Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Esther11
:circle: :circle: :circle: :circle:
Wat ben ik blij voor jullie en tanja dat het tot nu toe goed is afgelopen.
Ik laat je nog wel weten waaneer ik op ziekenbezoek kom.

Werd gisteren bij thuiskomst trouwens helemaal besprongen door Annebel volgens mij herkende ze de geur van Tanja of zo. Het vlees was het niet dat stond nog buiten ;D
Door **Jolanda**
Met Tanja gaat het redelijk, ze heeft wel pijn en ik ga haar zo even een pijnstiller geven. Ze loopt met haar achterpoten een beetje appart (zou bijna zeggen alsof ze in haar broek gepoept heeft :D )
De wond ziet er mooi uit maar er liep vanmiddag wel wat vocht/bloed uit. Ik beschouw dat maar als normaal. Ze ligt nu buiten op het terras naast het kussen :-\ Als ze wakker is mag ze weer naar binnen komen (door de kinderen kan ze binnen niet slapen die zijn nu veel te druk voor haar waardoor ze niet rustig kan slapen)

Ik kan niet wachten tot morgen, totdat ik haar wat eten kan geven. De arme schat heeft zondag voor het laatst echt gegeten :-[
En natuurlijk om te kijken hoe het na het eten is. Ik wil morgen beginnen met 100gr per keer en dan 12x, vrijdag, zaterdag en zondag krijgt ze dan 6x200gr en daarna wil ik het langzaam afbouwen naar 4x300gr per dag en als ze helemaal hersteld is, ik neem daar 6weken voor, krijgt ze 2x per dag 600gr)

[quote="Esther11"]
:circle: :circle: :circle: :circle:
Wat ben ik blij voor jullie en tanja dat het tot nu toe goed is afgelopen.
Ik laat je nog wel weten waaneer ik op ziekenbezoek kom.

Werd gisteren bij thuiskomst trouwens helemaal besprongen door Annebel volgens mij herkende ze de geur van Tanja of zo. Het vlees was het niet dat stond nog buiten ;D
[/quote]

Ja is goed, de deur staat voor je open he :-*

Haha en die Annabel :D Toch had ze tijdens de wandeling niet zo heel veel met Tanja he? Nou in iedergeval heb jij een fijne thuiskomst gehad ;) :)

[quote="Mevroi Kruim"]
Jemig  :o wat een toestanden joh! Bof jij ff met zo'n goeie vriendin  :-*
Beterschap voor Tanja!
[/quote]

Gelukkig zijn er nog goede mensen op de wereld en zitten er schatten van vrouwen op BP :-* Ik ben blij dat Esther er was ;) :) En Nadia niet te vergeten die me ook geholpen heeft met het vlees toen ik weg was ;) :) En Rimanda die extra langer moest blijven omdat ik de deur uit rende ::) ;)
Door Senna99
Jeetje...wat een nachtmerrie.
Gelukkig dat het nu weer de goede kant op gaat dankzij het snelle handelen van iedereen.
(Ook goed dat je het zelf niet vertrouwde en besloot een DA te bellen!!)
Ik wens jullie veel sterkte en een voorspoedig herstel van Tanja!!
Door nanna
Hoi Jolanda,

Hoe is het nu met Tanja??
Kom ik langs is ze weg en ze is nog wel mijn favo bij jou van de honden dan he (kan er niets aan doen val nu eenmaal op die grote  ;))Die twee meiden vind ik helemaal geweldig stonden te stralen vanmorgen kon ze wel "op vreten" ;) ;)

GR tONNY
Door **Jolanda**
[quote="nanna"]
Hoi Jolanda,

Hoe is het nu met Tanja??
Kom ik langs is ze weg en ze is nog wel mijn favo bij jou van de honden dan he (kan er niets aan doen val nu eenmaal op die grote  ;))Die twee meiden vind ik helemaal geweldig stonden te stralen vanmorgen kon ze wel "op vreten" ;) ;)

GR tONNY

[/quote]

Ja sorry Tonny, je komt gewoon op de verkeerde momenten :D

Die meiden tja...het kunnen schatjes zijn...maar ook zeker duivelskinderen (ze lijken soms ook op mij :-X)

Ik ben in ieder geval al blij dat Tanja de eerste 24uur goed is doorgekomen. Nu nog een uur of 18 en als ze daar door heen komt maak ik een dansje :D :) Want wat ik begrepen heb zijn de eerste 24 tot 48 uur na de operatie nog cruciaal.

Vanavond heb ik haar een pijnstiller gegeven. Het was een kauwtablet met een lekker smaakje...nou Tanja vond hem niet lekker hoor, zelfs in haasvlies gewikkeld wilde ze hem niet ::) Aanhouder wint en ze heeft hem uiteindelijk wel weg gewerkt ;)
De wond lekt nog wat wondvocht en ze slaapt heel veel.
Ze blijft in huis veel liggen, ik heb het idee dat opstaan haar pijn doet, want kwispelen kan ze als ze beste als ze ligt. Ze ligt het liefst op de koude tegelvloer ::) Terwijl ze in het begin van de avond buiten wel op het kussen is gaan liggen (het zal wel te warm zijn voor haar binnen)

Als ze staat is ze wel allert en komt dan bij me voor een aai. Ze heeft net weer wat gedronken en daarna 3x geboert (jaja daar ben ik nu blij mee) Volgens mij zou ze zo 5lL water op kunnen en willen slurpen maar het moet met beleid :D
Ondanks alles heeft ze haar eigenaardigheden nog hoor, want drinken uit de drinkbak in de woonkamer wilde ze niet, wel toen hij 30sec later bij de achterdeur stond :D ;D

Vannacht blijft ze binnen, ik blijf op de bank slapen en om de 1,5uur ga ik de wekker zetten om te kijken hoe het met haar gaat. (ik zal morgen wel een wrak zijn maar het zij zo en vriendlief is een beetje boos dat ze vannacht binnen blijft maar daar zit ik niet mee :P)
Door **Jolanda**
Het was de bedoeling dat ik om 4.20 op zou staan maar ik heb dus door de wekker geslapen :-[
Ik word net wakker van het gepiep van Duster. Ik doe mijn ogen open;
Tanja loopt rond, ziet dat ik kijk en haar kont gaat van links naar rechts, weet niet hoe snel ze bij me moet komen voor een aai.

Mijn tuttebel lijkt weer heel veel op de Tanja zoals ik haar ken :biggrin2:
Door Erna
Wat fijn dat Tanja weer de oude lijkt!

Inderdaad heb ik ervaringen met torsies en naar mijn smaak iets teveel. Of ik je echt van dienst kan zijn met informatie weet ik niet want bij mij zijn allebei de honden die  torsies hebben gekregen uiteindelijk overleden. Wapper kreeg in 2 weken tijd 3 torsies en bij de derde besloten we om hem te laten gaan. Tess kreeg op 12 jarige leeftijd een torsie en is de volgende middag na de operatie overleden.

De topic over Wapper zal ongetwijfeld hier nog in de medische hoek staan zodat alles terug te lezen is.

Wapper zijn maag vertoonde bij de torsies blauwe puntjes maar dat was verder geen reden tot zorg want die zouden wel weer herstellen. Hoe zijn maag er bij de derde keer uitzag weet ik niet.

Ik hoop dat Tanja hartstikke goed herstelt en verder ook nooit meer problemen gaat krijgen want 1 ding weet ik wel, een torsie hakt er enorm in. Mocht je specifiek iets willen weten dan hoor ik het wel.
Door -Saskia-
[quote="Erna"]
Wat fijn dat Tanja weer de oude lijkt!

Inderdaad heb ik ervaringen met torsies en naar mijn smaak iets teveel. Of ik je echt van dienst kan zijn met informatie weet ik niet want bij mij zijn allebei de honden die  torsies hebben gekregen uiteindelijk overleden. Wapper kreeg in 2 weken tijd 3 torsies en bij de derde besloten we om hem te laten gaan. Tess kreeg op 12 jarige leeftijd een torsie en is de volgende middag na de operatie overleden.

De topic over Wapper zal ongetwijfeld hier nog in de medische hoek staan zodat alles terug te lezen is.

Wapper zijn maag vertoonde bij de torsies blauwe puntjes maar dat was verder geen reden tot zorg want die zouden wel weer herstellen. Hoe zijn maag er bij de derde keer uitzag weet ik niet.

Ik hoop dat Tanja hartstikke goed herstelt en verder ook nooit meer problemen gaat krijgen want 1 ding weet ik wel, een torsie hakt er enorm in. Mocht je specifiek iets willen weten dan hoor ik het wel.
[/quote]

Ik moest bij de vraag of er iemand ervaring had, al aan jou denken... :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door