Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Border Bandit
Mijn KVV is morgen op en ik heb nog steeds geen goed alternatief gevonden.
Ik bestelde altijd bij Darf. De vorige keer hebben ze onterecht bezorgkosten in rekening gebracht. Die zou ik al 3 weken terugkrijgen. Pff. Uit principe wil ik die eerst terug voor ik nieuw vlees bestel.
En er zit waarschijnlijk toch maag/pens in hun KVV...

Ik kan relatief makkelijk aan Kiezebrink, Naturis en Buddy's komen.
Van kiezebrink kan alleen de eend. Ik weet niet zeker of die maag verwerkt.
Naturis verwerkt de maag/pens.
Buddy's heeft premix. Waarschijnlijk kan Bandit alleen de kangoeroe en paard, maar daar zit beide geen bot in.

Misschien morgen toch maar weer Alroda Lam en Alroda Geit en mijn principes opzij zetten.

Bah, wat valt het me van Darf tegen dat ze dat geld niet teruggeven! Telefonisch was het toegezegd, op de mails wordt niet gereageerd en toen ik Ton eindelijk aan de lijn had gister zei hij van niks te weten!? HIJ heeft het mij toch toegezegd 3 weken geleden.
Een foutje maken kan altijd, maar mij blijven negeren vind ik niet netjes.
Door Siberienne
Wat zat er voor kip in je brok?
Veel brokken gebruken pluimveeolie en gehydrolyseerde kippenlever. Ik heb dat wel eens aan Lisette overduin gevraagd ivm dieet Spot (zijn konijnen-brokken bevat nl ook pluimvee olie) Zij vertelde mij dit:
Allergie is eigenlijk altijd tegen de eiwitten, Niet tegen de vetten. En gehydrolyseerd leverextract is ook geen probleem omdat hydrolyse de eiwitten zodanig kapot maakt dat ze ook geen reactie meer geven.

Maar goed, Spot heeft natuurlijk een ander probleem dan Bandit, ik weet niet in hoeverre zijn intolerantie anders is dan bandt's allergie.

Spot krijgt behalve brok ook dit soort worsten van Trovet. Het is niet compleet, moet aangevuld met koolhydraat bron en soort premix
http://www.medpets.nl/trovet+unique+pro ... escription
Omdat hij het door zijn brokken krijgt doe ik dat niet standaard.
Het is minder mooie kwaliteit dan een rauwe KVV maar ik wilde het je toch ter info meegeven.
Door Border Bandit
Bedankt voor je uitleg en extra informatie Siberienne! :)

Bandit kreeg (tijdelijk) deze brok:
http://www.profinediervoeding.nl/voer/a ... -potatoes/
Dit ging goed.
Hij had daarvoor hypoallergeen voer van Carnis, maar dat ging helemaal verkeerd. Carnis had geperste brok, wat evt. samen met vlees zou kunnen. Dit ging verkeerd omdat Bandit er veel te weinig energie uit haalde. Hij kreeg 2 x de aanbevolen hoeveelheid, bleef afvallen en poepte aan een stuk door.
Profine is een krokante brok, vind ik eigenlijk iets minder. Maar hij haalde er voldoende energie uit. :)

Met jouw uitleg hoef ik me over die kip-bestanddelen geen zorgen te maken. Fjiew, dank je wel!
Ik heb meteen gekeken naar jouw link. Dat klinkt echt als hele zuivere worsten. :)

Ik ben blij met je input!!

Ik puzzel nog even verder.

Vanmiddag hoop ik een soort verslag te kunnen maken voor Dr. Vroom.
Door Kaela
[quote="Border Bandit"]Dank jullie wel. :)

Ik heb oervoer een mail gestuurd, even kijken wat zij antwoorden.
Maar dan kan je niet meer goed uitzoeken waar Bandit wel en niet tegen kan...
Ook heb ik gekeken om barf-producten te zoeken, maar dat vind ik toch echt te moeilijk.

/quote]

Wat vind je er moeilijk aan? Misschien kunnen we je daar mee helpen? Gaat het om het berekenen, of om aan de juiste ingrediënten komen?

Ben benieuwd wat oervoer voor je kan doen, zo krijg je in ieder geval alle opties duidelijk.
Door Border Bandit
Oh, wat lief van je Kaela! :)

Ik had bij oervoer gekeken naar barfproducten, omdat ik meende dat zij proportioneren. Maar dat is toch niet zo.
Als ik het in maaltijdklare zakjes aangeleverd krijg, is het wat makkelijker zeg maar. ;)
Dan vind ik het nog spannend hoe het gaat met de botjes en zo, qua goed kauwen van Bandit.

Ik heb ondertussen antwoord van Oervoer gekregen. Zij hebben, van de diersoorten die zij leveren, alleen geit, lam en gans voor mij. Nou heeft Bandit al een keer gans gehad en ik heb het niet herhaalt, dus er zal wel iets mee geweest zijn. Zodra ik alle aantekeningen erbij gevonden heb, kan ik een soort verslag maken voor Dr. Vroom. En dan weet ik ook weer wat het was met gans. ;)

O ja, dus oervoer (evt. in kleine barf-vorm) is eigenlijk van de baan. ;)

Vanochtend via een andere weg contact met Darf opgenomen en ik krijg mijn teveel betaalde geld terug.
En meteen nieuw lam en geit besteld, dat komt vrijdag. Krijgt Bandit 1 visdag en dan kom ik precies uit.

Dan blijft hij voorlopig weer op alleen lam en geit en dan hoop ik dat Dr. Vroom nog ideeën heeft. :duimen:
Door Envie
Hier ook een hondje met een hoop allergieën. Ik heb een bloedonderzoek laten doen om te zien waar ze allemaal allergisch voor is. Kwam een boel uit.
Wat voer betreft reageert ze erg op kip en lam. En als straks (eigenlijk nu al) alles weer begint te groeien en bloeien zullen de klachten ongetwijfeld weer toenemen.
Ik heb veel aan dit artikel hier op Bp gehad en hoop hiermee vooruit te kunnen. viewtopic.php?f=12&t=117582

Wat betreft de huisstofmijt, denk er wel aan dat het vooral om de uitwerpselen van de mijten gaat. Ik was de kleedjes na een paar daagjes in de vriezer te hebben gezeten.
Verder gebruik ik ook visolie en quercetine bij jeuk. Puur-pollen en geelwortel ga ik binnenkort bestellen voor het voorjaar. En natuurlijke shampoo om zoveel mogelijk allergenen weg te wassen. Misschien heb je er wat aan?
Door Border Bandit
Dank je wel Envie, álle informatie is welkom! :)
Volgens mij heb jij alles al een beetje onder controle, fijn hoor!

He, dat artikel van Lizzy had ik nog niet gelezen! Fijn dat je die link erbij gezet hebt.

Grappig, ik stop Bandit's spullen ná het wassen in de vriezer. Na 2 dagen schud ik het goed uit en dan is het weer voor Bandit.
Door Border Bandit
Eventjes een updateje. ;)

Het gaat hartstikke goed met Bandit.
Ongeveer sinds 1,5 maand barf ik.
Bandit vindt KVV vele malen lekkerder dan Barf, maar zijn jeuk is weg! :)
Da's best een beetje sneu. Als hij KVV krijgt, rent hij naar de bak als hij mag eten. Met barf komt hij rustig aanwandelen. Zodra zijn vlees en orgaan op is kijkt hij mij zo hulpeloos aan. Uiteindelijk begint hij aan het bot. Het lijkt wel of het hem teveel moeite kost. :-\

De kleden spray ik in met neemboomolie. Precies na 1 maand krijgt Bandit jeuk. Dan denk ik: is het alwéér een maand geleden!? Controleer en hij heeft steeds gelijk. Weer insprayen en hij is weer het heertje. :)

Gewoon blij, dat wilde ik eventjes laten weten. ;)
Door dinky89
Wat fijn dat het zo goed gaat!

Je zou nog kunnen overwegen om zelf te malen? Mocht het zelf knagen teveel moeite kosten. Dan heb je geen 'besmetting' met andere diersoorten zoals mogelijk met gewone kvv.
Door pearlsofpassion
Zijn zijn tanden volledig schoon?
Of kan het dat hij pijn heeft bij het kauwen?

Lamsribben zijn natuurlijk al meteen hard en dan moeten zijn kaakspieren daar vast nog aan wennen.
Door Lizzy
Border Bandit schreef:Eventjes een updateje. ;)

Het gaat hartstikke goed met Bandit.
Ongeveer sinds 1,5 maand barf ik.
Bandit vindt KVV vele malen lekkerder dan Barf, maar zijn jeuk is weg! :)
Da's best een beetje sneu. Als hij KVV krijgt, rent hij naar de bak als hij mag eten. Met barf komt hij rustig aanwandelen. Zodra zijn vlees en orgaan op is kijkt hij mij zo hulpeloos aan. Uiteindelijk begint hij aan het bot. Het lijkt wel of het hem teveel moeite kost. :-\

De kleden spray ik in met neemboomolie. Precies na 1 maand krijgt Bandit jeuk. Dan denk ik: is het alwéér een maand geleden!? Controleer en hij heeft steeds gelijk. Weer insprayen en hij is weer het heertje. :)

Gewoon blij, dat wilde ik eventjes laten weten. ;)
Wat ontzettend fijn om te lezen dat het zo goed met Bandit gaat! Qua jeuk dan... Wel heel erg jammer zeg, dat hij niet geniet van zijn vleesbotten :( . Die zijn juist zo lekker... Sommige honden vinden het inderdaad veel werk. En soms went dat nog. En soms niet. Soms helpt het om het vleesbot enige tijd in warm (niet heet!) water te leggen.

Interessant zeg, dat je de klok erop gelijk kunt zetten en je weer moet sprayen! Dat helpt dus toch wel ontzettend goed, die neemoliespray!
Door Border Bandit
Dank jullie wel voor de leuke reacties. :)

Sinds ik barf zijn Bandit's tanden mooi schoon. Ik denk niet dat het aan zijn gebit ligt. Volgens mij is het een beetje een makkelijker / luie eter. ::)
Over een visje doet hij ook heel lang. Hij blijft maar likken, gaat er uiteindelijk naast liggen (je eten achterlaten is ook zoiets :P )
Als het echt niet anders kan, dan begint hij er wel op te kauwen en dan is het visje ook vrij snel weg. Hij kauwt dan wel goed hoor!
Het duurt gewoon erg lang voor hij begint met kauwen.

Zo'n molen is misschien een idee. Ik heb even snel gezocht, maar die zijn toch wel prijzig.
Ik wil bij Floris kwartelkarkas bestellen. Even vragen hoeveel vlees daar nog aan zit. Ik verwacht dat Bandit daar ook lang over doet, eer hij aan knagen begint.

Haha, met die mijten is inderdaad best grappig, dat je de klok erop gelijk kunt zetten. :)
Door Border Bandit
Tja, ik was er al bang voor..... meld je dat het goed gaat en dan gaat het plots minder goed.... :-\

Door omstandigheden was ik 1 week te laat met insprayen tegen huisstofmijt. Bandit heeft dus 1 week jeuk gehad. Gek genoeg bij zijn keel en soms oksels. Meestal krabt hij op zijn rug.
Insprayen heeft nauwelijks geholpen. Na 2 weken opnieuw ingesprayed, je weet maar nooit.
Zijn jeuk is wel ietsje minder, maar nog steeds niet over.
Aan eten, snacks, schoonmaakmiddel e.d. is niks veranderd.

Tijdens het slapen of direct bij het wakker worden heeft hij jeuk aan zijn keel. Dus ik dacht dat dat heel goed van de mijten kan komen omdat hij op het kleed ligt als hij slaapt.

Zijn huid is brandschoon. Geen wondjes, geen vlekjes en vooral geen beestjes.

Ik weet het eventjes niet meer.
Ik heb kwartelkarkas en kangoeroevlees besteld bij Floris. Morgen zijn de lamsribben op en zou hij (voor het eerst) kwartelkarkas krijgen. Maar dan is het wel handig dat zijn jeuk over is, anders weet ik nog niet of hij op de kwartel gaat reageren.

Zucht. Zo lastig allemaal.

Ik denk erover om hem te douchen met hondenchampoo. Mócht er iets op zijn huid zitten, dan is dat in ieder geval weg. Hij is al zeker een half jaar niet meer gedouched.
Ik borstel hem nu bijna dagelijks, ik kan me voorstellen dat losse haren ook jeuk veroorzaken.
Maar dan nog, hij krabt alleen onder zijn nek/keel. :-\

Heeft iemand misschien nog een idee? :-\
Door pluk
Ik zou m wel goed afspoelen maar niet met shampoo in de weer gaan. Shampoo kan ook weer jeuk veroorzaken.

Eet en drinkt hij wel goed? Iets mis met de bek of keel misschien? Gezien de plek waar hij krabt.
Door Border Bandit
Bandit eet en drinkt gewoon.
Het is wel slim van je gedacht, dat er misschien iets in zijn keel zit of zo.
Hij jeukt daar nou ongeveer 3 weken. Eergister heeft hij 's ochtends een klein stukje bot uitgebraakt. Met een beetje vocht erbij. Zeker geen bloed o.i.d. Ik denk dat dat echt vanaf zijn avondeten niet heeft verteerd in zijn maag.
Mocht hij een wondje hebben in zijn slokdarm, dan had er toch zeker een beetje bloed mee moeten komen lijkt me.
Hij speelt ook niet met takken, dat hij een splinter heeft ingeslikt.
Ik kan hem ook overal aaien en friemelen en zo.

Eigenlijk denk ik zo niet dat er misschien iets IN zijn nek/keel zit.
(had goed gekund, ik ben blij dat je het genoemd hebt!)

Tja, de enige optie die ik nog weet is douchen.
Daar ben ik ook niet zo'n voorstander van, maar ik weet niks anders. :( :-\
Tot nu toe heeft hij nooit jeuk van die shampoo gekregen.

Lastig zeg!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door