Moderator: Lizzy
MargaS schreef: Ik noem het tóch nog een keer.Dank je! Ik ga het morgen eens lezen. Voor een Engelse tekst moet ik eerst ff een nachtje slapen, haha.
http://www.dogsnaturallymagazine.com/5- ... -your-dog/
inni schreef: Berre kon enorm stinken naar zweetsokken en dat bleek nadien te komen van 't gal braken. Is zijn maag van slag??Nee, hij is verder fit. Hij heeft energie voor 10 en speelt zoals anders.
Dagmar S schreef:Lief, dank je wel!
Meestal lees ik alleen maar mee maar kreeg net een "raar" idee.
Zou het iets met het dagjes zonder stroom te maken hebben.
Heeft hij misschien nu ergens bij gekund wat anders niet lukt.
Zijn ze misschien in jullie tuin aan het graven geweest waardoor er mieren oid gestoord zijn.
Of zijn ze ook bij jullie in huis bezig geweest.
Heb jij een deken gebruikt om warm te blijven.
Hoop vooral dat de jeuk snel verdwijnt.
Kaio schreef:Het huis ruikt lekker fris en alle muren zijn droog en schoon. Waar zou ik nog meer op moeten letten?
Denk heel even iets anders, je hebt zeker weten geen schimmels ed in huis?
inni schreef: Ik weet niet of 't bij honden werkt maar ik neem bij erge jeuk een stijfselbad en dan is de jeuk een tijdje weg. Mieschien proberen om hem af te spoelen met stijfselwater (klontertjes stijfsel die je moet oplossen in water). Bij kinderen helpt het ook en mentholpoeder maar of dat dan weer bij honden kan??? in iedere geval duim ik voor een snelle duidelijkheid in de hele zaak.Ja, ik deed dat vroeger ook! Wat een goed idee! Ik ga even overleggen of ik dat mag proberen. Dank je!
Lizzy schreef: Zweetsokken: ik denk dan aan huidgisten.Ik zal het voorleggen aan Dr. Vroom. Ik ga haar zo (proberen te) bellen.
Thea schreef: Als hij een vlooien allergie heeft kan 1 vlo genoeg zijn.Vroom had het daar ook over toevallig.
Boy had steeds een roze buik/vacht. Al bijna 1 jaar.
Soms zagen we 1 vlo.
Ook krabbe hij steeds en likte op zijn buik.
Deden we druppels in nek was het 3 a 4 weken veel minder. Maar hij bleef wel likken op buik en soms krabben.
De Da ging op onderzoek en hij dacht eigenlijk aan voedsel intolerantie.
Maar hij zei ik ga nog 1x kammen. Na 5 min 1 vlo gevonden bij de schouder. Dus niet op kont of buik.
Natuurlijk zat zwarte korrels maar daar was hij bijna zeker van dat het zand,aarde en korsten waren want intussen waren er verschillende bijtwondjes bij kont ontstaan.
Boy heeft toen zo,n pil tegen vlooien gekregen. (Was ik niet blij mee omdat ik vind je geef dus echt gif inwendig)
Jeuk was binnen paar uur over. Wondjes geneesde weer snel.
Na 4 weken begint hij weer met krabben en nu krijg hij dus iedere maand 1 pil
Nu 3 maanden verder een mooie witte buik/ vacht
Nu is bij mijn dochter (daar woont Boy) bekend dat bij de buurman honderden misschien wel duizenden vlooien leven.
Beste man neemt het niet zo nauw heeft 15 katten en vloerbedekking. Kat van mijn dochter komt daar ook vandaan en gaat nog regelmatig daar naar binnen
Die krijg iedere maand dus ook echt wel druppels.
Misschien eens een idee om 1 zo n pil te proberen.