Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#1047042
Suzanne schreef:

Oh, okay, dus zou een hond een castratenvacht hebben gekregen bij 'gewone ouderwetsche castratie' ;-) dan krijgt hij dat met dit implantaat (waarschijnlijk) ook....

Goed om te weten...

Suzanne
volgens mij heeft Sunday niet direct na de castratie een castratenvacht gekregen, maar pas in de jaren erna (en wordt het ieder jaar erger  :-\ :-\ :-\)
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1047064
ik hoop in ieder geval niet dat de vacht er lelijk van word, maar als de implantaat het gewenste effect heeft laat ik hem toch castreren, ik heb gehoord dat dit maar zelden zou voorkomen en ik heb zelf al 2 reuen gehad die gecastreerd waren en ik ken ook veel reuen die gecastreerd zijn en die hebben geen vacht probleem.

Dus dat risico ga ik dan toch nemen, als hij minder "agressief " word naar andere reuen toe.

In ieder geval zal ik nu blij zijn dat we al een tijd verder zijn, want hij is momenteel echt niet te doen.

Hij gromt regelmatig naar dingen waar hij normaal niet zou naar grommen, maar wel alert op was en reageert veel heviger op reuen.
Ik geloof echt niet dat het toeval is hoor.
Door Fynn
#1047065
Ook Fynn reageert sinds gisteren echt feller naar andere reuen.
Hij had een paar reuen waar hij naar gromde.
Maar vanmorgen deed hij toch een partij lelijk naar een reu en niet luisteren dan he .
Ik laat hem even alleen uit dan kan ik me helemaal op hem richten.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1047095
[quote="Fynn"]
Ook Fynn reageert sinds gisteren echt feller naar andere reuen.
Hij had een paar reuen waar hij naar gromde.
Maar vanmorgen deed hij toch een partij lelijk naar een reu en niet luisteren dan he .
Ik laat hem even alleen uit dan kan ik me helemaal op hem richten.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
[/quote]

Dat geeft me dus geen moed, de implantaat zit er al 2 weken in bij jouw hond :(
Door danielle1980
#1047225
[quote="Martine M"]
Dat geeft me dus geen moed, de implantaat zit er al 2 weken in bij jouw hond :(
[/quote]

bij mij was t ook tot 4 weken echt niet gezellig met bo :-X
Door esa
#1047342
Mijn grote wolfskees Yoeko, afgelopen donderdag geimplanteerd, heeft twee dagen letterlijk lamgeslagen in een hoek gelegen. Maar op de dagelijkse (aangelijnde) wandelingen stofzuigt en vlagt hij als vanouds. Tot mijn verbazing viel hij ineens woedend uit naar een keffende tekkelreu die zijn staart niet liet zakken terwijl hij nog nooit naar een hond was uitgevallen. Het ging zo onverwacht dat ik te laat corrigeerde.
Een-nul voor hem.

Ik heb nu de hele draad doorgewerkt. Ik weet niet of ik moet juichen of treuren om onze stoere reuen. De mijne was nog net niet stoer maar wel een flink eind op weg om het te worden.
Door Fynn
#1047427
Martine M schreef: Dat geeft me dus geen moed, de implantaat zit er al 2 weken in bij jouw hond :(
Als je een hond laat castreren is hij ook de andere dag niet van ze'n hormonen verlost hoor :)
Ik denk dat je te vlug resultaat wil en dat gaat gewoon niet.
Reken maar op een aantal weken hoor.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1047434
Fynn schreef: Als je een hond laat castreren is hij ook de andere dag niet van ze'n hormonen verlost hoor :)
Ik denk dat je te vlug resultaat wil en dat gaat gewoon niet.
Reken maar op een aantal weken hoor.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
ja dat weet ik, maar als ik hem laat castreren word hij niet heviger.
Hij lijkt nu wel een hormonen bom  :D
Door Fynn
#1047634
Wij hadden vandaag weer een wat betere dag dus die zijn er ook hoor  ;D

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1048903
Vandaag ben ik wakker geworden door de wekker en niet door Ares  :D
De wandelingen vandaag waren ook veel aangenamer, je zag wel dat hij nog last had van de loopse teefjes (klappertenden, likken etc)
maar toch minder hevig.

Ik hoop dat deze trent zich vanaf nu door zet.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1057505
Ik weet het allemaal niet meer  :-\
Nadat Indy vorige week reteirritant was, de stoom kwam uit z´n oren, heeft hij nu weer twee pepernoten hangen. Lijkt wel of het weer werkt  :-\
Ik denk dat ik z´n testosteron laat bepalen, dan weet ik zeker of het wel/niet werkt.
Door Fynn
#1057628
Hoelang zit het er nu bij Indy?

Bij Fynn zit het implantaat er aanstaande vrijdag 5 weken in.
Hij is rustiger, slomer en hij is minder gefocust op teefjes sinds deze week.
Hij snuffeld nog wel veel maar trekt gelukkig niet meer zo abrupt aan de riem als hij weer eens zonodig moet ruiken aan een plasje.

Ben benieuwd naar Indy's testosteron .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1057640
Bij Indy zit het er vanaf mei 2007 in, maar Indy heeft een hogere dosis gekregen, waarvan onbekend is hoe lang het werkt. Die van Fynn werkt ongeveer 6 mnd.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1057678
*Dorothea* schreef: Bij Indy zit het er vanaf mei 2007 in, maar Indy heeft een hogere dosis gekregen, waarvan onbekend is hoe lang het werkt. Die van Fynn werkt ongeveer 6 mnd.
Mei 2007 ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door