Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
202Spots schreef: Dank voor alle lieve berichtjes! :-*
Toen ik gisteravond gebeld had, was de koorts iets gedaald en ze was rustig.
Ik heb net weer gebeld maar 't is nog vroeg hier en de DA hadden nog geen ronde gedaan, dus moet straks weer bellen en kijken of de koorst nu helemaal weg is
en hoe 't verder gaat..
Ze kwispeld naar iedereen die langs haar loopt en tegen d'r praat, en is gewoon rustig.
Dus zo te horen gaat 't allemaal naar wens.
Nou is mijn grote vraag...WAT moet ik doen wat betreft haar te bezoeken???
Ze is als zo'n velcro dog en mamma's girl, en als ik nou naar d'r toe gaat om haar te zien, dan betekend dat ook dat ik haar daar moet laten wanneer ik weer weg ga....
Is het beter on d'r dan maar niet te gaan bezoeken zodat ze lekker rustig blijft, of wel gaan zodat IK me beter voel maar dat Cis helemaal van slag af raakt wanneer ik weer zonder haar mee te nemen naar huis gaat....
Ik weet 't zelf niet meer....'t is zo gek zonder Cis hier ...
Gelukkig gaat het iets beter met haar ;)
Ja wat zou ik zelf doen,bezoeken of niet..
Doe wat je zelf wilt,denk dat Cissy het wel begrijpt als je weer weggaat ;)
Het zal ongetwijfeld stil en raar zijn zonder haar :-X
Ik hoop echt dat ze weer snel helemaal beter is :-*
Door sylvia
Ja dat is een moeilijke Dory, ik zou er heen willen ,maar inderdaad of ik het zou doen weet ik niet je moet toch ook weer weg zonder ze, aan de andere kant.....ze weet wel dat je ook weer terug komt daar.
Door Doedels
Ik heb net weer gebeld maar 't is nog vroeg hier en de DA hadden nog geen ronde gedaan, dus moet straks weer bellen en kijken of de koorst nu helemaal weg is
en hoe 't verder gaat..
Ze kwispeld naar iedereen die langs haar loopt en tegen d'r praat, en is gewoon rustig.
Ze is als zo'n velcro dog en mamma's girl, en als ik nou naar d'r toe gaat om haar te zien, dan betekend dat ook dat ik haar daar moet laten wanneer ik weer weg ga....
Is het beter on d'r dan maar niet te gaan bezoeken zodat ze lekker rustig blijft, of wel gaan zodat IK me beter voel maar dat Cis helemaal van slag af raakt wanneer ik weer zonder haar mee te nemen naar huis gaat....
Gelukkig Dory, dit klinkt toch al een beetje beter. Moeilijk hoor, gaan of niet gaan. In hoeverre is opwinding slecht voor haar. Waarschijnlijk is rust nu het belangrijkste. Ik heb ook zo'n moederskindje en die is twee dagen onrustig en geeft het dan pas over. Mijn verstand zegt nu nog niet gaan en wachten tot het iets beter gaat. Maar of ik het zelf zou volhouden? Ik betwijfel het. Ik vind het reuze dapper van je dat je nog zo helder kunt formuleren onder deze omstandigheden. Nogmaals sterkte en heel veel beterschap voor Cis.
Door Ike
en hoe 't verder gaat.. :-*
ja, dat is moeilijk, natuurlijk wil je er naar toe maar het weggaan en haar daar weer achter te moeten laten is ook wat :'(, doe wat je hart je ingeeft en heel veel sterkte en beterschap :-*
Door Erna
Aan de berichten van de Da te horen maakt ze het naar omstandigheden goed en daarom zou ik niet op bezoek gaan. Hoe moeilijk dat ook is.

Als ze weg zou kwijnen dan wist ik het wel en dan zat ik er de hele dag maar nu .....rust is even belangrijk en je bezoek kan zorgen dat ze over haar toeren raakt.

Ga wel goed na of ze geen heimwee heeft. Ik heb er ooit een met heimwee bij de Da gehad waarvan ze het dus verkeerd hebben ingeschat. Volgens de DA lag het aan de operatie dat ze niet wilde eten en drinken. Na een week waren we het zat en hebben we haar opgehaald. BLeek ze heimwee te hebben. Ze was nog geen 5 minuten terug in huis en ze at en dronk weer.
Door Ine
Hoe moeilijk het ook is, maar ik moet Erna gelijk geven. Bel gewoon wanneer je behoefte hebt.
Heel veel sterkte lieverd! :-*
Door Truus
Hoe moeilijk of het ook is, ik zou niet gaan als Cis van streek zou raken en er onrustig door werd. Ik zou ook even overleggen met de D.A....zeg ik nu allemaal heel stoer ::).
Zelf zou ik natuurlijk wel willen maar tsja... :-\.
Doe wat het beste is voor Cis Dory :-* Ik snap je wel hoor, moeilijk :-\.
Gelukkig is de koorts wat gezakt en hier brandt een kaarsje.
Door Hitam
Oei, een pancreatitisis niet mis! Gelukkig gaat het al wat beter. Het is afwachten maar als ik het zo hoor gaat het de goede kant op. Ik duim mee.
Ik zou inderdaad niet langs gaan. Beter bellen, anders geeft het te veel stress.
Door 202spots
Net weer thuis...
Ik dacht dat ik inplaats van te bellen, net zo goed zelf erheen kon voor 'n update...
Ze had geen koorts meer, en had niet gespuugd dus alles ging naar wens.
Ik wist zelf nog steeds niet of ik nou wel of niet naar de ziekenboeg zou gaan om haar gedag te zeggen, maar
voordat ik 't wist wat er gebeurde werd me verteld dat ze de infuus er even af gingen halen en dan Cis naar me toe zouden brengen zodat ik haar mee naar buiten kon nemen voor 'n wandelingetje...
uh...ik wist effe niet wat ik zeggen moest, maar toen dacht ik bij mezelf okay...nou hebben JULLIE de beslissing voor me gemaakt en dan zal ik haar toch maar effe gedag zeggen...en er werd me verteld dat ze haar ook al mee naar buiten hadden genomen om te plassen en 'n lopie, dus 't was echt wel okay om haar naar buiten te nemen!
En ja hoor, even later kwam ze lachend op me af en was vreselijk blij om me te zien,en ik werd afgelikt alsof ze me jaren niet gezien had...
En ik haar ook aflikken natuurlijk !
Ze zag er 'n stuk beter uit en ze liep huppeldepup alsof er niks aan de hand was.
Wij naar buiten waar ze 'n groot grasveld hebben en ze ging gelijk piesen en effe later ook nog 'n beetje gepoept, was niet veel, maar als je nagaat dat ze al 3 dagen niet heeft gegeten, was ze in ieder geval toch wat uit haar darmen kwijt.
Toen ik de quilt uit de auto haalde om daar effe op te zitten, dacht ze dat we naar huis gingen,
maar nee..dat ging dus niet...
Maar we hebben toen lekker saampies in 't zonnetje op de grasveld zitten knuffelen, en na 'n half uurtje of zo weer opgestapt.
Ze vond het niet erg om weer naar binnen te lopen,
maar ze vond het niet zo leuk dat ze zonder mij weer verder moest....en keek wel effe raar...
Ze moest natuurlijk wel terug aan de infuus, en vanmiddag krijgt ze dan voor 't eerst wat water.
Als dat erin blijft dan later op de avond 'n happie van de vaste voeding, dus kleine stappies tegelijk.
Ik ben nu toch wel heel blij dat ik haar heb gezien en voor me zelf weet dat ze okay is.
En we wachten maar weer tot de update van vanavond en hopelijk kan ze morgen weer naar huis.
Nogmaals bedankt voor alle goeie wensen en keep you fingers crossed!!
Laatst gewijzigd door mahuni op do 08 sep 2005, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hitam
Wauw, wat goed! Morgen weer naar huis!
Zij zullen het ook wel zeggen, maar wees voorzichtig met wat je geeft. Vooral niet te veel vet geven. Bij sommige honden komt het af en toe terug. Bij sommige niet en is het helemaal over.
Door Truus
O wat een goed bericht :D. Echt een opluchting dat ze zo levendig is . Dit is geen toeval dat hun de beslissing namen, het heeft zo moeten zijn Dory ;).
Ben jezelf een beetje opgelucht nu? Ik heb in ieder geval goede hoop en jij?
Door 202spots
Hitam schreef: Wauw, wat goed! Morgen weer naar huis!
Zij zullen het ook wel zeggen, maar wees voorzichtig met wat je geeft. Vooral niet te veel vet geven. Bij sommige honden komt het af en toe terug. Bij sommige niet en is het helemaal over.
Naar huis mag alleen wanneer alles goed gaat als ze vanmiddag water krijgt en dat niet uitspuugd, en dan vanavond 'n klein happie vaste voeding, en dat moet ze er ook in houden.
Als dat lukt en ze gaat vannacht niet te spugen, dan morgenochten ook weer 'n beetje, en als dat er ook in blijft, dan hoop ik dat ze naar huis kan.
Wanneer ze vanmiddag van de water al gaat spugen dan is er nog steed wat verkeerds, en zal ze langer aan de infuus moeten blijven....maar ze zag er zo'n stuk beter uit, dus ik hoop dat ze niet alleen beter voeld, maar ook dat d'r pancreas tot rust is gekomen...
Dus eigenlijk eerst vanavond afwachten...en dan morgenochtend nog...dus we nemen maar kleine stappies tegelijk.
En ja ik had al 't een en ander van de special diet opgezocht, moet waarschijnlijk eerst of voorlopig alleen gekookte eten geven, en zo min mogelijk vet, en ook 4 of 5 kleine maaltijden per dag verdelen....
maar dat vind ik niet erg.
Ik heb nog geen idee of ze ooit weer terug naar helemaal rauw kan... :-\
Ik had bij 'n yahoo pancreas list gekeken en die beweren dat gekookt vlees makkelijker verteerd dan rauw....en dat gekookt dus beter is om te geven :-\

Ja Truus, het heeft zo moeten zijn hoor, ik had 't rot gevonden als ze zou gaan piepen wanneer ik weg ging, maar ze was nu zoooooooo happy om me te zien, en dat was ook fijn voor mij.
Maar gelukkig maakte ze er verder geen probleem van toen ik haar daar moest laten..
Dus ik hoop dat 't nog maar voor 1 nacht is, en dan is ze hopelijk weer thuis.
Dus is goed als je nog effe doorduimt!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door