Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Nikki*
Vanaf de 22ste december zit Luna dus op gekookte kvv. Helaas heeft ze al weer 2x last gehad van maagzuur. De eerste keer is mogelijk gekomen door dat ze stukjes van een krant heeft opgegeten maar waardoor ze vandaag last heeft weet ik echt niet. Zover ik weet heeft ze niks stiekem rauws gegeten wat de katten hebben laten staan. Vanavond ga ik hier echt goed opletten, dat ze zelfs geen kruimeltje rauw vind. En morgen maar eens overgaan op 2x daags eten geven.
Word hier zo moedeloos van.
Door *Nikki*
Lief dat je er naar vraagt.

Het gaat op zich een heel stuk beter nu ik het kook. Gatver wat stinkt gekookte KVV  ???
Het valt me de laatste paar dagen wel op dat ze weer regelmatig kucht. De dag dat ze Naturis geit eet is dit wel wat meer dan dat ze andere smaken hiervan eet of andere merken KVV.
Ik wil doorgaan met het koken en over een paar maanden ga ik beginnen met 1/4 rauw.
Door Lizzy
Als je zo lang gekookte KVV gaat geven, moet je beseffen dat je de vitamines kapot koopt.... Ik denk dat het dus raadzaam is om een vitamine preparaat te gaan geven.
Door *Nikki*
Lizzy schreef: Als je zo lang gekookte KVV gaat geven, moet je beseffen dat je de vitamines kapot koopt.... Ik denk dat het dus raadzaam is om een vitamine preparaat te gaan geven.
Ja daar zat ik ook aan te denken als ik lang blijf koken. Maar ik heb het idee dat zo de maag wel de tijd krijgt om tot rust te koemen.

Welke vitamine (merk) raad je aan Lizzy?
Door miik
*Nikki* schreef: De dag dat ze Naturis geit eet is dit wel wat meer dan .......
Fijn dat het wat beter gaat !
Ja het stinkt enorm !!! Weet er alles van  :P
Ik dacht geite vlees is vaak veel vetter, misschien dat deze variant ook wat vetter is dan de rest.
Misschien dat ze daar wat last van heeft ?
Door Lizzy
*Nikki* schreef: Ja daar zat ik ook aan te denken als ik lang blijf koken. Maar ik heb het idee dat zo de maag wel de tijd krijgt om tot rust te koemen.

Welke vitamine (merk) raad je aan Lizzy?
Die van de Groene Os is wel goed.
Door *Nikki*
Wachten al even op mijn bestelling van maagcompositum. Kreeg vandaag de mail nav mijn nabestelling van Multivitamine dat ze het niet hadden en ook niet wisten wanneer wel. Gelijk alles gecanceld en direct een andere site gezocht om dit te bestellen. Ik kwam op dierenapotheek.nl wat een geluk bij een ongeluk. Het scheelt me €20,- met andere sites. En €10,- met waar ik normaal bestel.

Helaas had Luna gisteren toch weer best veel last van haar maag. Ze kreeg Naturis Lam zoals vaker.
Vandaag heeft ze nergens last van
Door *Nikki*
Het gaat toch weer slechter met Luna.

Ik kook het vlees nog steeds maar de laatste week heeft ze toch weer bijna dagelijks last van maagzuur. Ze heeft even een tijdje geen maagcompositum gekregen ivm niet kunnen leveren door desbetreffende site. Ik heb het nu binnen en geef het haar nu weer sinds 2 dagen.
Helaas was ze gisteren weer een vreselijk druppelende kraan. Na haar 2 maal geven van Okugest en Gastronol http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... replies=53 ging het gelukkig beter.

Nu zit ik te denken aan Gaviscon, of dat een optie is voor haar.
Door *Nikki*
vanaalst schreef: dat is toch voor menselijk gebruik, zo ja dan zou ik het niet geven...
ik zal haar toch effies op de zitac zetten..
Ja klopt.
Maar zag hier bij Geer haar topic iemand wat zeggen over Gaviscon en op een ander forum las ik over een hond die het kreeg.

Heb nu een DA aan de lijn over Zitac...................

*Edit
Ik mag morgen Zitac voor haar halen en dan moet ze het 10 dagen achter een innemen.

Maar kan ik dan het beste de maagcompositum even stoppen of mag ze dat erbij krijgen?
Laatst gewijzigd door *Nikki* op ma 18 jan 2010, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mcSnurk
is een bezoekje aan een hollistisch DA of een homeopaath niks? Misschien zijn die pillen dan wel helemaal niet nodig. (Snorry...ik heb zo'n hekel aan medicijnen........ Ik zou eerst wat anders proberen :-\)
zou het andere niet geven..
laat de zitac maar even zijn werk doen..hier hielp verders ook niks mee en met de zitac kan je ze weer een goede zet in de juiste richting geven, dat getobt iedere keer...
Ik zou ook even bij de DA langs gaan en wie lizzy noemt, DA Manningers van de Wagenrenk is idd een hele goeie, dat was trouwens ook diegen die bij een hond van mij authisme heeft vastgesteld. Ook ben ik daar een keer midden in de nacht aangekomen (ik werkte daar toen in de buurt) met een hond van een collega, en hij had ook alles uit de kast getrokken om die hond te helpen. Mijn collega werd zelfs opgevangen en ik gebombadeerd tot "assistent" tot er iemand anders was van de kliniek. Nu weet ik meteen dat dat geen beroep is voor mij ;D.
Maar iig DA is toch het proberen waard en anders als je geen medicijnen wilt geven toch iets homeopatisch of koffiemelk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door