Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
sylvia schreef: Waarom ?
Ik vind het net zo erg.
Ja jij misschien. Maar de rest van de wereldbevolking vindt dat blijkbaar niet. Ben vandaag (het was druk in het park!) meer als 25 honden tegen gekomen waarvan stuk of 10 reuen waarvan er 1 ongecastreerd: Brutus. De rest had geen testikels meer.

Ben overigens helemaal met Kruimel eens dat mannen meestal meer moeite hebben met de castratie van reuen als teven!
Door sylvia
[quote="Lizzy"]
Ja jij misschien. Maar de rest van de wereldbevolking vindt dat blijkbaar niet. Ben vandaag (het was druk in het park!) meer als 25 honden tegen gekomen waarvan stuk of 10 reuen waarvan er 1 ongecastreerd: Brutus. De rest had geen testikels meer.

Ben overigens helemaal met Kruimel eens dat mannen meestal meer moeite hebben met de castratie van reuen als teven!

[/quote]

Volgens mij is dat weer een trend dat castreren van de reuen, das ipv opvoeden ::)
Door Eef+Stippels
[quote="sylvia"]
Volgens mij is dat weer een trend dat castreren van de reuen, das ipv opvoeden ::)
[/quote]

Dat ben ik met je eens, mensen denken dat door de reu te castreren hij ineens perfect zal luisteren ::)
Door Laura2004
[quote="Evelyn"]
Dat ben ik met je eens, mensen denken dat door de reu te castreren hij ineens perfect zal luisteren ::)
[/quote]
Mijn opa en oma hebben hun reu laten castreren tegen het trekken aan de lijn op advies van de DA. Dat geloof je toch niet >:(
En trouwens hij trok erna net zo hard en hij was alleen zijn laatste beetje mannelijkheid kwijt (was een heel angstig beestje).
Door Nelly
Destijds heb ik mijn Scarlettje moeten laten steriliseren wegens problemen met haar baarmoeder. Ze is er niet dikker van geworden en ook haar vacht is niet echt veranderd. Qua karakter werd ze zelfs vrolijker, maar dat kan omdat ze voorheen misschien de hele tijd last had van haar buik. op 8-jarige leeftijd is ze gestorven aan een tumor in haar longen...
Angel, de herplaatser kwam op 2-jarige leeftijd en was al gesteriliseerd, haar ex-baasje vond die loopsheid maar een vieze bedoening... Ook zij is niet dik, haar vacht is mooi en of ze feller is geworden kan ik niet beoordelen; ze is wel pittig.
Ashley is z'n leven lang "compleet" geweest en Andor zal dat ook blijven, tenzij er een medische reden is tot castratie. Ik vind die trent tot maar direct steriliseren of castreren een beetje tegenstaan, een beetje gemakzuchtig zeg maar. Heb ook de indruk dat het veelal door de DA's komt, en ook dat het idd uit Amerika is komen overwaaien. Daar gaat volgens mij ook geen enkele ongesteriliseerde/ongecastreerde hond een asiel uit, en daar begint het hier ook al op te lijken. Overigens zal ik na Angel geen teef meer nemen, omdat ik een uitgesproken reuenmens ben, en dan wil ik reuen mEt ballen!
Met katers ligt het wel wat anders. Een intacte kater is vrijwel niet in huis te houden i.v.m. sproeien, en wil je hem vrij laten lopen, dan zal hij dagen achter elkaar wegblijven en steeds met kapotte oren e.d. terugkomen van het vechten. Bovendien zijn er al zoveel ongewenste katjes en zwerfkatten.
Door oebaya
[quote="sylvia"]
Zijn die nieuwe inzichten ook medisch onderzocht?
Het verbaast me niet dat dit zo is, het weg halen van hormonen moet effecten weergeven, een lichaam is zo'n nauw op elkaar afgesteld systeem dat het bijna onmogelijk is er een schakel tussen uit te halen zonder dat dit meerdere effecten heeft in het lichaam.
[/quote]

Ja, dat zijn ze, kan je alleen de bron niet geven, want ik kreeg het op de cursus voor gedragstherapeut in Engeland. Maar daar wordt niets vertelt wat niet onderzocht en bewezen is. Zijn ze heel strikt in. Zo kwamen we op DAP, was de reactie van de docenten: 'Laat ze eerst maar eens bewijzen dat er inderdaad zo'n pheromoon bestaat, want ik heb dat bewijs nog nergens kunnen vinden.'
gr.
Nicolette
Door Lizzy
En soms begrijp ik ook wel dat mensen hun reu laten castreren....

Vandaag is zo'n dag. Die hond van ons (Brutus dus) schreeuwt al dagen de boel bij elkaar (loopse teef), sopt tot vervelens toe Pinkel d'r oren en nu ook haar ogen, schreeuwt in de auto de boel bij elkaar en sopt daar Pinkel's oren en ogen en daar kunnen we niks aan doen want meneer staat achter het tussenpaneel. En "BRUTUS KLAAR" of "FOEI" naar achteren roepen levert de middel-teen op ;D. Maar goed, hij is niet te nassen en ik heb hem vandaag dan ook eerder de auto uit gesleurd en het park in gesleurd. Ik heb het helemaal met hem gehad. Schreeuwde net naar Leo "Het zou een ZEGEN zijn als zijn ballen eraf gaan" ;D.

Dit heeft in mijn ogen gewoon weinig met opvoeding te maken maar eerder met lusten en driften..... En da's echt niet altijd even lollig om mee te moeten leven!
Door sylvia
Lizzy schreef: En soms begrijp ik ook wel dat mensen hun reu laten castreren....

Vandaag is zo'n dag. Die hond van ons (Brutus dus) schreeuwt al dagen de boel bij elkaar (loopse teef), sopt tot vervelens toe Pinkel d'r oren en nu ook haar ogen, schreeuwt in de auto de boel bij elkaar en sopt daar Pinkel's oren en ogen en daar kunnen we niks aan doen want meneer staat achter het tussenpaneel. En "BRUTUS KLAAR" of "FOEI" naar achteren roepen levert de middel-teen op ;D. Maar goed, hij is niet te nassen en ik heb hem vandaag dan ook eerder de auto uit gesleurd en het park in gesleurd. Ik heb het helemaal met hem gehad. Schreeuwde net naar Leo "Het zou een ZEGEN zijn als zijn ballen eraf gaan" ;D.

Dit heeft in mijn ogen gewoon weinig met opvoeding te maken maar eerder met lusten en driften..... En da's echt niet altijd even lollig om mee te moeten leven!
Ja tegen lusten en driften leg je het vaak af.
Door Mevroi Kruim
*foetertier* net een hele lange bijdrage geschreven, doet de server het niet *grrrrr* nou ja, gelijk afgestraft dat geleuter ;D ;D ;D

Ik wou maar zeggen dat ik dat soort honden als Brutus heb meegemaakt, en dan denk ik dat 'ballen deraf' niet alleen voor de eigenaar maar ook voor de hond zelf echt beter is. Da's toch geen leven, alsmaar willen en niks mogen ... Tara was ook zo, op z'n teefjes dan, maar dan een paar keer per jaar, en die is dus ook gesteriliseerd. Qua karakter en uiterlijk eigenlijk niet zoveel verschil, behalve dat ze gelijkmatiger van humeur is vanwege geen hormoonschommelingen meer.
Dat heeft een hele andere reden, het is praktisch onmogelijk een ongecastreerde kater in huis te houden, als die één keer in je huis sproeien zit je met gierende banden bij de DA.
Sproeilucht is de ergste lucht die je ooit geroken hebt, het is om te zeggen adembenemend

Poezen is ook vaak een probleem omdat die ten eerste ook overal kunnen gaan plassen en omdat er veel zijn die continu krols worden als ze niet gedekt worden, lopen ze buiten dan is niet castreren al bijna geen optie of je moet iedere 6 maanden kittens willen.
Ik weet er alles van, (zie mijn onderschriftfoto) ik heb al mijn hele leven katten en altijd onder het mes geweest. Geen behoefte om aan het bestand van overtollige htk-katten toe te voegen, en de redenen die jij noemt. Een krolse kattendame is verschrikkelijk!
Voor mijn eigen gemak dus, althans voornamelijk. Frisse lucht en nachtrust zijn veel waard ...
Door sylvia
Daar Bunny er als een verlopen beattle bijliep heb ik haar gisteren even onder handen genomen.
Na de castratie is haar vacht iedere keer slechter te plukken en de laatste tijd deed ik het efileren en daarna nog proberen er iets van haar nog uit te halen. Gisteren lukte het efileren ook niet meer, het zag er niet uit, dus uiteindelijk heb ik moeten besluiten de tondeuze over haar rug te halen :-\ Nog geen jaar na de castratie is haar vacht al in de meest erge staat die je kunt verwachten van een gecastreerde spaniel. De rok is van een sluikvallende vacht veranderd in een dikke bijna ondoordrinbare deken. Voorheen kon je haar 3 weken laten lopen zonder dat ze in de klit zat, deze vacht begint na enkele dagen al dicht te slaan, wat ook als gevolg voor huid heeft dat er heel makkelijk smetplekken ontstaan omdat de huid eronder heel makkelijk verstikt. :-\
Door Elvira
Dat is wel snel, ik dacht toen ik Itosca gesterilliseerd had, dat haar vacht goed bleef, maar een flatcoat-fokker zei toen al, dat komt nog. En inderdaad haar vacht werd dof en niet meer door te komen, maar het duurde best lang. Vooral toen ze ouder werd en niet meer zolang kon staan om te kammen werd het een probleem, ik kamde haar dan liggend, maar dan kon ik maar 1 kant doen en dan wist ik later niet meer welke kant ik gehad had. Dat is voor mij echt een reden om een golden niet te laten steriliseren. Bovendien werd ze, dankzij veel minder eten welliswaar niet dikker, maar had ze wel altijd honger. Ze was overigens 9 jaar oud toen ze gesteriliseerd werd. Ze had een tumor aan een melkklier in combinatie met schijndracht. De dierenarts raadde aan om met de tumor ook de baarmoeder en eierstokken weg te halen, omdat ze waarschijnlijk de volgende keer weer schijnzwanger zou worden en de kans groot was dat er dan weer melkkliertumoren zouden komen.
Door Femke
Lizzy schreef: En soms begrijp ik ook wel dat mensen hun reu laten castreren....

ik begrijp dit ook, maar dan omdat ik regelmatig moet toezien hoe Loebas zichzelf uithongert als er loopse teven in de buurt zijn :'( :'( echt zielig vind ik dat. Is natuurlijk ook nix natuurlijks aan, als je als alfa reu niet mag dekken. Omdat wij vinden dat dat niet mag.

Ik probeer het op te lossen met allerlei middeltjes. Toen ik laatst prodier geslachtsdrift bij de dierenarts kwam halen was dan ook de eerste reactie: oh, wil u hem niet laten castreren ??? ??? ::)

Ik snap aan de ene kant wel dat het ingeburgerd is, het castreren. De manier waarop wij honden houden is absoluut tegen de genen van de honden in. En eerlijk waar, soms denk ik wel eens: Ik laat Loebas castreren. Voor ZIJN bestwil, zodat hij niet meer die enorme geslachtsdrift heeft. Vind het zielig als hij buiten alleen maar bezig is om kwijlend en klapperend van grasje tot grasje te lopen snuffelen, in plaats van lekker te rauzen. En ik vind het zielig als hij de hele middag met zijn snuit onder de schutting door ligt te piepen. En dat hij dagen en dagen niet wil eten :-\

En weet je waarom ik het niet laat doen? Vanwege zijn vacht. Ik vind gecastreerde berners echt lelijk!

Eigenlijk ben ik dus hartstikke hypocriet :-\ want ik stel het belang van mijn hond niet voorop :-[

(en deze topic ging over het steriliseren van teven, dus ik ben compleet offtopic :-X)
Laatst gewijzigd door Femke op vr 02 sep 2005, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Femke schreef: ik begrijp dit ook, maar dan omdat ik regelmatig moet toezien hoe Loebas zichzelf uithongert als er loopse teven in de buurt zijn :'( :'( echt zielig vind ik dat. Is natuurlijk ook nix natuurlijks aan, als je als alfa reu niet mag dekken. Omdat wij vinden dat dat niet mag.

Ik probeer het op te lossen met allerlei middeltjes. Toen ik laatst prodier geslachtsdrift bij de dierenarts kwam halen was dan ook de eerste reactie: oh, wil u hem niet laten castreren ??? ??? ::)

Ik snap aan de ene kant wel dat het ingeburgerd is, het castreren. De manier waarop wij honden houden is absoluut tegen de genen van de honden in. En eerlijk waar, soms denk ik wel eens: Ik laat Loebas castreren. Voor ZIJN bestwil, zodat hij niet meer die enorme geslachtsdrift heeft. Vind het zielig als hij buiten alleen maar bezig is om kwijlend en klapperend van grasje tot grasje te lopen snuffelen, in plaats van lekker te rauzen. En ik vind het zielig als hij de hele middag met zijn snuit onder de schutting door ligt te piepen. En dat hij dagen en dagen niet wil eten :-\

En weet je waarom ik het niet laat doen? Vanwege zijn vacht. Ik vind gecastreerde berners echt lelijk!

Eigenlijk ben ik dus hartstikke hypocriet :-\ want ik stel het belang van mijn hond niet voorop :-[

(en deze topic ging over het steriliseren van teven, dus ik ben compleet offtopic :-X)
Nou, ik vind het niet zo off topic! Castreren = castreren of het nou een reu of teef betreft. In beide gevallen doe je het zelfde : je maakt een einde aan de hormonen. En ik vind het reuze eerlijk wat je hier schrijft.

Ik denk dus ook wel eens: eraf met die ballen. Voor mezelf EN voor Brutus. Gisteren was ik zooooo ongelofelijk boos op hem dat ik hem uit de auto heb gesleurd, hem onwijs op z'n kl*te heb gegeven, hem strak heb laten volgen en bij iedere keer dat hij weer piepte of aan de riem trok kreeg hij een flinke correctie. Noem het maar gewoon afreageren.... En dat doe ik echt niet gauw, maar soms ben ik het gewoon ZO ZAT, dat eeuwige hele hoge gepiep, gebler, gejank en gesop..... Ik ben ook maar eens mens....

Maar ja, hij is ook maar een hond..... Dus lang leve de hormonen? Ik weet het soms niet hoor....
Door Truus
Bij Timo werd het elk jaar erger, hij at niet, loeide de hele dag als een wolf en het wat er ook gebeurde, hij was niet te benaderen. Harry wilde het castreren niet. Hij zei dan,"Dat doe je toch niet, z'n ballen eraf". Totdat hij Timo kwijt was en bleek dat hij een drukke weg was overgestoken. Toen was het eerste wat hij zei, "maak maar een afspraak" .
Timo ruikt nog wel aan loopse teven en is dan wat opgewonden maar zodra we weg gaan, is hij het weer vergeten.
Ik snap dat het een dilemma is, wij hebben er nog nooit spijt van gehad .
Door sylvia
Het is niet alleen dat zijn vacht lelijk wordt hij kan zijn dode haar ook niet meer kwijt, hij krijgt een soort van wollendeken om hem heen en dat is nou pas zielig.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door