Leuk, weer eens een reactie. Lief dat je het vraagt.
Met Luna gaat het eigenlijk best wel goed. Al is dat relatief, ze kwam van ver.
Regelmatig duikt toch de demodex weer op. Waar het door getriggert wordt? Geen idee, maar eens in de paar maanden moet ik haar toch weer wassen met Ectodex. Dan komt er aan de randen van de kale plekken weer een rood randje, ze krijgt weer jeuk, de plekken worden weer erger en dan weten we het, we moeten weer wassen.Dat is het enige middel wat het redelijk onder de duim houdt. Het is rotzooi, ik weet het, ze is er een paar dagen suffig van, ik krijg jeuk over mijn hele lichaam en koppijn, maar verder is er niets wat helpt.
Ze is voor 30% (denk ik ongeveer) kaal en daar komt ook geen haar meer in, al hadden we daar wel op gehoopt. De haarwortelzakjes zijn gewoon vernietigd op die plekken. Ze is ook erg gevoelig voor zonlicht dus dat is voor een zonaanbidster als Luna (dat zijn trouwens alle bullen geloof ik) een straf. Maar als dat het enige is waar we op moeten letten maak ik me daar niet zo druk om.
Ze eet alles, ook kip, waar ze dus allergisch voor zou zijn. En reageert echt nergens op.
Ze blijft een rare lucht bij zich dragen, alles is gecontroleerd, tanden, maagklep, anaalklieren etc. etc. maar ze blijft stinken. We hebben nu dat spul (zeewierspul, kan even niet op de naam komen) om te kijken of dat helpt. Gaat dat niet dan gaan we haar wassen met Molkosan. Ze blijven we lekker bezig.
Maar, het gaat dus gewoon goed met Luna.