Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Pauline schreef: Kan dus zo bij de DA isogel ophalen. Ze vertelden daar dat het bloed poepen morgen dan ook over moet zijn. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Hoe lang blijf je lichtverteerbaar voeren?
En waar begin je mee als het lichtverteerbare traject voorbij is.
Brutus heeft 1 maal zeker 1 week bloed gepoept en misschien nog wel langer. Het bloed zat er in slierten bij. Alle keren was ik in paniek naar de DA gerend en kreeg hij AB, de laatste keer ben ik hem licht gaan voeren totdat het over was (en nog een paar dagen langer). Eigenlijk leek het bijna op parvo, wat hij had (deze darmontsteking) en zoals ik al eerder schreef: altijd na zijn cocktail/parvo entingen.... En hij heeft daar (naar alle waarschijnlijkheid) dus ook een hartruis aan over gehouden (aan de enting). Dit gebeurd volgens mij veel vaker dan we denken..... Deze keer had ik zoiets "en nu moet hij er zelf overheen zien te komen, anders gaat hij naar de knoppen".

Overigens had ik toentertijd een hele lieve Italiaanse vriendin. Haar moeder heeft verse brandnetels voor ons geplukt, deze heeft ze gekookt en ingevroren en ik moest Brutus iedere dag een portie geven. Hij kreeg toen (ik praat dus echt al over een jaar of 8 geleden) gekookte kip of gekookt ei, gekookte rijst, gekookte brandnetel. Ik denk dat hij dat wel 2 weken heeft gegeten en ik denk dat hij al een paar dagen goed poepte voordat ik zijn eigen eten weer ging geven (Eukanuba :-X). Dat heb ik langzaam, beetje voor beetje toegevoegd. Nou ja, Eukanuba toevoegen raad ik je absoluut af natuurlijk, maar ik zou eerst wachten tot zijn ontlasting weer goed is. Daarna kun je gewoon heel langzaam weer normaal gaan voeren.
Dank je Lizzy voor het uitgebreide antwoord. Kom net van de DA en ook daar waren ze erg vriendelijk.
Vonden wel dat het met de isogel snel beter moet worden. In ieder geval het bloedpoepen. Vanavond geef ik hem isogel over zijn maaltijd en dan kijk ik het morgen nog aan, anders ga ik morgenavond even bij de DA langs.
Ik ken bloedpoepen van mijn vorige hond Bas, maar die had een gluten-intolerantie. Hij begon met diarree, toen overgeven, en na verloop van tijd zat er bloed in overgeefsel en poep. Hij at brokken overigens. Ik ben toen overgegaan op de Eukanuba lam en rijst (OK, lang geleden dit) en daar deed hij het prima op.
Nou Joep krijgt dus sinds maandag isogel en het bloedpoepen is afgelopen. Maar zijn ontlasting is nog niet om over naar huis te schrijven.

Nou heeft ie gisteravond ook nog een flink deel van Joris' eten opgevreten terwijl ik ff niet keek. En daar zat dus kopvlees, groentemix en lever in. Heb hem vanochtend witvis met heet water overgoten gegeven.

Vanochtend had ie eerst redelijk harde ontlasting, daarna weer dun en vervolgens ging ie weer een slijm zitten poepen. Ook nu zonder bloed gelukkig! Daarnet een flink eind door het bos wezen wandelen en toen poepte hij ook weer redelijk zacht.

Ik weet dat ik te snel wil, maar ik geef hem ondertussen al bijna een week lichtverteerbaar. Vanavond begin ik met gekookte kipfilet en dat ben ik morgen ook nog van plan te geven. En dan... ik bekijk het wel. Als de ontlasting redelijk blijft wil ik van het weekend toch proberen weer iets uit te gaan breiden.

Ik merk vooral aan Joep dat hij dat lichtverteerbare ook niet vullend vindt. Is dat ook jullie ervaring? Hij zal het normaal nooit in zijn kop halen om eten van Joris te pikken, maar nu....

Ik kan ook niet naar de keuken lopen of hij springt overeind en racet me achterna. :-X
Laatst gewijzigd door Pauline op do 03 nov 2005, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, daarom ook de rijst. Dat vult tenminste nog iets. En wat meer vis en kip geven. Maar het blijft behelpen, dit voer voor een echte barfhond die niet echt ziek is.... Ik denk dat ik toch de ontlasting zou laten onderzoeken, als het mijn hond was....
Ja Lizzy, je hebt gelijk. Ik ga idd zijn ontlasting toch laten onderzoeken. Hoewel ik zelf sterk het vermoeden heb dat het toch met de enting te maken heeft. Daarna is de ellende begonnen.

Hoorde echter wel dat er meer honden in de buurt zijn die diarree hebben (of hebben gehad) en nu is Joeps weerstand natuurlijk extra belast door die k*tenting.

Zou het een slecht plan zijn om toch zaterdag maar weer eens te proberen hoe het gaat met normaal voer? Vond het vanochtend (nadat hij gisteravond dat van Joris had gepikt) niet eens zo heel erg slecht op het restje slijm aan het eind na dan!
Ik heb toentertijd met Brutus 2 weken lopen aankl*ten (na de enting, met bloed in ontlasting en lichtverteerbaar eten).... Pffff, het zou heel goed kunnen hoor, dat het van de enting is... en dan is het toch een kwestie van geduld, vrees ik.....
Weet je wat ik doe... ik kijk het aan tot maandag. Dan moet het een heel stuk beter gaan, zo niet dan laat ik absoluut een mestonderzoek doen.

Zoals ik al eerder zei ben ik wel gewend van Joep dat hij regelmatig dunne ontlasting heeft en op dit moment komt er dus geen bloed meer mee. Da's al heel wat (tenminste voor mijn geruststelling). En ook de DA zei deze week dat het heel goed van de enting kon komen! Ze zei letterlijk: Dan wordt zijn immuunsysteem zwaar belast en hij hoeft er maar iets bij te krijgen en dan is het mis. Ik heb toen direct gezegd dat ik de volgende keer dus niet meer zo maar ga enten! Ik laat Joep absoluut eerst titeren. En ik baal wel zo erg van mezelf dat ik dat deze keer niet heb gedaan!

Het is alleen al wel een maand geleden dat hij geent is, maar het duurt natuurlijk ook een poosje voordat zijn weerstand omlaag gaat. Tja ik kijk het nog even aan ben trouwens wel heel erg blij dat hij verder absoluut niet ziek is. Hij is gewoon dezelfde hond als anders.
Laatst gewijzigd door Pauline op do 03 nov 2005, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door