Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#1553989
[quote="-Saskia-"]
Ik moest bij de vraag of er iemand ervaring had, al aan jou denken... :'(
[/quote]

Tsja. ..en het stomme is ...als ik dan weer de dingen teruglees over beide honden dan hou ik het nog steeds niet droog. Torsies zijn zo onwerkelijk en oneerlijk.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1554006
Ik lees het hele verhaal nu pas. Gelukkig gaat het nu goed met Tanja. Sterkte met de rest van het herstel :-* :-*
Torsies zijn inderdaad oneerlijk. Wijn zijn er ook een hond aan verloren :'( :'(
Door **Jolanda**
#1554327
Tanja heeft bijna een uur geleden haar eerste hapje weer gehad en weer wat gedronken. Daarna geboert :D en ze ligt nog altijd rustig te slapen. Ze lijkt geen/weinig pijn te hebben.

Over een paar minuten krijgt ze haar 2e hapje :)

Die 18uur waren na het tijdstip dat ik het poste, ik moet nu nog een 9uur wachten, maar zoals het er uit ziet, zoals Tanja zich gedraagt lijkt ze heel goed te herstellen!! En ik heb stiekem wel al gejuicht hoor ;)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1554349
[quote="Jol"]
Tanja heeft bijna een uur geleden haar eerste hapje weer gehad en weer wat gedronken. Daarna geboert :D en ze ligt nog altijd rustig te slapen. Ze lijkt geen/weinig pijn te hebben.

Over een paar minuten krijgt ze haar 2e hapje :)

Die 18uur waren na het tijdstip dat ik het poste, ik moet nu nog een 9uur wachten, maar zoals het er uit ziet, zoals Tanja zich gedraagt lijkt ze heel goed te herstellen!! En ik heb stiekem wel al gejuicht hoor ;)
[/quote]

ik ook  :-[
ik blijf nog even oefenen voor t dansje dan!!  ;)

Smakelijk, Tanja!!
Door **Jolanda**
#1554350
[quote="Erna"]
Wat fijn dat Tanja weer de oude lijkt!

Inderdaad heb ik ervaringen met torsies en naar mijn smaak iets teveel. Of ik je echt van dienst kan zijn met informatie weet ik niet want bij mij zijn allebei de honden die  torsies hebben gekregen uiteindelijk overleden. Wapper kreeg in 2 weken tijd 3 torsies en bij de derde besloten we om hem te laten gaan. Tess kreeg op 12 jarige leeftijd een torsie en is de volgende middag na de operatie overleden.

De topic over Wapper zal ongetwijfeld hier nog in de medische hoek staan zodat alles terug te lezen is.

Wapper zijn maag vertoonde bij de torsies blauwe puntjes maar dat was verder geen reden tot zorg want die zouden wel weer herstellen. Hoe zijn maag er bij de derde keer uitzag weet ik niet.

Ik hoop dat Tanja hartstikke goed herstelt en verder ook nooit meer problemen gaat krijgen want 1 ding weet ik wel, een torsie hakt er enorm in. Mocht je specifiek iets willen weten dan hoor ik het wel.
[/quote]

Sh*ttt zeg. 3x in 2 weken tijd :o Had de DA de maag wel vast gezet? Ik weet dat de kans dat ze het dan nog krijgen kleiner is, maar wel aanwezig is.
Je hond zo plotseling te moeten verliezen aan een k*ttorsie is zeker heftig, vooral omdat je bij Wapper al een tijdje de zorgen had of alles goed zou komen.

Ook deze ervaring wil ik lezen hoor. Ik had je anders toegewenst maar ook deze ervaringen horen erbij en moeten mijn inziens niet verzwegen worden want het behoord tot de werklijkheid.
Dat je na 2 operaties besluit je hond te laten gaan vind ik ook wel logisch hoor, hoe pijnlijk het ook is. Ik heb me voorgenomen dat als Tanja weer een torsie krijgt ik haar ook laat gaan. :-\ Gewoon omdat ik weet dat de kans op herhaling daarna groter is en haar dat niet wil aandoen.

Hoe had jij het met voeren aangepakt na de operaties? En hoe was Wapper de eerste paar dagen na een torsie/operatie? Zag het er toen ook goed uit voor hem?
En wat denk jij over de kansen als je leest hoe het nu met Tanja gaat? (jij hebt het immers van heel dichtbij meegemaakt hoe de toestand als een blad aan een boom kan omslaan)

Wanneer me nog iets te binnen schiet zal ik de vraag zeker aan jou voorleggen.
Door saskia37
#1554399
Onze vorige boxer heeft ook een maagtorsie gehad en heeft de dag na de operatie een uur voordat we haar mochten ophalen een hartstilstand gekregen en dus overleden, zij was al bijna 11 jaar en voor haar was het dus helaas te zwaar geweest :'(
Wij waren op dat moment in oostenrijk op vakantie en daardoor heeft het ook allemaal langer geduurt voordat ze geoppereerd werd, de eerste DA was alleen en kon daarom niet opereren, heeft wel lucht uit de maaggehaald met een dikke naald, dat leek goed te gaan, maar tien minuten later zagen we dat het nog steeds foute boel was en toen moesten we 30 kilometer rijden voor de volgende DA die wel opereerde.
Het is allemaal heel heftig en ik kan me je bezorgdheid volkomen begrijpen en die zal ook nog wel blijven, ook met de honden die we nu hebben ben ik erg allert.

Ik wens je heel veel sterkte en heel veel succes en hoop dat het met Tanja allemaal goed gaat komen en ze nog lekker bij jullie mag blijven.
Door ulla
#1554851
Ik duim voor je Jolanda,dat het met Tanja goed blijft gaan.
De maag vast zetten is in ieder geval het beste wat ze konden doen.
Knuffel voor Tanja. :-*
Door **Jolanda**
#1554867
[quote="saskia37"]
Onze vorige boxer heeft ook een maagtorsie gehad en heeft de dag na de operatie een uur voordat we haar mochten ophalen een hartstilstand gekregen en dus overleden, zij was al bijna 11 jaar en voor haar was het dus helaas te zwaar geweest :'(
Wij waren op dat moment in oostenrijk op vakantie en daardoor heeft het ook allemaal langer geduurt voordat ze geoppereerd werd, de eerste DA was alleen en kon daarom niet opereren, heeft wel lucht uit de maaggehaald met een dikke naald, dat leek goed te gaan, maar tien minuten later zagen we dat het nog steeds foute boel was en toen moesten we 30 kilometer rijden voor de volgende DA die wel opereerde.
Het is allemaal heel heftig en ik kan me je bezorgdheid volkomen begrijpen en die zal ook nog wel blijven, ook met de honden die we nu hebben ben ik erg allert.

Ik wens je heel veel sterkte en heel veel succes en hoop dat het met Tanja allemaal goed gaat komen en ze nog lekker bij jullie mag blijven.
[/quote]

Jeetje dat is ook even niet niks zeg! Je weet dat iedere minuut op zo'n moment teld en ze tikken gewoon voorbij terwijl jij je best doet in het buitenland een DA te vinden die je kan helpen. Als...als als je thuis was geweest...dan was je waarschijnlijk wel op tijd bij de DA geweest. Je kunt en mag jezelf hierover natuurlijk niks verwijten, want je hebt toen je best gedaan en hoopt zulke dingen nooit mee te maken, alleen overvallen ze je altijd.

Inmiddels heeft Tanja al een aantal keren wat eten gehad en het gaat nog altijd erg goed. Ivm de kinderen ligt ze nu weer buiten (die zijn te druk) en dan ligt ze voor de achterdeur, maar als ik naar buiten wil en de deur openmaak (niet openduw ;)) dan springt ze al een heel stuk fitter en sneller overeind dan gisteren. Ze word steeds meer zichzelf weer ;)

We zijn inmiddels bijna 50uur na de operatie, ze is er nog en ze is goed fit dus:

:circle: :circle: :circle: :circle: :mbounce: :mbounce: :mbounce: :mbounce:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door