Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Reus heeft een paar keer Puur Naturis eend gehad, en ik heb het idee dat hij hier op reageert. Van de antibiotica voor het bijtwondje zal hij ook wel wat jeuk hebben gehad, maar kan me herinneren dat hij daarvoor al wat meer zat te jeuken. Nu heeft hij een paar dagen alleen Barfmenu gehad en het gaat beter, dus de Puur Naturis Eend zal ik hem niet meer geven. Heb nog wel Puur Naturis Hert liggen, zal over een tijdje gaan proberen.

Edit: Verder gaat het wel goed trouwens, hij heeft dus wat meer jeuk maar zijn vacht ziet er wel goed uit. Heb het idee dat de Doils zijn werk goed doet, her en der zie je wat 'huidstof' (weet niet hoe ik het moet noemen, het zijn geen schilfers en ook niet zoals roos bij mensen) tussen de haren. Hij glimt wel mooi. Vanmiddag gaat hij even in bad met de shampoo (zal dan ook even posten hoe die heet), dat doet het meestal enorm goed, voelt hij weer lekkerder aan (nu lijkt zijn haar wat vetter dan hoort) en ook minder jeuk.
Laatst gewijzigd door nienk op zo 06 feb 2011, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Als Boris eend krijgt dan reageerd  hij daar erg allergisch op.
Hij krabt zich helemaal gek, loopt te hijgen als een oud paard en drinkt en plast hij erg veel.
Er ligt dan ook een halve hond aan haar in mijn huis.
Nienk, gebruikt je da wel bachbloesems? Dacht dat hij meer v/d australische bush bloesems e.a. was, in dat geval heb je niet zoveel aan die bach-site...
(plaza33 heeft wel weer die australische bloesems maar daar staat de standaard uitleg bij die je al gevonden had)
Reus gaat lekker! hij heeft al een paar dagen veel minder jeuk, eigenlijk alleen s ochtends nog even zijn wakker word jeuk-sessie (uitschudden, rollen, grauwen op het kleed, zich helemaal binneste buiten krabben en likken). Vacht voelt weer super lekker zacht aan en hij lijkt (ondanks dat hij op het moment veel te weinig beweging krijgt) lekker in zijn vel te zitten.

Wel heeft hij her en der wat gekke korstjes, vooral in zijn  nek, denk dat wellicht toch ook plekjes zijn van het incidentje met de herder van vorige week.

Het wondje ziet er ook goed uit, korstje is er af gevallen en het ziet mooi roze, huid er om heen is wel wat verkleurd, maar ziet er rustig uit.

Dus, het gaat goed! ik ben blij, begin van het weekend met hert denk ik. Tralalala!
Nou Reus krijgt dus sinds het weekend ook hert kvv, en het lijkt allemaal goed te gaan! geen extra jeuk, poept gewoon netjes, hij vindt het lekker, allemaal top. Hij laat er alleen wel vieze winden van, wat dan wel weer jammer is. maar goed, ik ben blij dat we weer een diersoort op zijn menu toe kunnen voegen! nu dit dus nog een weekje aan kijken en als het dan goed weer iets toevoegen.

Iemand een idee, volgende soort wordt nu Schaap/lam of paard. Zou dat uitmaken? wil wachten met kip (statistisch gezien grootste kans op allergie) en rund (Reus kreeg meeste rund en had jeuk toen hij dat ook kreeg, kreeg echter toen ook nog graan).
als ik dus nog een week aan kijk heeft hij het dus 2 weken gehad, mijn DA vertelde mij dat als Reus reageert op de nieuwe smaak dat die reactie er toch echt binnen 2 weken moet zijn. het kan wel dat hij gevoelig is voor een soort (en die reactie zou inderdaad later pas kunnen komen), maar dat zou ik moeten kunnen ondervangen met voldoende afwisseling, wat ook belangrijk is.

of toch maar langer wachten? heb jij daar ervaring mee?

denk dat ik dan voor het schaap(je) ga, daar kan ik ook wat barf dingetjes van krijgen en hoewel Reus niet meer echt mager is mag er nog wel een beetje wat bij en dan is vet vlees wel lekker.
Ik ben nu zover dat ik echt staaaaaaaap voor staaaaaaap nieuw vlees bijvoer.
En dat lijkt mij gewoon echt het beste.
Reus is al net zo een gevoelig hondje als Bubba, alleen denk ik dat Bubba het veel erger heeft bij de pootjes.
Ik zou geen risico's nemen, je hebt net hert kijk het nog even lekker aan.
Baadt het niet dan schaadt t niet  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door