Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Connys
bernergek schreef: Kan me goed voorstellen dat het gemis erg groot is. 2 in zo'n korte periode, vreselijk. :'( Nog heel veel sterkte gewenst met het geven van een plaats aan dit verdriet.
Hoe oud is Didjer? Is ook een prachtexemplaar zeg.
didjer is ruim vier en een half, ze is van 20-08-2000
Laatst gewijzigd door Connys op do 07 apr 2005, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yari
Hitam schreef: In tomaten zit ook lycopeen, dat helpt met wondgenezing. Ik weet niet wat de stof is die juist ontstekingen verergert. Misschien heft het elkaars werking ook wel op. Je kunt het ook gewoon proberen en bijhouden of het verergert of niet.
Oké thanx!
Gelukkig heeft Yari nog totaal geen klachten. Laatst zijn er nog foto's van haar ellebogen gemaakt en die zagen er nog keurig uit. Totaal nog geen arthrose gelukkig.
Haar heup en knie heeft ze ook totaal geen last van dus zal daar ook wel meevallen met de arthrose.
Maar ik pas er wel gewoon uit voorzorg al mee op met die produkten.
Toch goed om te weten. Nogmaals bedankt voor je uitleg/antwoorden. ;)
Door Charlie Angel
ik heb de uitslag van Jane (nu 19 mnd) haar foto's van de Raad van Beheer, deze oordelen als volgt:
Links Incongruentie aanwezig en arthrose graad 1
Rechts Incongruentie en LPC aanwezig en arthrose graad 2. Over incongruentie heb ik van mijn da niks gehoord (ook op eerdere foto's die gemaakt zijn voor groeipijnen was hier niks over gezegd). Mijn da had verwacht dat ze al mank zou lopen, maar dit doet ze gelukkig tot op heden nog niet. Zijn advies niet opereren als ze geen klachten heeft, maar nogmaals hij had verwacht dat ze die klachten al zou hebben. Ben na het maken van die foto's gelijk begonnen met glucosamine/chondroitine te geven. De meeste adviseren toch als er geen klachten zijn, niet opereren. Nu is mijn vraag; als ik nu niets laat doen, wordt het dan niet steeds erger, met als gevolg dat als ze er over bijv. 1 jaar last van zou krijgen dat er niets meer aan te doen zou zijn? Hoop dat iemand er antwoord op heeft. En wat is nu beter; glucosamine of primeval? Weet dat dit per hond verschilt, maar doordat Jane niet mank loopt kan ik bij haar ook niet kijken waar ze beter op reageert.
Door Elvira
Een hond bij mij in de buurt is onlangs in Gent aan beide ellebogen te gelijk geopereerd met een kijkoperatie. Op deze manier zijn ze weer sneller op de been. Het was wel niet goedkoop, maar je bent er wel in 1 x vanaf en hij kan lopend naar huis (dezelfde dag).
Door Ine
bernergek schreef: Punt is alleen dat Jane tot op heden nergens last van heeft, en dan raden ze toch aan om dan ook niet te opereren.
Ja, waarom opereren, als ze geen klachten heeft?
Ons Deetje is met 13 mnd geröntgend, heeft LPC aan de rechter elleboog.
Ze is nu 6 jaar en heeft nog steeds nergens last van.
Lekker laten genieten van het leven. Misschien wel Glucosamine met Chondroïtine geven (primeval of glucobest), om artrose verder tegen te gaan.
ine schreef: Ja, waarom opereren, als ze geen klachten heeft?
Ons Deetje is met 13 mnd geröntgend, heeft LPC aan de rechter elleboog.
Ze is nu 6 jaar en heeft nog steeds nergens last van.
Lekker laten genieten van het leven. Misschien wel Glucosamine met Chondroïtine geven (primeval of glucobest), om artrose verder tegen te gaan.
Wil alleen zo graag weten of de klachten bij niet opereren niet erger worden, maar ben bang dat daar geen antwoord op is.
Wat werkt nu beter, Glucosamine of primeval, want beiden hebben hele andere bestanddelen, verder zijn er ook zoveel merken glucosamine te koop. Ze staat al een tijdje op glucosamine/chondroitine, maar vind de dosering nog erg moeilijk
Ben ook zo vreselijk onzeker of ik het wel goed doe. :-\
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op wo 04 mei 2005, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
Over het verergeren van klachten? Er zijn toch geen klachten? LPC betekent, dat er een klein stukje bot los zit. Dit stukje kan gaan irriteren, dan ontstaan er klachten en kan er geopereerd worden. Zolang die klachten er niet zijn, is de operatie erger, dan dat stukje bot.
En erger dan dat wordt het niet.
Over de medicatie heb ik geen idee, al lijkt me primeval in dit geval prettiger, omdat dat op honden is afgestemd.
En laat de hond gewoon bewegen, ik weet, dat je met argusogen kijkt, maar echt gewoon laten gaan! ;)
ine schreef: Over het verergeren van klachten? Er zijn toch geen klachten? LPC betekent, dat er een klein stukje bot los zit. Dit stukje kan gaan irriteren, dan ontstaan er klachten en kan er geopereerd worden. Zolang die klachten er niet zijn, is de operatie erger, dan dat stukje bot.
En erger dan dat wordt het niet.
Over de medicatie heb ik geen idee, al lijkt me primeval in dit geval prettiger, omdat dat op honden is afgestemd.
En laat de hond gewoon bewegen, ik weet, dat je met argusogen kijkt, maar echt gewoon laten gaan! ;)
Ze heeft inderdaad geen klachten (hoop ik ook zo te houden), maar ik bedoelde als ik de LPC en incongruentie zo laat (wat ook gebeurt als ze pijnvrij blijft) wordt de arthrose vorming dan niet steeds erger? En stel dat ze over een jaar toch last zou krijgen, dat er dan niks meer aan te doen zou zijn? Snap je het een beetje? Dus jij zou Primeval geven i.p.v. glucosamine. De meningen zijn hier ook zo over verdeeld.
Door Hitam
Op de glucosamine kan een LPC ingekapseld worden en dan hoeft ze er helemaal geen last meer van te krijgen.
Dus lekker glucosamine blijven geven en haar rustig haar gang laten gaan.
Niemand weet hoe het zich zal ontwikkelen omdat er geen onderzoek is gedaan bij honden zonder klachten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door