Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
Vivian schreef: Even een oud topic nieuw leven inblazen ;).

Ook Ginger eet de laatste paar weken ontzettend veel poep (hondenpoep, paardenpoep, eendenpoep..) en we worden er nu ook stronzat van. Als ik haar met argusogen in de gaten houd en het dus voor kan zijn met een "eehhh" of "nee" dan doet ze het niet, maar goed het lukt dus niet om haar 100% van de tijd te monitoren.
Zelf zat ik te denken haar veendrenkstof te gaan geven; vandaar dat ik dit topic las.
Ben wel benieuwd of de carbo vegetabilis bij Balou uiteindelijk heeft geholpen?
Nee, het is een regelrechte ramp en het poepeten wordt steeds erger. Zodanig veel erger dat het zelfs af en toe door mijn hoofd spookt of een stroombandcorrectie dit niet op kan lossen (en geloof me dit is uit de mond van iemand die heel heel erg tegen het gebruik van stroom is......). Ze is zo gehaaid en vliegensvlug en ze ziet poep gewoon simpelweg als eten....Echt, echt een ramp. Je moet haar constant, maar dan ook constant in de gaten houden.1 seconde en ze vreet weer een drol op. Niet een hapje, maar een drol...Als ik het over kon doen, dan had ik jaren geleden toen het veel minder was heel anders ingegrepen.
Door tigger
Helen schreef: Nee, het is een regelrechte ramp en het poepeten wordt steeds erger. Zodanig veel erger dat het zelfs af en toe door mijn hoofd spookt of een stroombandcorrectie dit niet op kan lossen (en geloof me dit is uit de mond van iemand die heel heel erg tegen het gebruik van stroom is......). Ze is zo gehaaid en vliegensvlug en ze ziet poep gewoon simpelweg als eten....Echt, echt een ramp. Je moet haar constant, maar dan ook constant in de gaten houden.1 seconde en ze vreet weer een drol op. Niet een hapje, maar een drol...Als ik het over kon doen, dan had ik jaren geleden toen het veel minder was heel anders ingegrepen.
Ach jee, das niet fijn!
Wat ontzettend jammer dat er geen middeltje is om deze vieze gewoonte te stoppen. Hopelijk is het bij Ginger ook gerelateerd aan de loopsheid, zoals bij Benthe en Phoeb :-\.
Door Kuszco
Hoi Helen,

Ik heb de gouden tip voor je. Althans bij ons is hij dat wel geweest.
De diervriendelijke spray commander. Duur in aanschaf maar het heeft bij ons al veel dierenartskosten gescheeld.
Vooral onze Zita was een echte stofzuiger. Ze at echt aan elke drol. Hapslik weg ermee. Wij hebben heel wat keren met een zieke hond gezeten.
De spraycommander kost met alles erop en eraan €150,00.
Zita komt nu echt niet meer aan een drol. Nu heeft Lotje hem om. Sinds Zita poep niet meer interessant vindt probeert zij het. Maar een druk op de afstandsbediening en ze hoort een piepje. Een teken voor haar doorlopen geblazen anders komt er een spraytje onder haar kin.
Het werkt echt geweldig. Ik moet zeggen dat ik u weer ontspannen kan gaan wandelen. Informatie over de spraycommander kun je vinden op google.
Veel succes.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje
Door macgirlie
Er moet dus iets in de poep zitten wat honden erg lekker vinden (eierkoek = ammoniak) Mijn honden doen het gelukkig niet maar ik vraag me wel af wat nu het ingredient is wat het zo aantrekkelijk voor ze maakt. Sommige mensen geven hun hond ook Fytomix, wat, naar ik begrijp, niets anders is dan koeienpoep maar nog niet uitgepoept.

Komt hier soms een psychologische kant bij kijken? Wij hebben allemaal van ons mam geleerd dat poep vies is. Ik weet niet of hondenmamma's het zelfde doen.

Leuke afstudeeropdracht voor een aankomend DA.

Overigens is er nog voorkeur? Barf-drolletjes of Frolic-flatsen?
Door Elise
macgirlie schreef: Overigens is er nog voorkeur? Barf-drolletjes of Frolic-flatsen?
Duidelijk voorkeur voor Frolic-fratsen, gatver zo'n grote oranje hoop en daar dan een grote hap uitnemen brrrrrr de rillingen gaan dan over je rug, "verse" drollen blieft ze niet :P
Laatst gewijzigd door Elise op wo 21 feb 2007, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
Elise schreef: Duidelijk voorkeur voor Frolic-fratsen, gatver zo'n grote hoop en daar dan een grote hap uitnemen brrrrrr de rillingen gaan dan over je rug, "verse" drollen blieft ze niet :P
Yep, hier ook. Toen Benthe nog drollen at (gelukkig doet ze het niet meer), pikte ze de meest gore eruit, in de meest fluoriserende kleuren.
Door macgirlie
Elise schreef: Duidelijk voorkeur voor Frolic-fratsen, gatver zo'n grote oranje hoop en daar dan een grote hap uitnemen brrrrrr de rillingen gaan dan over je rug, "verse" drollen blieft ze niet :P

Binnenkort wordt Barfplaats dus Frolicplaats?  ;)
Door Lizzy
macgirlie schreef:
Binnenkort wordt Barfplaats dus Frolicplaats?  ;)
Naaaah, dat dacht ik niet!

Maar het is echt opvallend dat Linga dus ook echt de goorste drollen uit zoekt. Liefst geven ze licht, zijn ze mega-groot, stinken ze hard en denk je echt "welke beer heeft in Godsnaam hier in het bos zitten kakken", zulke hopen zijn het!

En nou moet ik zeggen he..... Ik gaf de laatste tijd wat minder groentemix omdat ik hele fijne goedkope wegwerpbakjes had waar ik de groentemix in kon invriezen. Maar, wel een kleiner maatje bakje dan dat ik normaal heb. Ik had dus tegen Leo gezegd dat hij een paar keer per week 2 bakjes uit de vriezer moest nemen maar dat was ie steeds vergeten. Dus van de week had ik toevallig een gesprek met Angelique over Donath en kwamen we op groentemix (Donath schrijft dat honden een goede balans van zure en alkalische voedingsmiddelen nodig hebben en dat als je ze die niet geeft: gaan ze stront vreten). En ineens dacht ik "Hee, da's gek! Normaal vreet Linga geen stront meer als ze loops is geweest en nu wel en toevallig geef ik haar sindsdien minder groente". Dus ik 2 dagen geleden weer meer groente gaan geven en ze heeft al 2 dagen geen stront meer gegeten!
Door Lizzy
*Natasja* schreef: Het rare is, dat de hond van mijn broer (een brokken-hond) dol is op de drollen van Beau en Benthe. Blijkbaar zoeken de drollenvreters dus iets wat ze thuis niet krijgen.
Ook hier zou de theorie van Donath perfect van toepassing kunnen zijn. Die hond krijgt teveel alkalische voedingsmiddelen binnen en zoekt echt vlees (zure voedingsmiddelen) via de drollen van Beau en Benthe!
Door tigger
Lizzy schreef: En nou moet ik zeggen he..... Ik gaf de laatste tijd wat minder groentemix omdat ik hele fijne goedkope wegwerpbakjes had waar ik de groentemix in kon invriezen. Maar, wel een kleiner maatje bakje dan dat ik normaal heb. Ik had dus tegen Leo gezegd dat hij een paar keer per week 2 bakjes uit de vriezer moest nemen maar dat was ie steeds vergeten. Dus van de week had ik toevallig een gesprek met Angelique over Donath en kwamen we op groentemix (Donath schrijft dat honden een goede balans van zure en alkalische voedingsmiddelen nodig hebben en dat als je ze die niet geeft: gaan ze stront vreten). En ineens dacht ik "Hee, da's gek! Normaal vreet Linga geen stront meer als ze loops is geweest en nu wel en toevallig geef ik haar sindsdien minder groente". Dus ik 2 dagen geleden weer meer groente gaan geven en ze heeft al 2 dagen geen stront meer gegeten!
Hey wat grappig, Ginger krijgt de laatste maand eigenlijk ook niet genoeg groenten (zij eet met ons mee qua groenten en wij eten bijna geen groeten...). Sinds deze week krijgt ze weer meer groente dus ben benieuwd of dat verschil gaat maken.
Overigens eet ze de laatste 3 dagen ook geen stront meer, maar dat ligt nog niet aan de groenten  :knuppel2:  ;).
Door -Saskia-
Lizzy schreef: En nou moet ik zeggen he..... Ik gaf de laatste tijd wat minder groentemix omdat ik hele fijne goedkope wegwerpbakjes had waar ik de groentemix in kon invriezen. Maar, wel een kleiner maatje bakje dan dat ik normaal heb. Ik had dus tegen Leo gezegd dat hij een paar keer per week 2 bakjes uit de vriezer moest nemen maar dat was ie steeds vergeten. Dus van de week had ik toevallig een gesprek met Angelique over Donath en kwamen we op groentemix (Donath schrijft dat honden een goede balans van zure en alkalische voedingsmiddelen nodig hebben en dat als je ze die niet geeft: gaan ze stront vreten). En ineens dacht ik "Hee, da's gek! Normaal vreet Linga geen stront meer als ze loops is geweest en nu wel en toevallig geef ik haar sindsdien minder groente". Dus ik 2 dagen geleden weer meer groente gaan geven en ze heeft al 2 dagen geen stront meer gegeten!
Oi..spannend...Breezer deed het ook, poep eten. Haar eigen, dat van de andere honden, paarden, alles waar ze haar tanden maar in kon zetten. Tot ik BARF ging voeren...en met BARF ook groentenmix ging geven. Heb er eigenlijk nooit meer bij stil gestaan, maar ze is gestopt, al tijden...eet geen poep meer, zelfs op straat niet meer...
Door Kuszco
Nee hoor. Ik heb niet het gevoel dat de voeding wat uitmaakt. Bij mijn hond is het echt een gedragsstoornis. Ze deed het toen ze brokken kreeg en ook nadat ik op versvlees ben overgegaan. Ik heb echt alles geprobeerd,van verse ananas tot eierkoeken. Straffen ,belonen. Maar ze is er vanaf. Ze heeft echt geen interesse in poep sinds ik de spraycommander heb gebruikt. Inmiddels hoef ik hem niet eens meer om te doen.Hij ligt klaar voor een terugval,maar het gaat al maanden goed.
Het geluid van het piepje of desnoods het straaltje nevel heeft haar op andere gedachten gebracht. Hij is echt niet dieronvriendelijk.
Voor mij was dat het geld wel waard.
Gr. Liliane,Zita en Lotje
Door Lizzy
Ik denk dat poepvreten zowel gedrag als voedsel als spijsverterings gerelateerd zou kunnen zijn. Dat is ook wat Atjo schrijft: het is of gedrag of een spijsverteringsstoornis of voedsel. Macgirlie, als je zin hebt om een poll te openen: gewoon doen! Het is alleen wel zinvol om te bepalen hoe je het moet aanpakken, zo'n onderzoek... Ik heb er eerlijk gezegd geen idee, hoe je zo'n poll het best kunt inrichten. Maar misschien heb jij dat wel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door