Lizzy schreef:
Pfff Laura, het zit je echt niet mee he, met Ziggy....
.
Nee, het zit mij en vooral Ziggy niet mee
Lizzy schreef:
Hoe reageert Ziggy op vet vlees?
Hoe Ziggy reageert op vet vlees

, nou, de geitenribben die ze krijgt daar zit soms ontzettend veel vet aan en net zoals bij alle andere vleessoorten en vissoorten reageert ze er soms goed op en soms niet goed
Lizzy schreef:
En hoe reageert ze op fruit?
En fruit dat krijgt ze zo weinig. Toevallig heb ik haar vorig weekend 2 appeltjes gegeven, want dat vindt ze heerlijk, maar verder krijgt ze bijna nooit fruit, soms een banaantje ofzo en hoe ze daar op reageert, daar heb ik eigenlijk niet op gelet
Lizzy schreef:
Hoe is het momenteel met haar huid?
Het gaat goed met haar huid, ze heeft geen kale plekken en geen bultjes, dat is eigenlijk al over sinds ik ben gestopt met kip geven, dus dat was duidelijk de boosdoener in dat geval.
Lizzy schreef:
Heeft ze ooit medicatie gehad om huidproblemen te onderdrukken?
En de medicatie die ze heeft gehad, tja, ze heeft een paar keer een ab kuur gehad, maar daar heb ik er maar 1 keer wat van gegeven en de rest heb ik niet gegeven, omdat ik het niet zag zitten. Ik weet natuurlijk niet wat ze van de vorige eigenaar heeft gekregen
Lizzy schreef:
Stinkt de diarree (als ze diarree heeft) erg?
De diarree stinkt ontzettend. Het heeft echt zo'n parvo lucht, tenminste toen ik nog in de kliniek werkte was er een hondje die ziek was en diarree had (die zat ook helemaal onder de diarre, was een heel vies hondje) en die rook net zoals Ziggy's diarree en toen zei de assistente dat dat echt een parvo lucht was.
Lizzy schreef:
Heeft ze vooral 's morgens diarree of de hele dag door?
Soms heeft ze 's morgens diarree en soms 's middags en soms 's avonds, daar zit geen regelmaat in. Het is ook niet dat ze super vaak poept. Ze poept max 3 keer per dag en soms is het 's morgens perfect en dan 's middags weer papperig en groenig van kleur. Wat wel zo is als ze pens heeft gegeten dan is haar ontlasting meestal mooi donker en stevig de volgende dag.
Lizzy schreef:
Zit er vaak slijm bij?
Er zit niet vaak slijm bij, misschien 1 van de 5 keer. Wat ik ook wel moet zeggen Ziggy is heel levendig buiten (eerder hysterisch), maar ze loopt ook regelmatig met een bol ruggetje door het huis en omdat ze ook redelijk dun is ziet het er extra naar uit. Maar voor mij duidt dat erop dat ze buikpijn heeft
Ik ga vanaf vandaag denk ik een diarree dagboek bijhouden, want ik merk dat ik het allemaal niet precies weet.
Ze heeft trouwens al een eliminatie dieet gedaan van CB en daar zijn haar huidklachten toen helemaal van verdwenen, maar haar ontlasting was daar altijd groenig en papperig op.