Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Wie van jullie heeft zijn/haar hond(en) verzekerd?

Ja, bij verzekeringsmaatschappij XX en ben tevreden
21
40%
Ja, bij verzekeringsmaatschappij XX en ben ontevreden
1
2%
Nee, om reden XX
27
52%
Anders, namelijk
3
6%
Door Nitus
Marie Sofie schreef:

Nou eh...vandaag heen geweest: noppa niets op rekening
Dierenarts: "doen we niet meer" omdat mensen niet betalen
Ikke: ohh... eh.. maar als iets nou eens veel geld kost en ik heb dat geld niet...
Dierenarts: Ja daar kan ik ook niets aan doen
Ikke; maar ik ben verzekerd via Dier en Zorg dus dat geld wordt z.s.m. overgemaakt, ik kan het alleen niet voorschieten...
Dierenarts: nee het spijt me, alleen als het om echt veel geld gaat kunt u een aanbetaling doen...
Ikke in gedachte: **oo*zak....
Het is een kundige dierenarts, maar toch maar op zoek naar een rekening sturende dierenarts voor het geval dat....

Groet van Ria
??? Ik vind het heel normaal hoor, dat je contant moet afrekenen, als je iets in de winkel koopt krijg je het toch ook niet op rekening? En jouw DA geeft zelf al aan dat er bij grote bedragen wel iets te regelen valt. Dan lijkt het me niet nodig om hem zo uit te schelden.
Door jeanne
daar doet onze da dus niet moeilijk over,
die stuurt op verzoek gewoon een rekening hoor, no problem ;)
Maar gelukkig kom ik er niet vaak, en hoop dat ook niet te doen ;)
Door Marie Sofie
Nitus schreef:
??? Ik vind het heel normaal hoor, dat je contant moet afrekenen, als je iets in de winkel koopt krijg je het toch ook niet op rekening? En jouw DA geeft zelf al aan dat er bij grote bedragen wel iets te regelen valt. Dan lijkt het me niet nodig om hem zo uit te schelden.
UITSCHELDEN nou nou zeg.....wat vreselijk!

Grote bedragen van E 500,-
(tja dan mag ik een aanbetaling doen van 100,-...)

Als ik in de winkel iets koop weet ik dat echt wel van te voren hoor.....of ik het wel of niet kan betalen.
Als je hond wat mankeert is dat altijd plotseling en als het niet uitkomt....
Heb je wel eens flink in het rood gestaan bij de bank...en dan ff fijn naar de dierenarts, die dan 80,- contant wil hebben. Ja wat doe je dan, er moet contant betaald worden en je hond moet behandeld worden..

We hebben niet allemaal genoeg geld in huis of leen-adresjes..
Nou ik vind het onzin als je al zo lang bij je dierenarts komt hij nog steeds bang is dat je (op rekening) niet betaald. Alleen wat waar is is waar het is echt een goede dierenarts.
Door Nitus
Marie Sofie schreef:
UITSCHELDEN nou nou zeg.....wat vreselijk!
Ook al denk je het, je schrijft het hier wel neer en alleen maar omdat hij niet op rekening wil behandelen? Dat vind ik uitschelden, en je schrijft dat hij een kundig DA is, dan heeft die beste man (of vrouw) die benaming niet verdient. Maar goed dat is mijn menig.
Door sylvia
Nee ik heb geen dierengezondheidsverzekering.
Ook om de reden dat waarvoor ik bij de da kom niet vergoed word.Door al de jaren heen heb ik al zoveel uitgespaard door niet verzekerd te zijn dat het niet in verhouding staat.Ik ga dus ook niet verzekeren.
Door Francisca
sylvia schreef:

??? ik ben je even kwijt
Als je al een paar keer hebt meegemaakt dat iemand een rekening niet betaald, dan vraag je mensen contant te betalen. En dan maak je ook geen uitzondering.
Door sylvia
Sunshine schreef:
Als je al een paar keer hebt meegemaakt dat iemand een rekening niet betaald, dan vraag je mensen contant te betalen. En dan maak je ook geen uitzondering.
ooooooo, ik was je echt even kwijt hahaha maar ik ben er weer ;D
Door Francisca
sylvia schreef:
ooooooo, ik was je echt even kwijt hahaha maar ik ben er weer ;D
Geeft niet joh. Jij hebt een drukke dag gehad gister. ;)
En ik moet soms eerst ff denken hoe ik iets in goed ABN zeg, omdat ik veel dialect spreek. ;D ;)
Door Ordell
Ik heb Max nooit hoeven te verzekeren omdat de DA-kosten toch altijd worden vergoed. 8). Ik heb er nog nooit gebruik van hoeven maken. ;)
Gino heb ik aan gedacht maar bij een particuliere werkhond is zo goed als alles uitgesloten dus dat heeft weinig zin.
Als hij straks is gecertificeerd kost het me weer niks. 8)
Laatst gewijzigd door Ordell op zo 29 aug 2004, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
Sunshine schreef:
Bij een DA gebeurd dat heel vaak en niet af en toe. En hoe lang iemand er loopt is garantie, mensen blijven om 10 euro weg. In een babbeltje met mijn vorige DA vertelde hij dat het wel eens voorgekomen was dat er een ton (in guldens toen nog) onder de mensen uitstond en zie het maar te vangen. Enige terughoudendheid is dan wel begrijpelijk. Wel heb ik ook van een DA gehoord die aan vaste klanten ineens een vooruitbetaling gingen vragen bij een castratie oid. want als er iets mis ging weigerden sommige mensen om te betalen en dat wilde hij hiermee voorkomen :-X

Betaald die verzekering trouwens aan de DA of aan jou uit?
Door Francisca
Angelique schreef:

Bij een DA gebeurd dat heel vaak en niet af en toe. En hoe lang iemand er loopt is garantie, mensen blijven om 10 euro weg. In een babbeltje met mijn vorige DA vertelde hij dat het wel eens voorgekomen was dat er een ton (in guldens toen nog) onder de mensen uitstond en zie het maar te vangen. Enige terughoudendheid is dan wel begrijpelijk. Wel heb ik ook van een DA gehoord die aan vaste klanten ineens een vooruitbetaling gingen vragen bij een castratie oid. want als er iets mis ging weigerden sommige mensen om te betalen en dat wilde hij hiermee voorkomen :-X

Betaald die verzekering trouwens aan de DA of aan jou uit?
Ik heb Mika niet verzekerd. Betaal altijd contant. ;)
Mij is altijd geleerd: eerst sparen, dan uitgeven. ;)
En idd niet betalen komt te vaak voor.
Laatst gewijzigd door Francisca op zo 29 aug 2004, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
Sunshine schreef:
Ik heb Mika niet verzekerd. Betaal altijd contant. ;)
Mij is altijd geleerd: eerst sparen, dan uitgeven. ;)
En idd niet betalen komt te vaak voor.
Oh sorry :P IK maak er even een algemene vraag van :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door