Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door rupa
jacky kreeg een infuus in haar voorpoot en daar ging eerst haar narcose in en daarna een rose vloeistof.
maar het ging heel rustig ze sliep ook snel zonder misselijkheid in.
wij hebben er geen nare ervaring mee om te zien hoe het gegaan was.
Door Marije Lei
Ik heb geen flauw idee wat voor middel bij Yoda gebruikt is, dat kon me op dat moment ook niets meer schelen, dood ging ze toch. Het duurde wel heel erg lang, uit eindelijk moesten ze haar nog 2 keer in haar hart prikken voordat ze eindelijk in sliep. Ze was wel goed onder narcose en heeft, voor zo ver we konden merken, daar niets van gevoeld. Dierenartsen zijn daar verdeeld over omdat het soms stuiptrekkingen e.d. veroorzaakt.  Mijn da op dat moment vond het de beste optie.
Dank voor dit topic want ik moet zeggen dat het voor ons, sowieso veel te snel ging van 'gezond' naar in slapen in 3 dagen. Maar dat ik ook nooit meer 20 minuten met m'n hond in m'n armen wil zitten wachten tot ze eindelijk in mag slapen. Ik vond het vreselijk, al die twijfel en dat gevoel van zie je wel, ze wil nog helemaal niet waar zijn we mee bezig? Dat willen we niet nog eens mee maken.
Ik ga de info uit het artikel ook zeker opslaan!
Door Borke
Het inslapen van Borke was heel mooi en vredig.
Het was bij os thuis, geen idee welke middelen zijn gebruikt.
Ik heb hem gedroogde vleugeltips gevoerd totdat hij helemaal was ingeslapen en koester het als een mooi moment van ons samen.
Mooi die moderne inslaapmiddelen waar ze niet misselijk van worden :)
Door Martine-Tom
Ik heb echt een paar nachtmerrie ervaringen, inslapen van mijn hond wilde eerst de da niet meewerken terwijl ze echt op was! En toen hij eindelijk mee wilde werken had ze heeeeeel veel pijn van de 1e prik  :-\
Mijn kat kreeg de 1e prik en toen prikte hij mis waardoor er best veel bloed begon te stromen en Joris veel pijn had.
Met Youp ging alles gelukkig goed, da was al op de hoogte, en ik wist dat zij er ook achter stond, het ging snel, efficient en pijnloos.

Maar die 1e 2 blijf ik mijn levenlang herinneren als veel erger dan noodzakelijk was geweest  :'(
Door Suzanne
Wat een heftig, goed en confronterend topic.

Zouden er ook "vreemde" DA's dus waar je niet komt normaliter thuiskomen op verzoek voor het inslapen van een dier?

Ik zou dat tzt nl wel graag thuis willen laten doen, niet eerst nog slepen met een dier maar ja, mijn vaste DA heeft "een auto-uurtje verder dan mijn woonplaats" praktijk.

Suzanne
Door Martine-Tom
De mijne deed dat met Joris wel, maar dat wilde ik zelf niet. Was ook een voor mij vreemde invaller, op verzoek was hij aan huis gekomen  :)
Door nova
Mijn 2 berners zijn thuis ingeslapen.

Nova was zo ziek, vlgs mij  is ze al overleden van de slaapspuit..  :-\

Noxy  was nog niet zo ver 'op', de DA kwam aan huis en zei dat ze een hoge dosis zou gebruiken om haar te  sederen  en  ook voor de 2de fase een hoge dosis toedienen.

Het heeft  volgens mij geen 2 minuten geduurd, toen  hoorde ik de DA zeggen: ze is overleden.

Voor het dier is het wel heel vriendelijk , maaarrrr, zucht... :'(
Door Hitam
Hm, Esther, dat zou ik niet durven zeggen. Het klinkt wel alsof deze hond pijn dan wel angst gehad heeft. Ik vermoed dat hij niet ver genoeg weg was met de narcoseprik. Als een hond echt goed onder narcose is dan komen ze echt niet meer overeind. Er kunnen nog wel wat spiertrekkinkjes optreden of bewegingen die lijken op naar adem happen. Maar half overeind komen, dat zou niet meer moeten kunnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door