Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Je hondje was 2 weken voor deze verschijnselen geënt toch?
Nou, ik geloof dus wel in iets in de hersenen en dan door de enting. Alleen is het waarschijnlijk hersenontsteking en geen hersenvliesontsteking.
Heb hetzelfde meegemaakt 4 jaar geleden met weliswaar andere symptomen, maar die hangen natuurlijk af van welk deel van de hersenen door de ontsteking wordt beïnvloed.
Ook bij mijn teefje werd aan vergiftiging gedacht en wel strychnine, hoewel ik ervan overtuigd was, dat ze dat niet binnen gekregen kon hebben.
Uiteindelijk is ze er bovenop gekomen door een infuus met manitol (voor zo ver ik het op internet heb kunnen vinden, voert dat vocht in de hersenen af).
Pas later, toen ik me door barfplaats in de gevolgen van entingen ging verdiepen, heb ik de verschijnselen aan de enting kunnen verbinden. Teefje was niet lang voor de verschijnselen optraden, van het ene op het andere moment, nl. geënt.
Heel veel sterkte met je hondje en ik duim voor je dat je hondje er weer net zo goed bovenop komt als mijn teefje.
gr.
Nicolette
Door Lupa
Marion schreef: de dierenarts heeft het braaksel bekeken en er een beukennootje, dot haar van mij, iets wat op een stukje gekookte kippenbot leek, en iets wat op een stukje van een vetplant leek uitgehaald.
ik bedoelde naar een laboratorium sturen, kunnen in ider geval vergifitgig uitsluiten
Truus schreef: Ik ben blij dat het goed gaat met Zorro en dat het zo blijft. Wil je ons in het vervolg niet meer zo laten schrikken :D
ik zal het even tegen Zorro zeggen dat hij dat niet meer mag doen :P
Lizzy schreef: Ben benieuwd wat jouw eigen DA zegt!
nou ik ben net terug, en hij zegt dat het geen hersenvliesonsteking is geweest. Dan was hij ook niet zo snel opgeknapt. Het is toch een vergiftiging geweest. Hij drinkt nu ontzettend veel (en plast ook veel). Het kan zijn dat hij dat doet om zeg maar te ontgiften,maar het kan ook zijn dat hij door de vergiftiging een nierbeschadiging heeft opgelopen :(
Ik moet 24 uur bijhouden wat hij drinkt, als het meer dan 250 ml is dan is het niet goed (hij weegt 2,5 kg). Ik ben nog even aan het denken hoe ik dit aan ga pakken omdat Tommie natuurlijk ook water drinkt ( ::) )
Ik moet de antibiotica kuur afmaken (zeker 5 dagen).

Wat zal ik met het voer doen?
Ik heb hem zondag en vanmorgen en vanmiddag gekookte kip met oud wit brood gegeven, en vanavond gekookte koolvisfilet. Hij kreeg nu nog 3 druppels primperan een half uur voor het eten.
Hij valt overigens superhongerig aan op zijn eten, dat komt eigenlijk niet normaal over (terwijl het flinke hoeveelheden waren)
Ik wil de primperan per direct stoppen, zal ik vanaf morgen gewoon meteen weer overstappen op de bibi?
Laatst gewijzigd door Marion op ma 08 nov 2004, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Pffff, moeilijk..... ik geloof dat ik 'm over zou zetten op z'n gewone voer. En qua drinken is inderdaad lastig om dat in de gaten te houden. Ze moet ze dan echt apart gaan houden, vrees ik.
Door Lupa
als het vergifitging is zou ik heel goed in de gaten houden waar die loopt en even goed denken waar je gelopen hebt toen het gebeurde.
Dan zou het handig geweest zijn als de DA de braaksel toch had laten onderzoeken, dan hadje gewten wat voor soort.
Dat onderzoeken van het braaksel is lastig. Je kunt het niet opsturen en zeggen onderzoek maar op gif. Je moet aan kunnen geven op wat voor gif en dat weten we niet. Dus dat heeft geen zin.
Er zijn zoveel soorten gif.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door