Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

koffie schreef: Lieve stoere allebei,
Kan het niet laten toch hier ook maar eventjes blijk te geven dat ik aan jullie denk. Als je een bloemetje kreeg voor elke keer dat ik aan jullie denk dan woonden jullie nu allebei in de hangende tuinen van Babylon!
Je bent niet alleen al voelt het soms zo. We denken met je mee, zijn heel dichtbij in gedachten en zijn altijd bereikbaar. Was fijn om jullie allebei te zien zaterdag en als het een beetje meezit doen we het volgende week weer! Hoop dat Yuk geen last heeft gehad van die kluiven! Taartje was heerlijk!
Blijf wel praten om stoom uit de 'pressure cooker' te laten! Ik luister graag naar je. Je bent wijs, oprecht, lief en helemaal de allerbeste moeder die Yuki had kunnen uitkiezen en je hebt meer kracht in je dan de meeste mensen. Vertrouw in jezelf... als iets niet goed voelt, niet lekker zit, doe dan niks. Als het goed voelt van binnen dan ben je op het juiste pad. Zorg voor rust vanbinnen, dan genieten jullie allebei!
Vergeet niet, het verschil tussen jou en anderen is dat voor jou de datum bekend is... de rest leeft in onwetendheid.
Ik ben blij dat ik jullie ken!
:-[  :-*  :-[  :)  :-[  :-*
Anne in Duitsland schreef: Hai Kaatje,

Kom je de dagen een beetje door? Heb je al een vaag idee van wat je wilt gaan doen met Yukemans? Hoe gaat het met je kameraadje? Kijkt ie je de hele tijd vragend aan omdat je zo bedrukt bent?
Ik breng ook veel tijd door met nadenken over de vraag wat ik zou doen in jouw situatie. Chemo of laten gaan? In mijn hoofd is het een afweging aan het worden van "doen wat er mogelijk is"(chemo)  versus "zou ik mezelf achteraf verwijten dat ik niet alles heb geprobeerd?" (niet actief ingrijpen). Bij chemo kiest een baasje misschien meer voor zichzelf, bij niets doen meer voor de hond? Ik weet het niet.
Hoe dan ook, wij hondenbezitters hebben de luxe dat we weten dat onze hond iedere keuze die we maken zullen accepteren en ons niets kwalijk zullen nemen. Daarom zijn het ook zulke lekkere beesten!

Sterkte meiske, er wordt zwaar met je meegeleefd in alle uithoeken van het land en daarbuiten! :-*
Weet je, de grap is ondertussen dat ik denk dat het in ons geval wel eens omgekeerd kan zijn. Ik zou kiezen voor niet uit bescherming van Yuki, maar wil Yuki die bescherming wel?? Wil ik hem niet iets besparen wat hij er ruimschoots voor over zal hebben??
Ik vind dat ik mij er op zijn minst maar grondig in moet verdiepen...en dat gaat woensdag gebeuren dus. Yuk moet nuchter mee, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem onder een roesje te laten gaan...wat ze moeten doen, doen ze, maar dat dus niet!!
Wat ontzettend moeilijk allemaal....
Hoe zijn de kansen van genezen of langdurig uitstel in het alternatieve?
Ook daar kan hij misselijk worden en andere ongemakken krijgen zoals je al zegd een open wond...
Je wil nog heel graag tegengas geven en het niet zomaar laten gaan...
Ik kan het hier alleen maar lezen wat jouw bevindingen zijn en hoe Yuki is, maar daar van uit gaan zou ik denk ik de chemo een kans geven..
Als het Yuki te zwaar wordt of jij vind dat, kan je er toch mee stoppen?
En weet je zeker dat Yuki verder "schoon" is?

Verder veel sterkte gewenst, zoals al vele malen vermeld, we lezen en leven met je mee......
de Meiden schreef: Wat ontzettend moeilijk allemaal....
Hoe zijn de kansen van genezen of langdurig uitstel in het alternatieve?
Ook daar kan hij misselijk worden en andere ongemakken krijgen zoals je al zegd een open wond...
Je wil nog heel graag tegengas geven en het niet zomaar laten gaan...
Ik kan het hier alleen maar lezen wat jouw bevindingen zijn en hoe Yuki is, maar daar van uit gaan zou ik denk ik de chemo een kans geven..
Als het Yuki te zwaar wordt of jij vind dat, kan je er toch mee stoppen?
En weet je zeker dat Yuki verder "schoon" is?

Verder veel sterkte gewenst, zoals al vele malen vermeld, we lezen en leven met je mee......
Dat klopt inderdaad.
Nee, ik weet niet of Yuki verder schoon is, al was zijn bloedbeeld wel goed...maar dat zal eerst onderzocht worden woensdag...
Het blijft zo moeilijk, maar ik hoop dat je na woensdag een beter beeld hebt van wat de verschillende mogelijkheden voor jullie gaan betekenen en dan dus een keuze kan maken. En dan met wat meer gegevens dan 'een idee hebben van'.
Zoals ik Yuki de laatste keer zag, was hij geen hond die niet meer wilde  :-*
Pfff meis, mag ik je mijn mening geven? Ik hoop en ga ervan uit van wel. Als jij en yuki deze strijd nog willen aangaan dan denk ik... Pak gelijk goed door want wat heb je in dit stadium van yuki's leven nog aan voorzichtigheid? Hij heeft een zo schoon mogelijk leven gehad en ik denk dat chemo meer kans geeft dan het alternatieve circuit. Ik ben ook voor het alternatieve maar dit is zo'n verschrikkelijk monster waar yuki tegen moet knokken waardoor ik denk, doe dat dan met grof geschut. In beide gevallen zal hij last krijgen van bijwerkingen. Alleen het vermoedelijk niet mogen aanraken vind ik wel een heel zwaar nadeel. Als yuki nog wil lijkt t me een onmogelijk iets voor jou en natuurlijk voor de meesten van ons, om op te geven. Veel sterkte weer voor de komende nacht meis. Ik hoop dat jullie kunnen slapen. *kuz*
pfff wat te doen hè.
Wat spreeuw ook zegt, je hebt het hier wel over een monsterziekte.
Als ik het goed begrepen heb werk je met het alternatieve traject lymfe voor lymfe af? Dat lijkt me dat alleen haalbaar als het maar een paar lymfes zijn die kanker hebben.

Ik hoop dat je woensdag genoeg handgrepen krijgt om de keuze te kunnen maken van wat te doen.
Een dikke digitale  :bigarmhug: vanaf deze kant.
spreeuwtje schreef: Pfff meis, mag ik je mijn mening geven? Ik hoop en ga ervan uit van wel. Als jij en yuki deze strijd nog willen aangaan dan denk ik... Pak gelijk goed door want wat heb je in dit stadium van yuki's leven nog aan voorzichtigheid? Hij heeft een zo schoon mogelijk leven gehad en ik denk dat chemo meer kans geeft dan het alternatieve circuit. Ik ben ook voor het alternatieve maar dit is zo'n verschrikkelijk monster waar yuki tegen moet knokken waardoor ik denk, doe dat dan met grof geschut. In beide gevallen zal hij last krijgen van bijwerkingen. Alleen het vermoedelijk niet mogen aanraken vind ik wel een heel zwaar nadeel. Als yuki nog wil lijkt t me een onmogelijk iets voor jou en natuurlijk voor de meesten van ons, om op te geven. Veel sterkte weer voor de komende nacht meis. Ik hoop dat jullie kunnen slapen. *kuz*
Mooi gezegd, helemaal mee eens. En het feit dat Yukel een zo schoon mogelijk leven heeft gehad, zou wel eens een groot voordeel kunnen zijn, omdat zijn lichaam daardoor vrij onbelast de strijd aangaat.

Aargh, wat is wijsheid..? Hopelijk weten de wijzen in de witte jassen woensdag het antwoord!

:-* voor de komende nacht!
yuki11 schreef: Weet je, de grap is ondertussen dat ik denk dat het in ons geval wel eens omgekeerd kan zijn. Ik zou kiezen voor niet uit bescherming van Yuki, maar wil Yuki die bescherming wel?? Wil ik hem niet iets besparen wat hij er ruimschoots voor over zal hebben??
Ik vind dat ik mij er op zijn minst maar grondig in moet verdiepen...en dat gaat woensdag gebeuren dus. Yuk moet nuchter mee, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem onder een roesje te laten gaan...wat ze moeten doen, doen ze, maar dat dus niet!!
Misschien heb ik iets gemist, of ben ik gewoon naïef,  :-[ maar waarom mag hij geen roesje?
Verder wens ik je woensdag heel veel sterkte en ik hoop dat er een goede optie uit gaat komen.  :-*
Sterkte meid, ik weet dat je dit hoe dan ook goed zult doen.  :bigarmhug:
Dat klopt, mocht je kiezen voor chemo, je kunt ALTIJD stoppen, je hebt snel genoeg in de gaten welke kant dat het op gaat. Vooral als je iedere week terug moet. Ze bekijken ook iedere keer de bloedwaarden,
die moeten goed zijn voor een volgende chemo.

Waarschijnlijk gaat de DA morgen nog een bioptie doen, Johan de Vos wilde dat ook zonder roesje doen maar daar was Maud toen te gestressed voor.
En hopelijk krijgt Yuki een l'asparaginase injectie, dat spul werkt zo snel...daar knapt hij bijna direct van op.

Gaat het nog een beetje met Yuki...en met jou?
Ik denk aan jullie!  
Laatst gewijzigd door sandra43 op di 09 feb 2010, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door