Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

chamourel schreef: jeetje toch ook een tweede aanval............
bij onze Cacharel kwam die al na twee dagen, dus veel eerder na de eerste als bij jou.
dat zou kunnen beteken dat ze wel goede voeding krijgt , maar op een bepaald moment ineens te kort heeft :-\
bij cacharel lag het echt aan de voeding, maar wat het bij jou is kan ik ook niet plaatsen.
heel veel sterkte er mee hoor. :-*
Volgens de DA had dit ook niets met tekorten in de voeding te maken, of de één of andere manier hapert bij haar ineens het regulieren van het calciumpeil.
Ik heb rijst voor haar gekookt met wat geitenvlees (dat laatste om een smaakje aan de rijst te geven)
Ze is aan de diaree dat was ze van de week ook al (zou dat de reden kunnen zijn, dat ze te weinig van haar voeding heeft kunnen opnemen) Volgens mij komt het ook dor de hoeveelheid levertraan olie die nu binnen komt (dat laxeert natuurlijk als de pieten)
sylvia schreef: Ik heb rijst voor haar gekookt met wat geitenvlees (dat laatste om een smaakje aan de rijst te geven)
Ze is aan de diaree dat was ze van de week ook al (zou dat de reden kunnen zijn, dat ze te weinig van haar voeding heeft kunnen opnemen) Volgens mij komt het ook dor de hoeveelheid levertraan olie die nu binnen komt (dat laxeert natuurlijk als de pieten)
bij jou dus ook al aan de race............had hier de kip ook met de rijst gekookt voor t smaakje, maar er werd netjes om de rijst heen gegeten (stukjes kip werden netzolang afgelebbert tot de rijst er vanaf is en die ligt nu dus door de puppy ren)
alleen sinds vandaag (wij zijn gaan trainen dus ze is van 10 tot half 5 alleen geweest) eet ze ook de rijst en is ze dus niet meer aan de dunne........... ;)

succes er mee in elkgeval, t blijft in jou geval dus kiezen tussen 2 kwaden (olie/diaree vs de eclampsie..............)
crutz schreef: bij jou dus ook al aan de race............had hier de kip ook met de rijst gekookt voor t smaakje, maar er werd netjes om de rijst heen gegeten (stukjes kip werden netzolang afgelebbert tot de rijst er vanaf is en die ligt nu dus door de puppy ren)
alleen sinds vandaag (wij zijn gaan trainen dus ze is van 10 tot half 5 alleen geweest) eet ze ook de rijst en is ze dus niet meer aan de dunne........... ;)

succes er mee in elkgeval, t blijft in jou geval dus kiezen tussen 2 kwaden (olie/diaree vs de eclampsie..............)
Ik denk dat ik wel kan minderen met de levertraan, het ligt niet aan de voeding , en ze krijgt nu voldoende Vit D binnen via vit. pillen en de lever.
Ik zal blij zijn als het grut voornamelijk aan het vlees zit.
Sofie schreef: Damn Sylvia wat een gedoe met Donna! Hopelijk komt het allemaal in orde! Hoe groot is de kans op een volgende aanval?
Dat weten we dus niet, maar ik blijf haar nu op een hoog calcium dieet houden, dus buiten de botten en eierschaal krijgt ze ook nog puppymelk en ga ik morgen even wat zuivel dingen halen. Hopenlijk red ze het daarmee tot ik de pups kan gaan afspenen. Voor noodgevallen heb ik een calciumspuit klaarliggen.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 06 nov 2005, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz schreef: bij jou dus ook al aan de race............had hier de kip ook met de rijst gekookt voor t smaakje, maar er werd netjes om de rijst heen gegeten (stukjes kip werden netzolang afgelebbert tot de rijst er vanaf is en die ligt nu dus door de puppy ren)
Donna doet het net andersom, die vreet alleen het gekookte vlees ertussen uit ::)
sylvia schreef: Donna doet het net andersom, die vreet alleen het gekookte vlees ertussen uit ::)
nee, hier dus ook alleen t vlees er tussen uit, maar de rijst is zo papperig dat ie er aan vast kleeft, dus dan lebbert ze eerst t stukje kip schoon en eet het dan pas op...................
gisterenavond trouwens kvv met gekookt water er over gemengt met rijst en dat ging schoon op (was er moeilijk uit te vissen) en nog steeds geen diaree, is dus positief............
crutz schreef: nee, hier dus ook alleen t vlees er tussen uit, maar de rijst is zo papperig dat ie er aan vast kleeft, dus dan lebbert ze eerst t stukje kip schoon en eet het dan pas op...................
gisterenavond trouwens kvv met gekookt water er over gemengt met rijst en dat ging schoon op (was er moeilijk uit te vissen) en nog steeds geen diaree, is dus positief............
O gelukkig, je wordt niet blij als je zogende teef diaree heeft.
Jakkes Syl wat een schrik :-X :-X gelukkig dat je er weer op tijd bij was. Ja, meer dan je nu doet kun je toch niet doen, je doet er echt alles aan. Ze geeft ook wel zo geweldig veel en goeie melk, aan de pupsels te zien, der valt niet tegenop te eten. Duimen dat dit de laatste keer was!
sylvia schreef: O gelukkig, je wordt niet blij als je zogende teef diaree heeft.
gelukkig idd,
want sinds de bevalling had ze eigenlijk nog niet normaal gegeten en dan ook nog eens diaree er over heen zag ik ook al de schrikbeelden van eclampsie voorbij komen (zeker met zo veel pups)

alles nu ook weer oke met Donna?
en wat een schattige foto van Madeliefje in je onderschrift............ ;)
crutz schreef: gelukkig idd,
want sinds de bevalling had ze eigenlijk nog niet normaal gegeten en dan ook nog eens diaree er over heen zag ik ook al de schrikbeelden van eclampsie voorbij komen (zeker met zo veel pups)

alles nu ook weer oke met Donna?
en wat een schattige foto van Madeliefje in je onderschrift............ ;)
Ja inderdaad daar moet je even niet aan denken.
Met Donna is alles weer oke, alleen zou ze volgens mij wel weer even een paar baantjes trekken in de Schelde ;D

Ja lief he , als ik ernaar kijk smelt ik een beetje :D
sylvia schreef: Ja inderdaad daar moet je even niet aan denken.
Met Donna is alles weer oke, alleen zou ze volgens mij wel weer even een paar baantjes trekken in de Schelde ;D

Ja lief he , als ik ernaar kijk smelt ik een beetje :D
dan laat je dr toch ;D
Umi loopt al vanaf dag 2 weer achter een bal aan te rennen en van de week gaan we hier in t park maar weer wat bijtwerk met dr doen denk ik (Marinus zn pak ligt thuis) want daar had ze gewoon al behoefte aan............
crutz schreef: dan laat je dr toch ;D
Umi loopt al vanaf dag 2 weer achter een bal aan te rennen en van de week gaan we hier in t park maar weer wat bijtwerk met dr doen denk ik (Marinus zn pak ligt thuis) want daar had ze gewoon al behoefte aan............
Nou dat wordt een beetje moeilijk dan zitten haar pups te lang zonder moeder het is dan niet alleen een uurtje naar het strand maar daarna ook 1 1/2 uur wassen en fohnen ze kan niet zo zeiknat en zanderig bij de pups gaan liggen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door