Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
Vanavond heeft het nollebakmonster zijn kippenvleugels in no- time naar binnen gerost!! :P
Hij had er duidelijk zin in,na vanmorgen geen zin in zijn pensprakkie te hebben,zucht.
Gelukkig hoefde ik hem niet te voeren,hij at het met tegenzin op.
Eens kijken wat hij morgen weer niet lekker vindt! :-/
Door Jolly
wat een verwend nest zeg  ;D.
Zou je hem niet af en toe even achter het behang van je nieuwe winkeltje willen plakken?

Gaat het al ietsjes beter met zijn staar?
Door tieneke
Hoi Jolly,oud en verwend is Kobussie! ;D
Deze week krijg ik de oogdruppels thuis,ben benieuwd of het helpt.
Vanavond aten wij biefstuk en je raadt het al:het nollebakmonster stond er bij het aanrecht  naar te loeren en te likken! :P
Helaas pech voor hem deze keer ;D
Door tieneke
Vanmorgen en vanavond was het met eten weer feest!
Hij weigerde om vanmorgen EN vanmiddag te eten.
Een paar happen en hij gooide het gewoon uit zijn bek.
Om toch zeker te zijn dat er niets lichamelijks aan de hand kan zijn heb ik hem tijdens deze vastenaktie een stukje kaas gegeven.
Hij vrat het meteen op!
Maar zijn normale eten vond hij maar niets.
Vanavond kwam ik thuis en hij liep om wat lekkers te bedelen,ik gaf hem een pensstaafje wat hij meteen opvrat als een leeuw!
Hierna liep hij nog te bietsen en ik pakte wat gehakt uit de koelkast en hield het kleine hapje in een plastic zakje onder de warme kraan zodat het niet te koud zou zijn.
Normaal vindt hij dit heel erg lekker.
Je raadt het al hij haalde zijn neus ervoor op!
Hierna moest ik het zeker weten en heb het gehakt een paar seconden in de magnetron gedaan.
Even geblazen over zijn extra,tje en je geloofd het niet maar het verschrikkelijke grote nollebakmonster stond te likken naast mij en hapte mijn vingers haast naar binnen! :P
Vooral de geur vond hij onweerstaanbaar.
Nu weet ik zeker dat hij heel erg kieskeurig is,maar zijn barfhap koken kan natuurlijk absoluut niet!
Dan gaan alle belangrijke voedingsbronnen verloren en zou hij ernstige tekorten oplopen.
En Kobus is de laatste tijd toch wat dunner geworden met zijn rare eetgedrag.
Hij weet gewoon wat hij lekker vindt en brengt ons zo langzamerhand tot wanhoop met zijn anorexia-streken!
Wie heeft de gouden tip voor Kobussie? :-/ :-/
Door Ink
Uhhhhh goud weet ik niet, maar ik weet wel dat Sam het erg prettig vindt als zijn eten ietsies warmer is dan dat ik zou denken dat het moet zijn. Ik heb begrepen dat een hond met z'n neus eet, niet met z'n bek. En wij misschien ook wel toch? Wat ik dus wel eens doe is z'n bak eten op de verwarming zetten. Ruim voor etenstijd zodat het een beetje lauw is. En als ik (muts) weer eens vergeten ben iets uit de vriezer te halen pas ik de noodgevallentruc toe. Dan doe ik de oven op 150 graden ofzo en als het die temperatuur heeft zet ik hem uit. Dan zet ik de bak met eten erin. Niet meer de oven aan, maar gewoon een tijdje laten staan. Het eten wordt dan vanzelf iets warmer en de geurtjes (volgens Sam) zijn helemaal goed. Even prakken en roeren en het gaat er weer in als gods woord in een ouderling.
Door Hitam
Net wat Ink zegt. Iets verwarmen zonder het te koken. Of zelfs even heel licht koken zonder dat het echt gaar wordt, kan niet zo heel veel kwaad.

Ik geef mijn hondjes ook af en toe wat gekookt spul tussendoor. Die poedels zijn ook van die onmogelijke eters. Maar zij zijn gezond dus als die een dagje niet eten maak ik me nergens druk om.
Door tieneke
Hoi Ink en Tannetje.
Ik ga inderdaad maar eens dat eten verwarmen voor hem.
Normaal staat zijn pan al in wat heet water om op temperatuur te komen.
Vanavond zet ik het eens eventjes in de oven,hopelijk rost hij het dan weer ouderwets naar binnen.
Vanmorgen had hij gekookte vis en hij moest het natuurlijk niet!
Ik heb toen 1 ons rundgehakt in de magnetron gedaan en er doorheen gemengd.
Hierna at het nollebakmonster zijn pan met smaak leeg! :P
Hopelijk gaat deze periode over,anders moet ik iedere dag zijn prakkie eventjes de oven inschuiven  :o :P
Door Lizzy
Ik maak alle voeding voor de honden lauw/warm! Want, mijn honden hebben echt een schurfthekel aan koud eten en 1 van de 3 kotst het zelfs direct weer uit als het maar IETS te koud is!

De truc die mij persoonlijk het best bevalt: ik mieter vlees en groente enzo in een roestvrijstalen mengkom. Deze zet ik in de gootsteen en de gootsteen vul ik met heet water. Ik zet een bord op de roestvrijstalen kom en laat het voer zo gewoon een tijdje staan. En, ik roer het nu af en toe door elkaar. Soms gooi ik er ook een scheutje warm/heet water bij (als het erg bevroren is). Wanneer de voeding lauw/warm is, gooi ik er soms nog wat olie/supplementen bij (dat doe ik dus op het allerlaatst).

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 23 okt 2003, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
Vanavond heeft het nollebakmonster eindelijk weer eens normaal gegeten! ;D
Eerst heb ik zijn pan in de hete oven gezet,hierna vond hij het net nog niet goed genoeg naar zijn zin :o
Ik heb toen snel 1 ons in de magnetron gedaan en door zijn eten gemengd.
Hij at het toen met heel veel smaak op! :P
Dus voortaan zijn pan wat langer in de oven en smullen maarrrr!
Door tieneke
Ja Nelly,en toch ben ik blij dat ik het zo kan oplossen.
Het is ook altijd wat met dat eten van hem!
Eerst dit niet, dan dat niet en nu helemaal niet meer willen eten.
Dus voortaan de hele maaltijd even huppekee de oven in.
Ik heb alleen 1 probleem?
Hoe doe ik dit met zijn verse vuile pens?(lol)
Door Paul_Barte
Tieneke,
Jouw 'monster' is inmiddels verwend en buit dat aardig uit ;-)

Hij weet inmiddels wat lekker is en wat niet en het is net als bij kleine kinderen...geef ze een vinger en.......

Ik weet het...je hebt geen keus want Kobus MOET eten i.v.m. zijn suiker...maar onze Kobus speelt een spelletje, zeker weten !
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op do 23 okt 2003, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
Ik ben bang dat je helemaal gelijk hebt Paul!
Hij zet heel de situatie keurig naar zijn hand,of poot.
Als hij gezond was zouden we eens kijken wie deze staking het langst vol zou houden!
Maar die rottige suikerziekte gooit roet in het eten.
Alles moet bij hem op tijd,af en toe loop ik mijzelf voorbij.
S,avonds laat is de mooiste tijd,dan slaapt hij en heb ik even rust!
Maar toch wil ik hem niet missen,dat nollebakmonster.
Door Paul_Barte
Yep...snap je helemaal!!
Heb een oud beestje gehad van 16 jaar waar je de halve dag druk mee was maar toen die er niet meer was......missen die trut..niet normaal meer (en dat terwijl er nog 4 andere druktemakers rondliepen).

Verwen hem maar lekker zolang het nog kan!!!

p.s. het woord 'leer' moest natuurlijk 'lekker' zijn in mijn vorige bericht, heb het inmiddels veranderd.
Door SHIVA
Ja Nelly,en toch ben ik blij dat ik het zo kan oplossen.
Het is ook altijd wat met dat eten van hem!
Eerst dit niet, dan dat niet en nu helemaal niet meer willen eten.
Dus voortaan de hele maaltijd even huppekee de oven in.
Ik heb alleen 1 probleem?
Hoe doe ik dit met zijn verse vuile pens?(lol)
hoi tieneke
als je de pens eens in stukken snij en dan in een plasticzakje doe dan in heet water laten liggen dan is het lekker voorverwarmd en een goedewelriekende geur wat er afkomt zeker weten dat hij het eet :P ;)
veel succes met je hond het is vervelend maar zolang het goed gaat met hem is het te doen probeer ook een beetje rekening met je zelf te houden voordat jij het zelf niet meer trek en dan zijn jullie beiden verder van huis
sterkte ermee gr shiva
Laatst gewijzigd door SHIVA op vr 24 okt 2003, 08:22, 2 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door