Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Bernie schreef: En hoe is het nu met Loebas?
Geef hem nog maar een dikke knuffel. :-*
het is nog steeds niet om over naar huis te schrijven, helaas  :-\
Ik had gehoopt dat het net zo snel weer over zou zijn als dat het gekomen was maar het ziet er nu toch naar uit dat het lang gaat duren.
We spoelen hem nu 3 keer daags met lauw water (niet koud en niet warm) tegen de zwelling en hopelijk ook tegen de pijn. Daarnaast krijgt hij 2 keer daags 100 mg rimadyl en recovetsem. Die is bijna op, daarna ga ik oer op Traumeel.

Het ellendige is, dat Loebas zijn fluitje aanzet zodra hij de kap op krijgt  :-X en geen kap is geen optie omdat hij er steeds aan wil zitten
Nachtrust is er dus bijna niet meer bij, corrigeren helpt niet en negeren ook niet (ik heb hem van de week tot 06.30 uur genegeerd maar hij piepte rustig door)

Paul slaapt er tot nu toe nog redelijk goed onder, en ik slaap ergens anders  :-[
hmmm ik ben nog steeds niet enthousiast. We zijn weer gestopt met het spoelen, want daardoor werden de korsten op de wonden week, waardoor er haren aan vastgeplakt raakten. Als hij dan opstaat is het erg pijnlijk voor hem. Ik heb al veel vacht weggeknipt maar hij heeft gewoon zoveel haar dat je wel aan de gang kunt blijven.

Als het morgen nog zo is als nu dan ga ik weer naar de DA. We hebben eigenlijk sinds vrijdag geen verbetering meer gezien (of misschien willen we wel te snel)
Zijn scrotum is nu weer zo groot als een tennisbal maar dat is al sinds de laatste injecties het geval.

Ik heb het idee dat dit wel een paar weken gaat duren. Gelukkg brult hij niet meer zo als hij de kap op heeft (vannacht begon hij 'pas' om half 5) dus de nachten gaan iets beter.

Overigens krijgt hij nog steeds 2 rimadyl per dag en zo'n 6 keer Traumeel.
ach wat een ellende zo...  :'(.... er komt een moment waarop je echt verbetering gaat zien!

Je treft het gewoon even ongelofelijk slecht en hier blijkt ook maar weer eens een keer uit dat een castratie eigenlijk geen kleinigheidje is.

Ik zal ook nooit vergeten hoe Bas er uit zag na zijn castratie; echt "onmogelijk" maar ook dat is goed gekomen.
Truus schreef: Jee, het schiet niet echt op zo te lezen :-\, ik zou zeker morgen even naar de DA gaan hoor Femke. Wat een rot gedoe.
Sterkte :-*
zowiezo had ik voor woensdag weer een afspraak, ik ben er afgelopen week ook iedere dag geweest  :-X

maar als ik het niet vertrouw zit ik er morgen weer hoor, iedereen in de praktijk weet geloof ik wie Loebas is  8)
Femke schreef: zowiezo had ik voor woensdag weer een afspraak, ik ben er afgelopen week ook iedere dag geweest  :-X

maar als ik het niet vertrouw zit ik er morgen weer hoor, iedereen in de praktijk weet geloof ik wie Loebas is  8)
Ik heb het gevoel dat er echt wat moet gebeuren en woensdag is wel erg lang voor Loebas maar ja...ga op je gevoel af ;) :-*
Truus schreef: Ik heb het gevoel dat er echt wat moet gebeuren en woensdag is wel erg lang voor Loebas maar ja...ga op je gevoel af ;) :-*

't is niet zo dat er nog niet gebeurd is hoor, ik ben deze week al 5 keer bij de DA geweest en meteen de eerste keer gaf ze al aan dat het lichaam het zelf moet oplossen. En zo'n enorme zwelling, tja dat is gewoon niet in een dag weg, hoe graag ik dat ook wil   ;)

woensdag heb ik een afspraak om de hecthingen eruit te laten halen. Betekent natuurlijk niet dat ik voor die tijd niet langs mag komen als ik het niet vertrouw.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door