Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ordell
Gelukkig is het nu allemaal achter de rug en laten we hopen op een mooie uitslag... ;) (ik zou trouwens naast hem gaan liggen ;D)
Laatst gewijzigd door Ordell op do 12 feb 2004, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
Lupa schreef: moest je bij dezelfde meneer?

ik denk dat ze zoizo al bij voorbaat een muilkorf omgedaan wordt, want ik was nog niet binnen dat Mientje al zo een snoet om gesnoerd krijgt.
maar ja ik was toen nog zo vers, durfde niks te zeggen op dat moment.
nee gelukkig niet.
toen de fokker van qya het hoorde ging ie wat info zoeken en kwam zo bij een artikel vn hazewinkel terecht.
leke hem een goed plan als ik naar hem toe gig.
maar hazewinkel is orthopedie volgens mij.
dit onderzoek is door mevrouw pollak uitgevoerd, nucleaire geneeskunde.

volgens zeggen is er pas een muilkorf omgedaan toen hij van zich af ging bijten.
maar ergens geloof ik dat niet, maar wel dat ze het idd gewoon al bij voorbaat hebben gedaan!
welke arts ik ook geweest ben met qyan, krijg altijd alleen maar te horen van: wat een verschrikkelijke lieve hond, we maken weleens anders mee met dobers. tenzij ik erbij ben, dan laat ie het weer niet toe.
dus of ze meten hem op een manier behandeld hebben die voor de hond onbegrijpelijk is, of ze liegen dat ze barsten!
Door qyan
Ordell schreef: Gelukkig is het nu allemaal achter de rug en laten we hopen op een mooie uitslag... ;) (ik zou trouwens naast hem gaan liggen ;D)
gelukkig wel ja :D
maar zit me toch op te fokken ;D
Door crutz
qyan schreef:

gelukkig wel ja :D
maar zit me toch op te fokken ;D
gelukkig is hij weer thuis,
heb zelf alleen nog maar ervarig met Utrecht met overleden dieren (sectie)
maar zelfs die ervaring is slecht :'(
het belangrijkste (gevonden materiaal waar mee hij vergiftigd kon zijn, wat dus met de maaginhoud vergeleken kon worden) is door ze weggegooid, vonden ze nl niet belangrijk, ik wel, want dat lag recht voor mijn deur, het was dus specifiek voor Amor bedoeld (als ik zeker wist dat het dat geweest is, maarja, dat was helaas niet te achterhalen omdat ze het weggegooit hadden >:()
verder was de uitslag half augustus al bekend (hij was eind juli overleden) maar kwam de uitslag pas na bellen van de DA eind september >:( en toen hadden ze nog geen toxologisch onderzoek gedaan, want dat was zo duur, TERWIJL IK HAD GEZEGD, MAAKT NIET UIT WAT HET KOST, ALS JULLIE NIETS VINDEN WIL IK OOK EEN TOXOLOGISCH ONDERZOEK, dus dat werd pas eind september in werking gezet :'(
Door oebaya
Hoi Wendy,
Vervelend dat ze zo gesold hebben met Qyan. Maar wat ik sowieso nu zou doen, is Qyan een ontgiftingskuur geven om de restanten van de narcose uit zijn lijf te krijgen. Die narcosestoffen kunnen nl. tot 6 maanden na de datum van de narcose in de lever opgeslagen blijven. Bovendien klinkt jouw beschrijving van Qyan naar een hond, die niet helemaal jofel uit de narcose is gekomen en eigenlijk een extra infuus had moeten hebben om hem goed bij te brengen. Mijn dochter heeft dit met haar Duitse dog meegemaakt bij de dierenarts: de hond kwam gewoon niet echt bij en moest nog een infuus hebben. Haar kat was na een narcose totaal wild met ogen van een doorgeflipte junk.
Ik geloof al lang niet meer in het heil van de moderne narcosemiddelen die ze bij honden gebruiken. Tot nu toe hoor ik er meer ellende dan goeds van, terwijl mijn dierenarts hier gewoon ouderwets een slaapmiddel geeft en dan een prik met narcosemiddel met zo laag mogelijke dosis. Nooit problemen daar, terwijl ik van die moderne middelen tot honden die eraan gestorven zijn toe heb gehoord.
In elk geval veel sterkte met Qyan en hopelijk is hij gauw over de ervaring heen.
gr.
Nicolette
Door crabbel
Nogmaals heel veel succes, ik duim voor je!

chérie
Door Jolly
Owww Wendy, wat een verschrikkelijke klote berichten zeg. bah
narcose i.p.v roesje, kale vloer, niet eens waterbak, eten waarschijnlijk niet gegeven( ze zullen wel als de dood geweest zijn voor hem, dus dan maar geen eten, baasje komt toch dalijk >:() geen 24 uurs controle, wat je daar toch op zijn minst verwacht.
wat een stelletje geldkloppers, kan me echt goed voorstellen dat je je zo genaaid voelt.
Nou is het ook nog maar afwachten wat je als uitslag krijgt. en wanneer.
Als ik de rest zo hoor, dan heb ik helemaal zoiets van: nou zelfs ik zou dat dus beter kunnen. Ga je daar heen voor goede info, krijg je niet eens normaal antwoord. Krijf bij zulke berichten altidj meteen zin om die toko en de desbetreffende personen te verbouwen.
Helaas krijg je het dan altijd weer met collegi van ordell aan de stok en daar zit ook weer niemand op te wachten.
Door Femke
Hoi Wendy,

hoe laat krijg je de uitslag vandaag??

Keep my fingers crossed.... :-*
Door sharpie
:owat een verhaal Wendy :o
ik ben blij voor jullie dat het achter de rug is, ze sporen niet helemaal in Utrecht geloof ik :-Xschandalig zeg >:(
ik heb ook wel meerdere negatieve verhalen gehoord over Utrecht in het verleden, maar ja als je alleen daar tercht kan voor zo'n scan, wat moet je dan he? :-\

Ik hoop dat er een goeie uitslag uitkomt voor Qyan, je krijgt hem toch om 16.00 uur als ik het goed begrepen heb?
Hoe is het nu met je Qyan?
Sterkte :-*
Laatst gewijzigd door sharpie op do 12 feb 2004, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door meesmerel1
Wat een nare verhalen zeg! Ik hoor het wel vaker, sommigen gaan daarom naar Gent in Belgie. Iemand daar ervaringen mee?

Erg raar dat ze een hond niet eens een deken geven, vlg. mij staat dat zelfs in het Honden en Kattenbesluit, net als het geven van water. De muilkorf kan ik me wel enigszins voorstellen, een boze dober is niet niks ::)

Hopelijk komt er wat uit de scan, zodat het lijden niet voor niks geweest is!

Groetjes,

Marije
Door Lara
crutz schreef:

Syl,

t is Q Y A N, dus met een Q en een Y (heb ik net de titel verbeterd, gaat het nog fout ;))
Dat weet ik dit was gewoon een tiepfout zo vroeg op de ochtend.
Mijn welgemeende excuses voor diet wel zeer grote ongemak.
Zou goed gemaakt? ::) :P
Door qyan
Jolly schreef: Owww Wendy, wat een verschrikkelijke klote berichten zeg. bah
narcose i.p.v roesje, kale vloer, niet eens waterbak, eten waarschijnlijk niet gegeven( ze zullen wel als de dood geweest zijn voor hem, dus dan maar geen eten, baasje komt toch dalijk >:() geen 24 uurs controle, wat je daar toch op zijn minst verwacht.
wat een stelletje geldkloppers, kan me echt goed voorstellen dat je je zo genaaid voelt.
Nou is het ook nog maar afwachten wat je als uitslag krijgt. en wanneer.
Als ik de rest zo hoor, dan heb ik helemaal zoiets van: nou zelfs ik zou dat dus beter kunnen. Ga je daar heen voor goede info, krijg je niet eens normaal antwoord. Krijf bij zulke berichten altidj meteen zin om die toko en de desbetreffende personen te verbouwen.
Helaas krijg je het dan altijd weer met collegi van ordell aan de stok en daar zit ook weer niemand op te wachten.
eten waarschijnlijk niet gegeven: er is opzeker geen eten gegeven! want kon mijn eten weer mee nemen en de co-assistent zei ook dat er niets anders gevoerd is.
Door qyan
nou, hoe kan het ook anders: DE ORTHOPEED HEEFT GEEN UITSLAG ONTVANGEN >:(
morgen tussen 4 en 5 weer terug bellen.
ik wordt hier toch iedere keer zo doodziek van.
maakt ........ niet uit welk onderzoek het is, of ui6tslagen raken kwijt, of ze komen 1 a 2 weken te laat.
Door qyan
oebaya schreef: Hoi Wendy,
Vervelend dat ze zo gesold hebben met Qyan. Maar wat ik sowieso nu zou doen, is Qyan een ontgiftingskuur geven om de restanten van de narcose uit zijn lijf te krijgen. Die narcosestoffen kunnen nl. tot 6 maanden na de datum van de narcose in de lever opgeslagen blijven. Bovendien klinkt jouw beschrijving van Qyan naar een hond, die niet helemaal jofel uit de narcose is gekomen en eigenlijk een extra infuus had moeten hebben om hem goed bij te brengen. Mijn dochter heeft dit met haar Duitse dog meegemaakt bij de dierenarts: de hond kwam gewoon niet echt bij en moest nog een infuus hebben. Haar kat was na een narcose totaal wild met ogen van een doorgeflipte junk.
Ik geloof al lang niet meer in het heil van de moderne narcosemiddelen die ze bij honden gebruiken. Tot nu toe hoor ik er meer ellende dan goeds van, terwijl mijn dierenarts hier gewoon ouderwets een slaapmiddel geeft en dan een prik met narcosemiddel met zo laag mogelijke dosis. Nooit problemen daar, terwijl ik van die moderne middelen tot honden die eraan gestorven zijn toe heb gehoord.
In elk geval veel sterkte met Qyan en hopelijk is hij gauw over de ervaring heen.
gr.
Nicolette
hoi oebaya,
ik ga hem ook ene reinigingskuur geven.
ook als er alsnog lpc uit de scan komt wacht ik met de operatie, en eerst de rest beter worden. want het wordt met de dag alleen maar erger.
buiten het feit dat de narcose 6 maanden in het lichaam blijft, de radioactieve vloeistof blijft ook zo lang in het lichaam.
we beginnen eerst rustig aan met brandnetelthee.
als dat goed gaat een halve dosering groene leem en gata dat goed dan de volledige dosering.
goede beschrijving!!!
qyan had idd de ogen van een doorgeflipte junk!
Door qyan
sharpie schreef: :owat een verhaal Wendy :o
ik ben blij voor jullie dat het achter de rug is, ze sporen niet helemaal in Utrecht geloof ik :-Xschandalig zeg >:(
ik heb ook wel meerdere negatieve verhalen gehoord over Utrecht in het verleden, maar ja als je alleen daar tercht kan voor zo'n scan, wat moet je dan he? :-\

Ik hoop dat er een goeie uitslag uitkomt voor Qyan, je krijgt hem toch om 16.00 uur als ik het goed begrepen heb?
Hoe is het nu met je Qyan?
Sterkte :-*
als je dit meemaakt dan begrijp je meteen waarom het gros van de DA's zo waardeloos te werk gaat.
hebben ze natuurlijk over genomen in hun laatste jaar stage bij de UKG :o
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door