Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door toscak
Nou, in 1 van de eerste posts werd 2 weken genoemd en daarna (over)koken. Ik wil in ieder geval aanhouden tot hij van de AB af is, dus dat is nog 12 dagen.... Ik moet dinsdag terug voor controle en dan zal ik daar ook nog vragen. Ik kreeg nu alleen mee 'absoluut geen vers'

Gedroogd eet hij wel, maar net zoals alles. Een beetje en dan is het klaar.

Hij reageert ook echt alsof hij bang is voor het eten? Bob is nogal gevoelig voor 'pijntjes', dus misschien hebben ze geprobeerd hem te dwangvoeren (wat ik overigens ze niet kwalijk neem hoor). Als hij iets heeft gegeten waar hij vervolgens uren later van moet kotsen, hoeft hij dat diersoort echt maanden niet. Dus, hij is echt wel heel kieskeurig.

Maar goed... voor nu mag hij dan maar kieskeurig zijn. Ik bied hem wel telkens iets anders aan. Vandaag zit er in ieder geval 250gram Tinlo in en wat brokjes Hills I/D. Normaal eet hij 800 gram. Ik probeer vanavond laat nog en anders morgen weer. Tinlo hoeft hij in ieder geval niet meer

Ik zou een voedselbank voor de overblijfselen moet organiseren, het is echt zonde wat ik weggooi
Als zijn maag enzo nog gevoelig is, zou ik idd ook meerdere keren per dag voeren. Kleine beetjes.

Gekookte vis? Huttekase?
Trovet kuipjes of worsten? Ruiken sterk. Succes met zoeken, ik snap dat je hem wil laten eten. Frustrerend he?
Door toscak
Vandaag werd Bob ineens weer slecht. Hij had de hele nacht onwijs veel gedronken (ik slaap nog bij hem) en s'ochtends wilde hij niet meer eten. Vervolgens ging hij weer regurgiteren en werd sloom en dat was precies waarom hij toen moest blijven... we zijn weer met spoed ontvangen in het MCD en ze hebben alles uitgebreid getest. Super goed geholpen.

Hart, slijmvliezen en temperatuur perfect. Buik voelde heel goed en soepel aan. Dus toen bloedtesten aangezien zijn nierwaarden vorige week zo slecht waren en dat in combinatie met niet meer eten en super veel drinken...
Kalium was wat uit balans, maar dat is vrij gebruikelijk bij dit beeld. Leverwaarden iets verhoogd, maar lager dan voor en na de operatie en nierwaarden waren nog te hoog maar weer enorm gezakt. Toen we daar binnen kwamen was de creatinine 450, toen we weggingen 333 (tussendoor ergens tussen 377 en 420 blijven hangen), en nu 210!! Waren dus weer flink aan het dalen gelukkig en kon bijna niet de oorzaak zijn van het beeld wat hij nu liet zien.

Er kon dus eigenlijk niets gevonden worden... Ze denken dat hij teveel had gedronken en zijn maag dat nog niet aan kan, dus terug naar kleine beetjes drinken + primperan mee naar huis.

Ondertussen werd Bob weer fit en wilde ze toch kijken of hij wat Hills a/d wilde. Ze pakte het heel slim aan door hem even te laten ruiken en dan haar hand naar zich toe te trekken. Eindelijk at hij weer wat! Inmiddels heeft hij een heel blikje op op deze manier en een half gekookte kipfilet en is hij het fitst van deze week. Eindelijk wat voedzaams naar binnen... Meteen maar even op de weegschaal, 4 kilo afgevallen in een kleine twee weken.

Was weer even spannend, maar hij is weer happy en eet weer ;)
Door Janie2
Oef! 4 kilo al. Gaat rap als ze ziek zijn.
Kom op bob, lekker eten! Eet hij i/D blik? Brokjes? Als hij maar wat binnen krijgt.
Ik weet niet waar je woont? (Amsterdam?) Ik heb hier nog wat blik staan van mijn darm-kneusje.
Oa Terra Canis (mooi merk). Ik woon in de regio Arnhem Wageningen.
Door toscak
Hij eet I/D blik echt niet, I/D brok alleen buiten als beloning wat brokjes, maar niet veel.

Woon in Den Haag, bedankt voor het aanbod maar ik denk dat het wat ver rijden is voor een hond die nauwelijks eet ;)

Al ben ik vandaag zeker niet ontevreden. 1 blikje A/D (150 gram, 100 gram Carnivoer 2Go en een halve kipfilet gekookt. Hier en daar wat losse brokjes, er zit in ieder geval wat in!

Ik heb nu in huis een tree I/D, een tree A/D, brokjes I/D, Carnivoer en Tinlo 2Go, gekookte en gedroogde kipfilet, Frolic, Renske gestoomd, en nog wat andere merken rommelblikjes. Hier moet morgen vast iets tussen zitten wat hij lekker vind ;)

Ik merk wel dat te weinig aanbieden meer zijn eetlust wekt dan teveel. Dus we deden al 4/5 kleine maaltijden aanbieden, maar vandaag nog wat vaker en nog wat kleiner ging veel beter. Ook s'avonds laat of s'nachts voor het laatste rondje en dan een klein beetje eten gaat er goed in. Waarschijnlijk is zijn maag er echt nog niet klaar voor.

Ik heb er wel vertrouwen in! Hij is vrolijk, kwispelt, kijkt sterk uit zijn ogen. Hij gaat vanzelf wel meer eten als zijn maag het aankan.
Door Lizzy
Pjieuw, dit klinkt gelukkig weer een stuk beter! Ik lees het nu pas, wat er zondag is gebeurd, dat was weer een goede hartkleppentest :-X

Ik hoop dat hij nu in stijgende lijn beter gaat!
Door toscak
Van dit:
Afbeelding

Naar dit:
Afbeelding

Eerste losse/lange wandeling:
Afbeelding

Bob is er weer helemaal!! Hij doet het super goed. Hij eet met plezier, is blij, vrolijk, heel stout (kan me echt zoooo niets meer schelen) en wil overal weer bij zijn. Zijn conditie en spieren moeten nog flink opgekrikt worden en hij heeft echt nog een ingevallen koppie. Maar hij eet als een bootwerker, dus hij zal het wel allemaal gebruiken om aan te sterken.
Aankomende week de Tramadol helemaal afbouwen (we zitten al super laag) en dan de week erop ook de maagbeschermers. Tot die tijd eet hij gewoon nog blik/Carnivoer2Go en Barf2Go, maar daarna gaan we weer over op KVV. We zijn super blij dat hij dit overleefd heeft en het zo fantastisch doet!!

Bedankt voor al jullie tips en support, echt heel fijn!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door