Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Buddy
Pff, wat een verhaal. Arm hondje  :(

Hier ook struviet gehad door een infectie. Met AB en vitamine C was het probleem eigenlijk heel snel opgelost.
Nu controleer ik regelmatig zelf de pH en alles blijft goed.
Door carlala
Ik heb inmiddels de uitslag.
Het valt geloof ik wel mee.
ik ga met de tips van de mensen hier aan de slag.

@Joke ik hoop dat het probleem bij jouw hondje snel over is!
Door ~Joke~
Zonet belde  de da. De uitslag van Kyra was binnen. Er zijn geen bacterieen meer in de urine aangetroffen!!! De ph was gezakt naar 6.5. Perfect gewoon!!!!!!!!! Nu komt het verrassende: Wat we op de echo zagen was geen blaasgruis maar vetbolletjes  :o :o :o . Er is over gebeld ze hadden er geen verklaring voor en er hoefde ook geen klinische waarde aan gehecht te worden.
Hoe dat nu kan???????? Het is een bijzonder kind en dat is het  ;)
We hebben afgesproken dat ik over een week nog even de vagina laat controleren. Ik vond eergisteren nog een heeeel klein beetje bloed.
De verwachting is dat als ik haar met de medicijnen 100% droog kan krijgen de vagina zich gaat herstellen.
Door Lizzy
Nou jaaaaaa zeg! Wat een gekke uitslag joh! Nou OK, perfect dat de pH waarde nu wel goed is en er geen bacterieen meer zijn. Maar vetbolletjes, in de urine? Nooit eerder van gehoord!
Door conleeuw
jeetje wat appart, goed uitslag, whew gelukkig, maar vetbolletjes in haar blaas  :o heel appart, maar ergens achter in mijn grijzen cellen staat er mij wat bij over vet in urine........ maar ik durf niets op te schrijven, want het is erg vaag, ik ga een beetje googelen en kijken of ik iets kan vinden, raar, of te wel bijzonder, net wat jij schrijf, het is een bijzonder kind, en dat is het ;)
Door conleeuw
vrij en erg grof vertaald:

Variabel druppels vrije vet worden vrij vaak gezien bij microscopisch onderzoek van urine bij honden en katten. Ze kunnen redelijk makkelijk onderscheiden worden van cellen omdat ze drijven onder de afdek plaatje dus in een ander focus gebied ligt in vergelijking met cellen die op de bodem van de glazen schijfje. De vet ontstaat door degeneratie (fysiologisch of pathologisch)  van de epitheel cellen, en als geïsoleerde vondst hebben ze vaak geen klinisch belang. Er is geen duidelijke verband met hyperlipidemia. (hyperlipidemia = heel simplistisch gezegd…..verhoogde vet proteïne in bloed)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door