Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1663847
[quote="*Axel*"]
Zo, antwoord van Dr. Dodds gekregen  :)  Heb dan nog vragen van haar moeten beantwoorden en direkt terug antwoord gehad, ZONDER  rekening. Heb een donatie gedaan. Wat een sympathieke Dierenarts zeg :-) Ik vat even samen:

<>Waarom Dr Dodds hier per email een diagnose kan stellen, en de andere dierenartsen in Duitsland en Oostenrijk na meer als 500eu aan test dat niet kunnen, is mij werkelijk een raadsel  >:(
Momenteel meer vertrouwen in Dr. Dodds dus... Darqan is dus een jaar lang ondergedoseerd wat schildklierhormoon betreft  >:( (dit vraag ik haar nog)<>
[/quote]

Wat geweldig dat je nu meer weet!! :D
Ja Dr.Dodds is 'n ontzettend lieve vrouw,en geweldige DA, en zij weet meer dan de ander DA's omdat de Thyroid Functie
haar levenswerk is,en ze waarschijnlijk meer onderzoek heeft gedaan en meer gevallen heeft om te vergelijken!
Maar je hebt nu al 'n begin gemaakt met Darqan's herstel, en ik weet zeker dat het allemaal goed gaat komen!  :)
#1687904
[quote="202Spots"]
Weet je inmiddels al wat??
Ik ben wel beniewd!
[/quote]

He mensen, ik zit in Frankfurt in mijn cabin crew training  :D dus eigenlijk geen tijd voor BP, zag dit nou toevallig.
Tja, ik heb net de sendungsstatus op de post-site bekeken  :-\ 12/07 is bloed verstuurd en het is ergens in een internationaal verzendburo nu  :( meer weet ik ook niet. Ik hoop dat het goed gaat  :-\ Is dus al 10 dagen onderweg ...
Hoe het met Darqan gaat kan ik momenteel niet zeggen, want ik heb hem al een week niet gezien. Thuis zeggen ze `goed`... dus ik moet dat maar aannemen dan.
Ga vrijdag naar huis voor het weekend. Hoop tegen dan meer te weten.

Groeten uit Frankfurt  :-*
#1793840
*update*

Beetje laat, maar hier is ie dan:

Uit de test die Dr. Dodds heef gedaan, is geen 100% sluitende diagnose gekomen. Het schildklierprobleem is zeker niet auto-immuun gerelateerd. Er is een schildklierunterfunktion, maar er kan uit de testresultaten niet gezegd worden of het probleem primair (bij de schildklier) of secundair is.
In elk geval krijgt Darqan nu de juiste medicatie op de juiste manier toegediend. Dit wil zeggen schildklierhormoon forthyron moet mindestens een uur voor het eten gegeven worden

Begin sept zag Darqan er zo uit
Afbeelding

Ondertussen is hij eigenlijk zo goed als helemaal terug zwart geworden, in zijn nek is hij aan het wisselen.
Arme hond heeft echt geleden, zowel zijn huid, die eerst helemaal donker was geworden, als zijn acht is gewisseld, en dat ging met ontstekingen, laesionen en veel jeuk gepaard.  :(  Hij heeft een 2`tal AB kuren gekregen, omdat ik de laesionen gewoon niet onder controle kreeg met alleen maar desinfizieren.
Dit is verleden tijd.
Zijn huid is terug blank geworden, vacht ziet er prima uit. in zijn lies nog wat roodheid, en momenteel heeft hij erg veel last van fistels in en boven zijn voetkussentjes  :'(  Hij loopt op alle poten wel te manken. Hij wordt homeopatisch ondersteund met echinacea en silicea, dus ik moet even afwachten. AB wil de da er voorlopig niet indoen. Fistels zijn zo`n +1cm diep... de ene heel oppervlakkig maar een ander vrij diepgaand  :(
Chirurgisch verwijderen wil ik vermijden, dus even met lokale behandeling proberen.
Oh, en Darqan is kg aangekomen  :o :o
Hij was altijd een magere lange slungel. En nu heb ik dus zij dagporties naar beneden moeten halen, want hij was echt te dik aan het worden. hij had 46kg  :o
Denk dat hij nu op de 43-44 zit en ,meer mag het niet meer worden.

Ik ben nu niet thuis, maar ik zet hier nog wel even een recente foto neer later.
#2113328
:'( :'( :'( Het gaat slecht met Darqan. Ik probeer het kort te houden.

In april bloed naar Dr. Dodds gestuurd, T4 was ok, alles andere auch. Groot bloedonderzoek alles ok.
Darqan is nu 7,5 jaar.
Sinds mei ging het met de vacht bergaf, problemen begonnen van voor af aan: zwarte vacht wordt bruin, huid vervelt, zwarte huid, op de plaatsen waar vervelt komen wel nieuwe zwarte haren,  open wonden, te vaak krabben...
In tegendeel tot een jaar geleden is hij nu enorm dik geworden ( +10kg in 1 jaar, dus sinds de behandeling) en hij is niet meer actief, wil het liefste binnen slapen, punt. Hij vreet als een varken (was altijd een moeilijke eter) en krijgt nu door zijn overgewicht (weegt 49kg, zijn ideaal gewicht is 40) ipv 1500g kvv, nu noch maar 800g
Hij krijgt sinds feb haaks barf, dus zonder graan.

Dus heb ik in aug, nog eens bloed naar de States gestuurd, T4 nog steeds goed, T3 ietsje te laag. Maar ik heb in afspraak met mijn eigen da de dosis Forthyron opgetrokken, omdat dit op zijn gewicht berekend is en hij 10kg toegenomen is, dus ook meer Forthyron kan krijgen.
Misschien is het net zoals vorig jaar dat het eerst slechter gaat voor het beter wird, maar ik heb de moed verloren. Morgen ga ik terug AB halen, kan niet anders, en hij heeft al zo veel gekregen. Maar die pyodermie moet onder controle.

Ik heb al zowat alles gelezen wat er over hypothyroidism te lezen valt. Dr dodds spreekt ook van een onderliggende oorzaak, die op de schilkdklierwaardes effect heeft, maar weet ook niet waar te zoeken en hij is al door de hele molen gegaan met over 1000eu kosten...

Ik denk trouwens ook dat hij dement wordt.

Iemand nog ideeen? Ik en de dierenartsen weten het niet meer  :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door