Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Robin
Hitam schreef: Als hij het op de rijst met kip wel goed doet, zou ik me even niet te druk maken om de voedingswaarde. Het is heel licht verteerbaar en het kan best zijn dat het om die reden goed werkt.
Ja dat kan maar het is in het verleden ook wel eens gebeurd dat hij bij precies hetzelfde eten als elke dag er ook wel eens een goede nacht bij had. Ik probeer nu weer een paar dagen carnibest. Als dat iedere nacht fout gaat en dan over enkele dagen met kip en rijst wel weer goed dan moeten we misschien inderdaad maar eens goed gaan nadenken over een ander dieet en dan eventueel met vitaminen en mineralen als aanvulling. Het belangrijkste is dat Robin ´s nachts geen pijn heeft en gewoon kan slapen.
Door Hitam
Is een goed plan. Ik vermoed dat het op de Carnibest ook best moet kunnen, maar als blijkt dat het op de kip en rijst beter gaat, wie ben ik om te zeggen dat je dan door moet gaan met de Carnibest. Het gaat om de hond.

En, Tineke, het gaat er om dat de pijn en ontsteking in de slokdarm eerst tot rust komt, en daarna zien we wel weer verder. Een hond kan wekenlang op niet geheel complete voeding staan, zonder problemen. Dan kunnen we eventueel vitaminen en mineralen toevoegen, of langzaam uitproberen wat wel en wat niet gaat.
Door Nitus
tieneke schreef:
Ja en als het werkt wat dan verder?
Gekookte kip en rijst blijven geven? :-X
Ja, waarom niet, vind dat nu niet meteen een reden om er een kotssmilie neer te zetten ::). Als je daardoor ervoor kan zorgen dat je hond zich niet hondsberoerd voelt, dan wist ik het wel. Altijd nog beter als brokken en zoals al gezegd je kan het toch aanvullen met vit. preparaten e.d.

Ik hoop voor Robin dat ie het goed gaat doen op wat voor voer dan ook ;). Beterschap Tanja :-*
Door tieneke
Nitus schreef:

Ja, waarom niet, vind dat nu niet meteen een reden om er een kotssmilie neer te zetten ::)
Sorry hoor maar een kotssmilie ziet er toch heel anders uit ;)
Deze :-X betekent dat ik er verder niets van zeg ;)
Voortaan eerst even lezen voor je iets neerzet ;)
Door Nitus
tieneke schreef:
Sorry hoor maar een kotssmilie ziet er toch heel anders uit ;)
Deze :-X betekent dat ik er verder niets van zeg ;)
Voortaan eerst even lezen voor je iets neerzet ;)
Ja, idd kun je die smilie ook lezen zoals jij zegt, dus mijn excuses dat ik die verkeerd heb geïnterpreteerd :-[.
Maar dat neemt dan nog niet weg dat er uit jouw uitspraak een duidelijke afkeuring spreekt (of zie ik dat verkeerd :-\) en dát vind ik in dit geval niet terecht om de redenen die ik al eerder aangaf: "Als je daardoor ervoor kan zorgen dat je hond zich niet hondsberoerd voelt, dan wist ik het wel. Altijd nog beter als brokken en zoals al gezegd je kan het toch aanvullen met vit. preparaten e.d."
Door tieneke
Nitus schreef:

Ja, idd kun je die smilie ook lezen zoals jij zegt, dus mijn excuses dat ik die verkeerd heb geïnterpreteerd :-[.
Maar dat neemt dan nog niet weg dat er uit jouw uitspraak een duidelijke afkeuring spreekt (of zie ik dat verkeerd :-\) en dát vind ik in dit geval niet terecht om de redenen die ik al eerder aangaf: "Als je daardoor ervoor kan zorgen dat je hond zich niet hondsberoerd voelt, dan wist ik het wel. Altijd nog beter als brokken en zoals al gezegd je kan het toch aanvullen met vit. preparaten e.d."
Van die vitamine preparaten wist ik niet,dus ik dacht dat de hond na een tijdje tekorten zou oplopen....
Wat ik al eerder aangaf was dat de Carnibest natuurmix vrij vet is,om hier dan mee door te gaan :-\
De hond Robbe in de andere slokdarmproblemen- topic kon ook geen natuurmix verdragen,op de kip met rijst doet hij het momenteel voortreffelijk.
Ja het gaat er natuurlijk om dat Robin zich snel weer beter gaat voelen ;)
Door Robin
tieneke schreef:
Van die vitamine preparaten wist ik niet,dus ik dacht dat de hond na een tijdje tekorten zou oplopen....
Wat ik al eerder aangaf was dat de Carnibest natuurmix vrij vet is,om hier dan mee door te gaan :-\
De hond Robbe in de andere slokdarmproblemen- topic kon ook geen natuurmix verdragen,op de kip met rijst doet hij het momenteel voortreffelijk.
Ja het gaat er natuurlijk om dat Robin zich snel weer beter gaat voelen ;)

De natuur is inderdaad vrij vet, er blijft een enorme vetlaag achter in de voerbak. Nu heb ik zaterdag echter net 10 kg gekocht. Ik ga toch even bellen of ik nog een aantal kilo kan ruilen tegen kip/rijst.
Vannacht heeft hij niet gespuugd en toch aardige perioden met slaap gehad, met koppie op het kussen. In de perioden ertussen was hij onrustig, in zijn buik hoorde ik het rommelen en hij kreunde best veel tijdens doezelmomenten.
Door Robin
tieneke schreef: Nog steeds geen reactie ???
Ja sorry hoor, ik heb niet dagelijks tijd om barfplaats op te gaan, helaas. In het weekend heb ik zowieso, wanneer ik bij mijn vriend ben, geen toegang tot internet. Het is een aantal nachten goed gegaan met Robin. Hij heeft niet gespuugd en hij heeft, op enkele onrustige momenten na, goed doorgeslapen. Wel kreunt hij toch aardig veel, ook overdag. Ik hoop niet dat dat aangeeft dat hij veel pijn heeft, misschien is het gewoon ouderdom?? Afgelopen nacht heeft hij wel één keertje een beetje gespuugd maar verder toch goed geslapen. Wel krijgt hij nog steeds rijst met kip én de zitac en primperid én de medicijnen van Tannetje. We durven nog even niet aan vers vlees te beginnen omdat deze 'betere periode' nog maar net een aantal dagen oud is. Verder maakt vers vlees op den duur het maagzuur zuurder, heb ik mij laten vertellen, en hoe zuurder het maagzuur, hoe meer pijn Robin zal hebben in zijn slokdarm. Dus, of het er nog van zal komen?????
Ik vind het jammer dat we hier niet jaren eerder van hebben geweten.
We houden jullie op de hoogte. In ieder geval al heel erg bedankt allemaal voor de steun en de interesse, ik vind het allemaal echt ongelooflijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door