasten. Mijn zus heeft er echt een stuk of tien in een klein huis en dat werkt top. Ondertussen is er ook de Dry-Bag, een zak met meer inhoud en dus geschikt voor grotere ruimten. En je hebt de Pingi, ook een zak.

De Dry-Bag is gevuld met een klei die vocht aantrekt en vasthoud. Is je ruimte groter moet je de zak eerder drogen. Drogen doe je bij deze zak in de oven op 130 graden. De zak is jarenlang te herbruiken.
Een dry-egg droog je in de magnetron. Een pingi moet ook in de magnetron, al zijn er mensen die zeggen dat het daar niet heel goed voor is omdat de magnetron zoveel vocht niet kan verwerken.
Ik ben nog aan het uitzoeken waar het vocht van de oven blijft, want als je dat terug je keuken in blaast blijf je aan de gang lijkt mij.
Door pike
Maar ik vraag me inderdaad dus ook af, als je die dingen droogt in de oven dan komt het vocht weer vrij in je keuken waardoor het toch weer je huis doortrekt  :-\
We hadden vroeger van die "traditionele" vochtvreters staan, dan gooide je gewoon het opvangbakje voor het water leeg. Het spul zelf werd wel smerig, moest natuurlijk regelmatig vervangen worden en was niet echt goedkoop.
Door Hope
[quote="pike"]
Maar ik vraag me inderdaad dus ook af, als je die dingen droogt in de oven dan komt het vocht weer vrij in je keuken waardoor het toch weer je huis doortrekt  :-\
We hadden vroeger van die "traditionele" vochtvreters staan, dan gooide je gewoon het opvangbakje voor het water leeg. Het spul zelf werd wel smerig, moest natuurlijk regelmatig vervangen worden en was niet echt goedkoop.
[/quote]

En heeeeel erg belastend voor natuur, milieuw en ons drinkwater  :-X
Door Lizzy
[quote="Hope"]
Kijk, dat zocht ik dus, een duidelijk antwoord. Dank jullie wel!
Is het voor de paarden wel goed dan?  :-\

Ik ga er vandaag voor op pad Lizzy! Het schijnt super te werken.
Je hebt verschillende, de Dry-Egg, de Dry-Bag en de Pingi.
Dry-egg is voor kleine ruimtes als kledingkasten. Mijn zus heeft er echt een stuk of tien in een klein huis en dat werkt top. Ondertussen is er ook de Dry-Bag, een zak met meer inhoud en dus geschikt voor grotere ruimten. En je hebt de Pingi, ook een zak.

De Dry-Bag is gevuld met een klei die vocht aantrekt en vasthoud. Is je ruimte groter moet je de zak eerder drogen. Drogen doe je bij deze zak in de oven op 130 graden. De zak is jarenlang te herbruiken.
Een dry-egg droog je in de magnetron. Een pingi moet ook in de magnetron, al zijn er mensen die zeggen dat het daar niet heel goed voor is omdat de magnetron zoveel vocht niet kan verwerken.
Ik ben nog aan het uitzoeken waar het vocht van de oven blijft, want als je dat terug je keuken in blaast blijf je aan de gang lijkt mij.
[/quote]

Goeie vraag. Idem voor op een radiator plaatsen zoals ze op de website beschrijven. Ik zie daar het nut niet van in.
Door Hope
[quote="Lizzy"]
Goeie vraag. Idem voor op een radiator plaatsen zoals ze op de website beschrijven. Ik zie daar het nut niet van in.
[/quote]

Ik ga er een mail naar toe sturen en ga vragen of de klei ook in de droogmolen kan. Bakpapier, klei erop, molentje in de garage en drogen maar. Dan zou het ideaal zijn.
Door Ruisje
pike schreef: Maar ik vraag me inderdaad dus ook af, als je die dingen droogt in de oven dan komt het vocht weer vrij in je keuken waardoor het toch weer je huis doortrekt  :-\
Wij hebben in een kast in de gang altijd een vochtvreter van de action staan. Dingen kosten € 1,50 (ongeveer) en zijn inclusief een extra navulling. Losse navullingen kosten nog geen euro. En ze werken super!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door