Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
Daar ben ik weer. Kuma is idd de nacht goed doorgekomen. We hebben zelf niet geslapen, maar dat doet er niet toe. Ze rochelt een beetje door de tube die erin heeft gezeten en spuugt wat bloed. Verder heeft ze zich kranig gehouden. Je merkte wel dat de pijnstiller uit begon te werken, want ze werd steeds onrustiger. Ze heeft ook geplast en gepoept. Dat is erg positief.
Ze is in 24 uur 2 kg afgevallen, maar dat is niet zo erg. Dat eet ze er wel weer tzt bij.
Ze is nu weer tot vanavond bij de DA. Ze mag weer ietsjes drinken en dat willen ze goed in de gaten houden. Als alles goed blijft gaan dan komt ze vanavond weer thuis en morgen weer hetzelfde liedje, maar dan mag ze voor het eerst weer eten.
Ik begin er weer wat vertrouwen in te krijgen dat ze beter wordt. Gisteren dachten we dat ze dood ging.
Ze was ook zo braaf bij de DA ze heeft echt wel 10 spuitjes gehad en je hoeft haar niet eens vast te houden. Ook een infuusje prikken kan zonder probleem. Ze geeft zelfs braaf een pootje. Echt zo lief.
Door Helen
ine schreef: Helen, wat heeft Kuma de dagen ervoor gegeten?
Hoe is het vannacht gegaan? En hoe laat mag je haar vandaag weer halen bij de da?
Sterkte!! :-*
Kuma eet deels Carnibest en deels barf. Ik ben bij beide honden niet anders gewend dan dat ze het eten een paar keer kraken en doorslikken. Kuma kraakt meestal beter dan Balou. Balou slikt halve cavia's zo door. Nooit problemen mee gehad.....Ribben komen hier nooit meer in huis. Enkel zacht botjes.
Door Audrina
Zijn jullie al weer een beetje van de ergste schrik bekomen? Fijn dat ze de nacht goed is doorgekomen. Ik ga voor jullie duimen dat ze er snel weer bovenop komt. ;)
Door Eidos
Ohw gatver Helen. Ik schrik hier echt vreselijk van !!! heb het gisteren niet gezien ( kan sávonds zelden online komen aangezien Sven ook graag zn spelletjes wil spelen op de pc )...

Wat zullen jullie geschrokken zijn .... En Arme Kuma..... En lieve Balou!!

Ik hoop dat Kuma goed reageerd op het water en morgen op het eten en dat het helemaal goedkomt!! Kan me ook heel goed voorstellen dat je geen ribben meer wil geven. Sterker nog... Ik ga in het vervolg ook eerst goed kijken of de ribben wel zacht genoeg zijn, want dit wil niemand meemaken...

Vind het echt erg dat dit gebeurt is... Arme Kuma wat moet ze een pijn gehad hebben :'( ( kheb ooit eens een scheurtje in mn maagwand gehad en dat was al bijna niet te houden )..

Lieve Helen, heel veel sterkte met je kleine meisje :-*.. Ik denk aan jullie en duim me gek dat alles goedkomt ..
Knuffels voor jou, Kuma en Balou :-* :-* :-*
Door Ine
Helen schreef: Kuma eet deels Carnibest en deels barf. Ik ben bij beide honden niet anders gewend dan dat ze het eten een paar keer kraken en doorslikken. Kuma kraakt meestal beter dan Balou. Balou slikt halve cavia's zo door. Nooit problemen mee gehad.....Ribben komen hier nooit meer in huis. Enkel zacht botjes.
Ik snap het!
Maar ik vroeg me af, of ze misschien een recreatiebot heeft gehad in de dagen ervoor, zoals bijv. een in de lengte gezaagde mergpijp of zo!
Dit wat jullie nu meegemaakt hebben (en nog meemaken :-\), wens je niemand toe en ik hoop, dat het anderen ook bespaard mag blijven!!
Ik blijf voor Kuma duimen!! :-*
Door Jacqueline74
Helen schreef: Daar ben ik weer. Kuma is idd de nacht goed doorgekomen. We hebben zelf niet geslapen, maar dat doet er niet toe. Ze rochelt een beetje door de tube die erin heeft gezeten en spuugt wat bloed. Verder heeft ze zich kranig gehouden. Je merkte wel dat de pijnstiller uit begon te werken, want ze werd steeds onrustiger. Ze heeft ook geplast en gepoept. Dat is erg positief.
Ze is in 24 uur 2 kg afgevallen, maar dat is niet zo erg. Dat eet ze er wel weer tzt bij.
Ze is nu weer tot vanavond bij de DA. Ze mag weer ietsjes drinken en dat willen ze goed in de gaten houden. Als alles goed blijft gaan dan komt ze vanavond weer thuis en morgen weer hetzelfde liedje, maar dan mag ze voor het eerst weer eten.
Ik begin er weer wat vertrouwen in te krijgen dat ze beter wordt. Gisteren dachten we dat ze dood ging.
Ze was ook zo braaf bij de DA ze heeft echt wel 10 spuitjes gehad en je hoeft haar niet eens vast te houden. Ook een infuusje prikken kan zonder probleem. Ze geeft zelfs braaf een pootje. Echt zo lief.
Wat een lieverd is het zeg zo alles maar toestaan en dan nog lief blijven ook. Nou petje af hoor. Hoe gaat het trouwens met Balou? die zal het ook allemaal niet helemaal goed begrijpen. Nou we blijven duimen dat vandaag alles goed gaat!. Wat krijgt ze eigenlijk morgen te eten? Ga je gewoon Carnibest geven of krijgt ze brokken van de dierenarts? Nou meid wij leven met jullie en jullie hondjes mee voor allemaal dikke knuffels en :-* :-* :-*-jes
Door Peet
ik lees dit allemaal nu pas..
Helen, heel veel sterkte, en dikke & voorzichtige knufjes voor Kuma, en natuurlijk haar redder, Baloe!

:-* :-*
Door Lizzy
Pfff Helen, blij dat Kuma de nacht goed is doorgekomen. We blijven hier voor jullie duimen hoor! Sterkte!
Door Helen
Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes!!!!!

Kuma krijgt morgen I/D voer van Hills (blik). Dat zal ze een weekje blijven krijgen ongeveer. Dat is heel geconcentreerd en daar hoeft ze maar kleine hoeveelheden van te krijgen. We zullen haar de komende tijd minimaal 6 keer per dag moeten voeren. Er mag geen spanning op de gehechte maagwand komen te staan. Daarna gaan we geleidelijk over op geblende carnibest.

Ze heeft een paar keer gedronken al. En dat ging goed!!! Niet gekotst en geen koorts oid gekregen. Dus heel hoopvol!!!
Door Valentino
O,wat lees ik nou ,dat is schrikken gelukkig melde Balou dat er wat aan de hand was.Je moet altijd gelijk reageren.Gelukkig voor Kuma ik hoop dat alles voor haar de goede kant op gaat,sterkte en veel liefs voor Kuma en Balou.
Door Jacqueline74
Helen schreef:Ze heeft een paar keer gedronken al. En dat ging goed!!! Niet gekotst en geen koorts oid gekregen. Dus heel hoopvol!!!
Meid wat een goed nieuws hopelijk blijft dit zo en wordt het alleen maar beter ;). We blijven natuurlijk voor jullie duimen :-*
Door danielle1980
o wat fijn dat t een stuk beter lijkt te gaan.
ik zal blijven duimen dat kuma helemaal op zal knappen.
veek sterkte en geef kuma maar een dikke knuffel.
en balou natuurlijk ook zonder balou was je misschien te laat geweest :(
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 31 mar 2005, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Lia*
Gelukkig maar dat het met het water drinken goed gaat.
Ik was juist op zoek naar ribben,maar geloof dat ik nu wel genezen ben.Alleen de zachte nog.Veel beterschap voot Kuma.En ik blijf ook duimen hoor !!
Door Nelly
Tjee Helen, ik lees dit nu net pas. Wat een schrik zeg! Gelukkig dat Balou gewaarschuwd heeft en dat het nu naar omstandigheden goed gaat met Kuma. Denk dat ze er wel weer bovenop komt hoor, honden zijn ongelooflijk taai. Maar in de toekomst ga ik i.d. ook eerst testen of de ribben niet te hard zijn; moest gelijk aan m'n kleine kereltje Andor denken toen ik jouw relaas las. Heel veel sterkte en een dikke :-* voor Kuma!
Door geer
Wat gelukkig dat het, naar omstandigheden, goed gaat!!! Geef Kuma een dikke knuffel van mij en een likje van Ted en Sophie...en jullie natuurlijk ook! ;) :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door