Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
Eidos schreef:
Precies hetzelfde als dos dus :D.. Kijk het gewoon even aan en ga morgen even die okugest halen ( is alleen maar handig om in huis te hebben aangezien Cujo vaker diarree heeft ;) )... Verder gewoon de banaan en wat yoghurt met honing, of roosvicee dan gaat het vast snel weer beter ;) ;D
Ok honing maar dan kom ik bij de natuurwinkel en zie ik tig soorten honing en welke is dan goed ???

Af en toe zie ik door de bomen het bos niet meer en dan denk ik gaf ik maar gewoon brokken, gekookte rijste en gekookte kip en AB. ::) Dan hoefde ik niet zoveel na te denken ???

Nee gekheid ik weet dat dat ook de oplossing niet is maar soms ben ik gewoon een beetje onzeker. :( En dan hebben we ook nog zo weinig ervaring met BARF. Dan ben je altijd bang dat je de verkeerde dingen geeft en dat hij daarom ziek wordt.:-\ Vandaar ook telkens mijn vragen misschien ben ik BlonT, maar we willen gewoon het beste voor Cujo. ;D

Jacqueline
Door danielle1980
JaDi74 schreef:

Ok honing maar dan kom ik bij de natuurwinkel en zie ik tig soorten honing en welke is dan goed ???

Af en toe zie ik door de bomen het bos niet meer en dan denk ik gaf ik maar gewoon brokken, gekookte rijste en gekookte kip en AB. ::) Dan hoefde ik niet zoveel na te denken ???

Nee gekheid ik weet dat dat ook de oplossing niet is maar soms ben ik gewoon een beetje onzeker. :( En dan hebben we ook nog zo weinig ervaring met BARF. Dan ben je altijd bang dat je de verkeerde dingen geeft en dat hij daarom ziek wordt.:-\ Vandaar ook telkens mijn vragen misschien ben ik BlonT, maar we willen gewoon het beste voor Cujo. ;D

Jacqueline

tuurlijk wil je t beste voor je hond :D
en ik vind juist mensen die geen vragen stellen en gewoon maar wat aankl*ten maar dom.
je kan nooit te veel vragen stellen hoor :D
Door Eidos
JaDi74 schreef:

Jacqueline

Ohw Meis, maak je niet zo druk ;) Zo voelde iedereen zich in het begin ;D ;D Je kan nu eenmaal niet alles in 1 keer weten toch ;) ;D. Ik weet nog dat ik net was overgestapt en het allemaal doodeng vond en heel wat vragen stelde omdat ik bang was dat ik iets fout zou doen ;). Dus stel gewoon je vragen als je iets niet weet !!! Als je in de natuurwinkel staat moet je vooral letten op dat het Rauwe honing is, dus honing die niet door verhitting van structuur is veranderd. Maar gewoon honing zoals de imker het uit de korfen haalt. Als je er dan nog niet uitkomt vraag je het gewoon even aan iemand. Heb je keuze uit meerdere soorten merken, neem dan lekker de goedkope mee ;).

Ik ben ook BlonT ;D... Maar je hoeft jezelf niet zo naar beneden te halen hoor ;) Is helemaal niet nodig!!! WE hebben zoals ik al zei in het begin allemaal vragen gesteld en gelukkig werden en worden die nog steeds met plezier beantwoord ;D
Door Lizzy
Welke honing je geeft maakt niet uit, als het maar rauw is. Van Traay (in de reformwinkel) verkoopt rauwe honing en dan staat er op het etiketje meestal 'raw'.

De Okugest tabletten moet je trouwens op schone slijmvliezen geven dus niet met leverworst of ander eten. En, je moet ook een minuut of 20 wachten tussen het geven van homeopatische middelen en eten.
Door Jacqueline74
ok weer even een update over Cujo.

Zijn ontlasting is nog steeds wisselend. :-\

We hebben nu Okugest tabletten gehaald en gaan kijken hoe hij daarop reageerd. :)

Tevens hebben veratrum album gekocht tegen het poep eten misschien dat dit helpt. ;D

Verder heb we bloemenhoning gekocht en dat gaan we dan ook maar geven samen met roosvicee, banaantje, yoghurt (mag kwark eigenlijk ook?). ??? ;D

En dan krijgt hij gewoon 3 keer per dag Bibi. :)

Dus we gaan gewoon weer even afwachten hoe het met ons ventje gaat. :D

't lijkt hier wel een homeopatische apotheek. ;D Maar ja beter zo dan al die AB rommel. :(

Jacqueline
Door Jacqueline74
Het gaat weer beter met Cujo.

We hebben vandaag Okugest tabletten gegeven. En zijn ontlasting is nu vast alleen nog veel maar ook dat komt vast wel goed.

Tevens geven nog even probiotica. Hopelijk blijft het nu goed gaan dus even in de gaten houden.

Hoe is het trouwens met Dos?

Jacqueline
Door Jacqueline74
Lizzy schreef: Welke honing je geeft maakt niet uit, als het maar rauw is. Van Traay (in de reformwinkel) verkoopt rauwe honing en dan staat er op het etiketje meestal 'raw'.
Ok we hebben dus honing gekocht maar meng je dit door de yoghurt/kwark?? en hoeveel en hoe vaak? is het handig om dit altijd te geven of alleen als Cujo ziek is?

Ik hoor graag jullie reacties. Bedankt,
Jacqueline
Door Eidos
Met Dos gaat het weer goed :D. Net was zn ontlasting weer als normaal ;D ;D.Hij heeft gisteren wel kruidenmix gehad, waar hij altijd stevige ontlasting van heeft, maar als dat zn darmen helpt om de bacterien eruit te gooien ben ik allang blij, en is een kleine terugslag eventueel ook niet zo erg ;).Net heeft hij biogarde gehad met honing ( kun je er inderdaad gewoon doorheen roeren ;) ik doe meestal een goeie volle theelepel )en geprakte banaan.. Dit word zn laatste yoghurt maaltje voor voorlopig.. Wil even kijken hoe zn ontlasting morgen is als ik er mee stop ( deze keer was gewoon eigenlijk voor de lekker ;) ) en zometeen, vlak voor ik wegga krijgt hij een beetje vlees.

Je kan tussendoor voor de lekker ook best honing geven hoor ;) zou het alleen niet te vaak doen, maar zo'n 1 a 2 keer per week.
Door Jacqueline74
Vanmorgen had Cujo weer nette keuteltjes. Dus we hebben volgens mij het ergste weer gehad. Volgens mij heerst hier in de buurt gewoon wat. Want de hond van de overburen heeft ook diarree gehad.

Iedereen onwijs bedankt voor het meedenken.

Jacqueline
Door Eidos
Fijn dat Cujo weer normale ontlasting heeft :D. Dos zn ontlasting was vanmorgen weer niet helemaal goed :-\.. dus zo maar weer wat yoghurt met honing en banaan, en ga nu ook maar de okugest erbij geven ..
Door Peet
Beau is ook al 2 dagen aan de dunne...zelfs 's nachts moet hij er 3 keer uit.. >:( >:(...Volgens mij heerst er gewoon iets hoor....Beau gaat ook aan de banaantjes met yoghurt.....(hij blij..... ;D)
Door Jacqueline74
Toch nog even een reactie over Cujo. Volgens ons is het toch ontgiften geweest (althans dat hopen we). :) Cujo heeft vandaag maar 2 x gepoept ;D en maar een klein beetje in verhouding wat het de laatste tijd is geweest.

Wij zijn nu sinds 2 weken gestopt met het geven van brokken >:( als beloning dus dat zou het best geweest kunnen zijn. :D

We hopen dat dit zo doorgaat en dat dit de oorzaak was. ;) Dat Cujo zijn ontlasting eindelijk helemaal goed blijft. ;D
Jacqueline
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door