Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Even een vraag: weten jullie hoe lang blijft prednison in het lijf van de hond zitten? Gisterenochtend heeft zij haar laatste injectie gehad. Wanneer kan ik verwachten dat de bijverschijnselen van die troep verdwenen is?
Door Femke
Ik heb geen idee Lizzy, misschien kun je een DA vragen of hij in de bijsluiter wil kijken hoe lang de wachttijd is? Hoewel dat vaak voor (slacht-) vee geldt is het misschien wel een indicatie hoe lang het duurt voor het (grotendeels) door het lichaam afgebroken is?

Een reinigingskuur met bijv. groene leem, helpt dat niet extra ondersteunen? (misschien geef je al wel groene leem trouwens, maar anders moet ik 34 pag doorspitten ;))
Door Femke
ik heb ge-googled op prednison + wachttijd maar dat gaat alleen maar over wachtlijsten in de zorg :'( :'( :'(
Door karray
Wat ik er over gelezen heb ien dus mij conclusie zou zij is dat je af zal moeten wachten totdat Whoofer zijn bijnieren weer gewoon de functie gaan overnemen van de prednison.Zou het bibberen ook niet te maken kunnen hebben met zijn glucose gehalte. Volgens mij is dit de rede waarom hij zich nog niet zo happy voelt.
Ik denk dat het een kwestie van geduld is Lizzy :-\
Maar het doet je zeer als je hem zo ziet.
Dit begrijp ik.Toevoeging van vis en vit D schijnt ook positieve werking van uit te gaan.
Maar ja vit D , misschien tijdelijk?
Volgens mij bestaat er niet zo iets als een acceleratie middel die de werking snel van prdenison te niet doet en maar snel zorgt dat ze bijnieren de productie van cortison overnemen.Misschien is er wel iets op natuurlijke basis iets wat de werking van de bijnieren in positieve zin prikkeld?
Door chooky
volgens deze site: http://www.caninecancerawareness.org/CanineCancerChemotherapy.html blijft prednison ongeveer 1 a 1,5 dag actief (vandaar dat zij aanraden om als je prednison geeft dit om de dag te doen om de bijnieren aan het werk te houden.
Maar misschien inderdaad ook voor het verwijderen van de restjes een groene leem kuur.
Visolie ben ik vaak tegengekomen, en yucca-extract kwam ik ook vaak tegen om chronische darminfecties tegen te gaan.
Door Lizzy
Hee super, bedankt!

Ik durf haar nu even geen groene leem te geven omdat ze nu op de Zitac staat en sinds gisterenmorgen niet meer heeft gebraakt.

Ze is verder nog gewoon beroerd en ze wil niet eten, hoewel het wel lijkt alsof ze minder spiertrillingen heeft (ik geloof niet dat het wishful-thinking is). Gisterenavond heeft ze overigens wel een paar sardientjes uit blik gegeten (plus een hapje gekookte prut). Dus da's vis + vitamine D! Vanmorgen weigerde ze haar gekookte voer. Ze is wel geinteresseerd in het kattenvoer (kvv)..... Tenminste, 1 hap. En ze is niet in honden-kvv geinteresseerd.... Pfff, vermoeiend....
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 21 jul 2004, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door chooky
Wat goed dat ze het nu in ieder geval even volhoudt zonder braken!!!
Ik heb net gezocht op zitac, de werkzame stof is cimetidine, een antihistaminicum en maagzuurremmer. Ik kijk meestal bij geneesmiddelen even bij de digitale versie van wolffers: http://www.achmeahealth.nl/mednet/
Daar staat dat het het meeste effect heeft wanneer je het na het eten geeft (wordt langzamer opgenomen) en dat je er niet zomaar mee moet stoppen, omdat de klachten dan makkelijker terug kunnen komen.
Er stond wel ook bij dat de zuurgraad in de maag verlaagd wordt, wat diarree kan veroorzaken, misschien probiotica een idee?
Door Lizzy
Truus schreef: Ik ben ook weer even op ziekenbezoek geweest bij Woofer hoor ;)
Oh? OK! Gezellig :D!
Door danielle1980
lizzy en leo,
elke keer als ik het lees dan is het nog steeds ellende,
ik vind t verschrikkelijk voor jullie en voor whoofer natuurlijk. :'(

helaas heb ik geen suggestie over wat te doen,
maar houd jullie sterk en geef whoofer maar een extra knuffel

ook hier brand een kaarsje
Door Francisca
Ik hoop dat het vandaag weer wat beter gaat.Dikke knuf van mij voor Whoofer. :-*
Door Lizzy
Ondanks dat we gestopt zijn met prednison gaat het niet goed met Whoofer... ze bibbert nog steeds (ik denk nog steeds dat het pijn is - goed, daar ben ik dan de enige in), ze eet niet en vannacht heeft ze ook weer "gewoon" gespuugd. We gaan maar weer naar de DA bellen......
Door Francisca
Ik weet iig wel dat je als bazin/baas heel goed weet wat je hond heeft.Voorbeeld:toen onze oudste hond ziek was wist ik gewoon dat hij 'op' was.Hij is waarschijnlijk al veel langer ziek geweest dan de laatste mnd.Mijn man zegt wel eens jij voelt dat gewoon aan.
Tja heel veel sterkte dan maar weer en het kaarsje blijft hier ook gewoon branden. :-*
Door ducktails
He, meissie, wat erg.....helemaal ook voor jou....
Want als je denkt dat ze pijn heeft dan is het onverdraagzaam voor je....
Het enige wat ik kan zeggen is dat mijn moeder ook altijd trilde van de prednison.Misschien is de prednison toch nog niet uit haar lijfje.
Famke trilt als ze zich niet lekker voelt.
En als ze echt pijn heeft , tja......dan zou ze positief op pijnmedicatie moeten reageren.
Maar eens overleggen met de DA.
Ria
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door