Lizzy schreef:
En soms begrijp ik ook wel dat mensen hun reu laten castreren....
Vandaag is zo'n dag. Die hond van ons (Brutus dus) schreeuwt al dagen de boel bij elkaar (loopse teef), sopt tot vervelens toe Pinkel d'r oren en nu ook haar ogen, schreeuwt in de auto de boel bij elkaar en sopt daar Pinkel's oren en ogen en daar kunnen we niks aan doen want meneer staat achter het tussenpaneel. En "BRUTUS KLAAR" of "FOEI" naar achteren roepen levert de middel-teen op
. Maar goed, hij is niet te nassen en ik heb hem vandaag dan ook eerder de auto uit gesleurd en het park in gesleurd. Ik heb het helemaal met hem gehad. Schreeuwde net naar Leo "Het zou een ZEGEN zijn als zijn ballen eraf gaan"
.
Dit heeft in mijn ogen gewoon weinig met opvoeding te maken maar eerder met lusten en driften..... En da's echt niet altijd even lollig om mee te moeten leven!
ik begrijp dit ook, maar dan omdat ik regelmatig moet toezien hoe Loebas zichzelf uithongert als er loopse teven in de buurt zijn

echt zielig vind ik dat. Is natuurlijk ook nix natuurlijks aan, als je als alfa reu niet mag dekken. Omdat wij vinden dat dat niet mag.
Ik probeer het op te lossen met allerlei middeltjes. Toen ik laatst prodier geslachtsdrift bij de dierenarts kwam halen was dan ook de eerste reactie: oh, wil u hem niet laten castreren ??? ???
Ik snap aan de ene kant wel dat het ingeburgerd is, het castreren. De manier waarop wij honden houden is absoluut tegen de genen van de honden in. En eerlijk waar, soms denk ik wel eens: Ik laat Loebas castreren. Voor ZIJN bestwil, zodat hij niet meer die enorme geslachtsdrift heeft. Vind het zielig als hij buiten alleen maar bezig is om kwijlend en klapperend van grasje tot grasje te lopen snuffelen, in plaats van lekker te rauzen. En ik vind het zielig als hij de hele middag met zijn snuit onder de schutting door ligt te piepen. En dat hij dagen en dagen niet wil eten
En weet je waarom ik het niet laat doen? Vanwege zijn vacht. Ik vind gecastreerde berners echt lelijk!
Eigenlijk ben ik dus hartstikke hypocriet

want ik stel het belang van mijn hond niet voorop
(en deze topic ging over het steriliseren van teven, dus ik ben compleet offtopic

)